וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך חריג: ההסתדרות הלאומית מאיימת לתבוע עובדת שהתנגדה להתאגד

17.7.2016 / 11:50

עובדת בקופת חולים מכבי שלחה לחבריה מכתב שבו קראה שלא להתאגד בהסתדרות הלאומית, בין היתר משום ש"הם מעוניינים להפוך את לאומית לחזקה ממכבי". ההסתדרות בתגובה: "טענות מופרכות לחלוטין וחסרות כל קשר למציאות"

אנשים מתחסנים לשפעת בסניף קופת חולים לאומית בתל אביב. אבי כהן
"מאיפה העובדת תוכל לממש הגנה?". קופת חולים בתל אביב/אבי כהן

עובדת בקופת חולים מכבי שלחה אל חבריה לעבודה מכתב שבו קראה להם לא להתאגד בהסתדרות הלאומית ולהישאר חתומים על חוזים אישיים. ההסתדרות הלאומית שנחשפה למכתב שלחה לאותה עובדת מכתב, שבו איימה כי תפנה לערכאות משפטיות בגין הוצאת לשון הרע.

במכתב ששלחה העובדה אל חבריה נימקה את טענותיה בכך ש"להסתדרות הלאומית ולקופת חולים לאומית, 'המתחרה', יש אינטרס כלכלי משותף. זאת, משום שמנכ"ל קופת חולים לאומית הינו חבר הנהלה יחד עם דוד זכריה, שהינו בכיר בהסתדרות הלאומית, בחברת הוד יובלים ניהול והשקעות 2005". עוד הוסיפה העובדת במייל הפנימי שהועבר כי "ניסינו להבין מדוע ההסתדרות כל כך רצתה את ההסכם עם 'מכבי דנט' למרות שההישגים לא גדולים? ואז נפל האסימון. מעבר לג'ובים לחברי הוועד (במימון שלכם), מעבר להזרמת הכספים לקופת ההסתדרות, ההסתדרות הלאומית מעוניינת להפוך את קופת חולים לאומית לחזקה יותר ממכבי שירותי בריאות".

עוד בוואלה! NEWS:
אמירות נגד חילונים ושחיתות: המינוי השנוי במחלוקת של הדיינים
אסותא הקימה מיון פרטי ללא היזמים - ותפצה אותם בכמיליון שקל
העובדים המפוטרים בירוחם נגד ההנהלה: "רוצים שנוותר על שכר מינימום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אל תתנו להם להחליש אותנו". חלק מהמכתב שהעבירה העובדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מייל פנימי זה הגיע לידי ההסתדרות הלאומית, שרוצה בימים אלה לאגד את אלפי עובדי קופות החולים של "מכבי שירותי בריאות". בתגובה, שלחה ההסתדרות ביום חמישי האחרון מכתב התראה טרם פנייה לערכאות משפטיות בגין הוצאת לשון הרע. "פרסומייך ואמירותייך הכוזבות ביודעין, יש בהן משום פרסום לשון הרע כלפיי ההסתדרות הלאומית, נציגיה וועד העובדים של 'מכבי דנט בע"מ', ואף מהווים בין היתר הטעייה קשה ובוטה באשר למצב הדברים העובדתי, וכן הוצאת דיבתה של ההסתדרות הלאומית, עובדיה וועד העובדים של 'מכבי דנט בע"מ' אל מול עובדי מכבי שירותי בריאות וכן גורמים נוספים אשר קיבלו לידיהם מייל זה".

במכתב התנערו מכל אותם פרסומים שייחסה להם העובדת: "הפרסומים כי לכאורה ההסתדרות הלאומית היא גוף מושחת, בעל כוונות נסתרות, אשר מעניק ג'ובים לחברי ועד ב'מכבי דנט' וכי מטרתה של ההסתדרות הלאומית היא להשתלט על קופת חולים מכבי וכן הטעיה בוטה באשר לתשלום דמי השביתה לעובדי מכבי דנט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לעובדת אין את היכולת לעמוד מול ארגון גדול". המכתב שהעבירה ההסתדרות הלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורביה של העובדת סיפרו כי מאז קבלת המכתב המאיים, העובדת כועסת על כך שארגון עובדים המתיימר לייצג עובדים החליט לאיים ולתקוף ישירות עובדים שמבקשים לא להתאגד. "נניח וההסתדרות הלאומית תממש את איומיה, מאיפה העובדת תוכל לממש הגנה ולהוכיח לבית המשפט שכל מילה שנאמרה במייל הפרטי ששלחה הינו אמת לאמיתה?", טענו. "ההסתדרות הלאומית יודעת שלעובדת אין את היכולת לעמוד מול ארגון גדול ולכן מאיימת ומפחידה".

בסיום המכתב, נתבקשה העובדה להביע את התנצלותה ולחזור בה מהדברים שכתבה עד היום בשעה 17:00. אם לא תעשה זאת, על פי המכתב, "תפעיל ההסתדרות הלאומית ללא כל היסוס, את כלל האמצעים העומדים לרשותה מכוח הדין, לרבות אך לא רק, תביעה אישית מכוח החוק לאיסור לשון הרע". המכתב חתום על ידי עו"ד רוית קרן, יועצת משפטים של חטיבת ארגונים יציגים בהסתדרות הלאומית.

"חציית גבול עדין"

מהלך זה של ארגון יציג נגד עובד הוא שנוי במחלוקת ויוצא דופן, כאשר תפקידו של ארגון עובדים הוא להגן על העובד ולייצג אותו. אמיר בשה, עו"ד שותף במשרד זבידה סבוראי המייצג ארגוני עובדים, אמר כי "איום בתביעה לפי חוק לשון הרע של ארגון עובדים יציג נגד עובדת הוא מקרה חריג, מדובר בפרקטיקה שאינה מקובלת בהתנהלות בין ארגון עובדים לעובד במקום עבודה כשעובדים או לפחות חלקם רוצים להתארגן במסגרתו. איום בתביעת לשון הרע, הגם שמעוגנת בחוק, אינה דרך המלך בנסיבות המקרה ומהווה חציית גבול עדין ביחסי עבודה קיבוציים ומזכירה פרקטיקות דווקא מצד מעסיקים או גופים חזקים המגישים תביעות לשון הרע נגד עובדים מתוך ניסיון להרתיע אותם ולהלך אימים, וככל הנראה, לא זו הייתה כוונת ארגון העובדים".

לדברי עו"ד בשה, "במקרה כזה שבו עובד מכפיש את ארגון העובדים, אזי על הארגון לפנות קודם כל למעסיק ולבקש ממנו להביא את העובד לחזור בו מדבריו הפסולים. אם זה לא עוזר, אזי באפשרותו של ארגון העובדים להגיש תביעה לבין הדין לעבודה על פגיעה בהתארגנות נגד המעסיק ונגד העובד ולדרוש פיצוי על פגיעה בהתארגנות".

"ניסיון מאורגן ומתוזמר לנגח את חברי ועד העובדים"

יו"ר ועד עובדי מכבידנט, לימור האל פייגנבוים, מסרה בתגובה כי "לכל ארגון יש צביון משלו ודרישות רלוונטיות עבור עובדיו. השוואה בין ההסכם הקיבוצי של מכבידנט לדרישות ועד עובדי מכבי אינו זהה כלל. ההסכם הקיבוצי של עובדי מכבידנט מיטיב עם עובדיו ובא לשפר את תנאי העובדים ביחס למקום עבודתם הנוכחי ולא בהשוואה לארגונים אחרים".

האל פייגנבוים ציינה רשימת "הישגים יפים ומכובדים" עבור עובדי מכבידנט, כולל תוספת שכר, תשלום ביטוח מקצועי והגדלת מספר ימי ההבראה, וטענה כי "זו דאגה אמיתית לפרט, במכבידנט דברים אלו לא היו קיימים".

לדבריה, בפנייה לעובדת שפרסמה את המכתב, "תמוה בעיני מהיכן את שואבת את המידע שיש ג'ובים לחברי הועד (במימון שלכם). כל חברי הועד נשארו במשרות הרגילות שלהם. אפילו אני, יו"ר הוועד, איני מכהנת במשרה מלאה בתפקיד יו"ר אלא ממשיכה בתפקידי כמנהלת אדמיניסטרטיבית". היא הוסיפה: "לפני שבחרנו בהסתדרות הלאומית עברנו בארגוני עובדים נוספים. ההתנהלות, השחיתויות והרצון לשאוב כסף מהעובדים ללא תמורה היה מהבולטים בהם. עיקר מטרת ההסתדרות הלאומית לפעול פועלת למען קידום רווחת העובד, מלווה ומייעצת תומכת ומקדמת את עובדי מכבידנט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טענות מופרכות לחלוטין וחסרות כל קשר למציאות". חלק ממכתבה של העובדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה: "זכותו של כל עובד להביע דעתו בכל עניין, אבל חובה לנהוג ביושר ולהימנע מדברי שקר שכל מטרתם להלבין ולהשחיר פני המתנגדים לדעתו. כאשר עובד בוחר להשמיץ עובדים אחרים, ועד עובדים במקום עבודה אחר ואת ארגון העובדים, תוך שימוש בדברי בלע ושקרים בוטים, הרי שאין למושמצים על ידי אותו עובד כל דרך להתגונן בפני דברי השקר שלו, אלא בהליך משפטי של לשון הרע ותביעת דיבה".

"גם אנחנו, כארגון עובדים, מצרים על כך שגורמים אינטרסנטיים עושים שימוש ציני בעובדות ובעובדים של 'מכבי' על מנת לנסות לפגוע בהתארגנות עובדי מכבי במסגרת ההסתדרות הלאומית", עוד נמסר. "אנחנו מנהלים מאבק משפטי קשה עם הנהלת 'מכבי' בניסיון למנוע את ההפרעות הללו להתארגנות העובדים".

עוד נמסר כי "מדובר בטענות מופרכות לחלוטין וחסרות כל קשר למציאות". בתגובת ההסתדרות, מוצגים נתונים הסותרים לכאורה את טענותיה של העובדת, בין היתר, בנוגע לתשלום דמי שביתה ולאופן מינוי חברי הוועד. "מאז הכריזה ההסתדרות הלאומית על יציגות בקרב עובדי מכבי שירותי בריאות, מנהלת הנהלת הקופה מאבק כנגד התארגנות והתאגדות עובדיה ובין היתר, מפורסמים 'מכתבים של עובדים' במייל ארגוני ובתפוצה רחבה, המתנגדים להתארגנות ומקריאתם ברור כי אין המדובר במכתבים אותנטיים, אלא בניסיון מאורגן ומתוזמר לנגח את חברי ועד העובדים והעובדים עצמם המבקשים לדאוג לזכויותיהם", נטען בסיום התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully