וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שניצל מהפיגוע בניס: "הם למדו את זה מהפלסטינים"

15.7.2016 / 14:45

דוני דואני, ישראלי תושב העיר, צפה עם משפחתו בזיקוקים של יום הבסטיליה, כשהמשאית בה נהג המחבל עלתה על המדרכה. "הרגשתי את הרוח של המשאית נוסעת. ראיתי תינוק ובובה עפים לעברי", סיפר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

דוני דואני, ישראלי בן 37 תושב ניס, סיפר היום (שישי) לוואלה! NEWS כי היה בקרבת הטיילת אמש, ברגעי הפיגוע. לדבריו, הלך יחד עם אשתו ושלושת ילדיו לראות את הזיקוקים וכשעמדו לחצות את הכביש הגיחה המשאית ופגעה בקהל שעמד על המדרכה. " הרגשתי את הרוח של המשאית נוסעת. ראיתי תינוק ובובה עפים לעברי", סיפר בבכי. "הבן שלי ראה את הכול, היינו בשוק. הייתה פאניקה גדולה. רצנו ולא ראינו את הבת שלי", הוסיף.

דואני סיפר כי הוא ואשתו הצליחו למצוא את בתם בתוך ההמולה, כשברקע אנשים צעקו. לדבריו, לאחר שנכנסו לבית מלון סמוך וראו אנשים יושבים מבוהלים על רצפת הלובי. "עברתי בין גופות של ילדים, היה קשה מאוד לראות את זה. כל הלילה הילדים שלי לא הרגיש טוב והקיאו", אמר.

טרור ביום העצמאות בצרפת || סיקור מיוחד:
המחבל מהפיגוע בניס: "נהג שליחויות מוסלמי שנעצר מוקדם יותר השנה"
תיעוד מניס: המשאית דוהרת אל תוך הטיילת - ודורסת מאות
עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"

זירת הטבח בניס, צרפת  - פיגוע דריסת משאית של דאעש. רויטרס
אנשים בזירת הפיגוע בטיילת, הלילה/רויטרס

דואני סיפר כי ראה במו עיניו את המחבל שנהג במשאית. הוא תיאר אותו כצעיר ערבי בעל עור כהה עם שיער קצר ואמר כי היה לו מבט נחוש בעיניים. לדבריו, מראה התינוק שעף מולו, לא מרפה ממנו. הוא סיפר כי ראה ברשת תמונה של גופת ילד מכוסה עם הבובה לידה. "כל ניס משותקת, אנשים לא מסוגלים לתפקד. אף אחד לא ציפה לכזה אירוע אף אחד לא חשב שמשאית כזו תבוא, הם למדו את זה מהפלסטינים בארץ", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת הטבח בניס – גופה מוטלת על הרצפה. רויטרס
בובה מונחת ליד גופת ילד בזירת הפיגוע/רויטרס

שליח חב"ד לניס, הרב ראובן ואנונו, אמר מוקדם יותר כי לאחר שקיימו המוסדות היהודים בעיר אסיפה בנושא אבטחה, הוחלט על הגברת הכוננות והאבטחה סביבם. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר ואנונו כי ארבע מדריכות בקייטנת חבד, בנות 19, נמלטו מהפיגוע ומצאו מחסה במסעדה סמוכה בה שלח הרב אבי נידם, מבית חב"ד בעיר. "הן קצת בטראומה, אבל ברוך השם הכול בסדר. הן ראו גופות, דם, אנשים צועקים, היו שם הרבה ילדים", אמר. עד כה ידוע על חבר אחד מהקהילה היהודית בעיר שנפגע בפיגוע, אך לא נמסר מה מצבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully