וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש חריג בהולנד: 30 יום מאסר לאדם שהעליב את המלך

17.7.2016 / 15:10

תושב העיר קמפן בן 44 כתב בפייסבוק כי המלך וילם-אלכסנדר "רצח, אנס, מדכא וגנב" והורשע על בסיס חוק עתיק מהמאה ה-19, שבו כמעט שלא נעשה שימוש. השופטת קבעה: "התנהגות לא מקובלת בחברה שלנו"

מלך הולנד וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה במפגש נגד ארגנטינה במונדיאל בגרמניה. Sandra Behne, GettyImages
מלך הולנד וילם-אלכסנדר ורעייתו המלכה מקסימה, 2014/GettyImages, Sandra Behne

תושב הולנד נשלח ל-30 יום מאסר לאחר שהורשע באופן נדיר בחוק מהמאה ה-19 לאחר שהעליב במכוון במלך וילם-אלכסנדר - כך נקבע בהחלטת בית משפט במדינה שפורסמה ביום חמישי האחרון.

האיש, תושב העיר קמפן בן 44 ששמו לא פורסם, כתב פוסט בפייסבוק באפריל אשתקד שבו כינה את המלך "רצח, אנס, מדכא וגנב". לפי החלטת השופטת סילביה טלמן, "הנאשם פגע בכבודו של המלך. ההתנהגות הזאת איננה מקובלת בחברה שלנו".

אזרחים רבים במדינה רואים בחוק שריד ישן שיש לבטלו, אולם הנושא מעולם לא עלה על סדר היום הפוליטי. העונש המקסימלי הוא חמש שנות מאסר וקנס של 20 אלף אירו. מגזר הדין לא עלה מדוע תקף האדם את המלך. הפוסט משך תשומת לב הרשויות לאחר שהוא פורסם זמן קצר לפני ביקור רשמי של המלך בעיר השכנה זוולה.

וילם-אלכסנדר ירש את הכתר לאחר שאמו המלכה ביאטריס פרשה ב-2013. בית המלוכה בהולנד נחשב לפופולרי בציבור, על אף שהמלך לא נהנה מהאהדה שלה זכתה אמו, שוויתרה על הכס אחרי 33 שנה, או של אשתו, המלכה מקסימה, ילידת ארגנטינה.

עוד ידיעות מהעולם
ארדואן קרא לאזרחים להישאר ברחובות: "זה לא עניין של 12 שעות"
חקירת הפיגוע בניס: "המחבל ביקר בטיילת פעמיים לפני המתקפה"
חמושים כבשו תחנת משטרה בבירת ארמניה וקראו להפיכה: "צאו לרחובות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully