וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צרפת תחת אש": תומכי דאעש ברשת חוגגים את הפיגוע בניס

גולשים מוסלמים אחרים מחו על המתקפה. "דבר כזה לא יכול להיעשות בשם הערבים ובשם האסלאם", כתב אחד מהם. אחרים מחו על התעלמות התקשורת מהמלחמה בסוריה וסיקורה הנרחב את הפיגועים במערב. אבו מאזן וארדואן פרסמו גינויים לפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בשעה שטרם ברור מי עומד מאחורי הפיגוע הגדול שאירעה הלילה בעיר ניס שבדרום צרפת, גולשים מוסלמים, המזדהים בחלקם כתומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), מביעים ברשתות החברתיות גילויי שמחה נוכח ההרג הקטלני. בתמונה שנפוצה ברשתות נראה לוחם על רקע פריז ומגדל אייפל שעולים באש, ולצדו הכיתוב "צרפת תחת אש" בערבית ובצרפתית.

בתמונה אחרת שהופצה "הושתלו" פניו של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, על פניו של אדם שנחנק בידי לוחם דאעש. "הם הביאו את זה על עצמם", גורסים חלק מהגולשים המוסלמים וכפי שאירע בעת פיגועי טרור קודמים בצרפת, מיהרו להזכיר את מעורבותה הצבאית של צרפת במדינות מוסלמיות, באפגניסטן, באפריקה וכיום גם במערכה נגד דאעש בסוריה.

כמו כן, ציינו כמה גולשים את עברה הקולוניאלי הארוך של צרפת ששלטה באלג'יר ובמדינות מוסלמיות נוספות. "תקטעו את ידיו של מי שהורג מוסלמים במזרח התיכון, וזה יעצור את המוות של חפים מפשע במערב", כתב גולש מערב הסעודית. "הטרור שפוגע בצרפת הוא כתוצאה ממדיניותה נגד הערבים", טען אחר.

טרור ביום העצמאות בצרפת || סיקור מיוחד:
עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"
המחבל מהפיגוע בניס: "נהג שליחויות מוסלמי שנעצר מוקדם יותר השנה"
"אנחנו יודעים על אדם מהקהילה היהודית שנפצע בפיגוע בניס"

תומכי דאעש ברשת חוגגים את הפיגוע בניס 15.7.16. טוויטר, צילום מסך
"צרפת תחת אש". גולשים שיתפו תמונה של מחבל אפוף להבות וברקע מגדל אייפל/צילום מסך, טוויטר

מוסלמים רבים אחרים לעומת זאת הביעו זעזוע מהפיגוע: "אבל למה לרצוח ילדים שהגיעו לחגוג? דבר כזה לא יכול להיעשות בשם הערבים ובשם האסלאם", כתבה אחת הגולשות, ואחרת שיתפה תמונה של גופת ילד שנהרג בפיגוע כשלצדו מונחת הבובה שלו, עם הכיתוב: "הילדים והחפים מפשע הם תמיד הקורבנות".

בינתיים נפוצו גם קונספירציות ברשת. גולשים מסוימים קישרו בין הפיגוע לבין כינוס האופוזיציה האיראנית שאירחה צרפת בפריז ביום שבת האחרון, שבו נקראו קריאות מפורשות להפלת המשטר בטהראן, וטענו כי האיראנים עומדים מאחורי הפיגוע, כנקמה בצרפתים. גולשים רבים בעיקר הביעו שאת נפש מתשומת הלב העולמית והכיסוי התקשורתי הנרחב שלו זוכה האירוע, כפי שהיה בפיגועים קודמים במדינות המערב, בשעה שבסוריה וברחבי המזרח התיכון נהרגים מדי יום עשרות אזרחים. "לא ראיתי את אלו שבוכים על הפיגוע בפריז מזילים דמעה על אלפי הילדים המוסלמים שנהרגו. לאיזו רמה של צביעות הם הגיעו", כתב אחד מהם.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
תומכי דאעש ברשת חוגגים את הפיגוע בניס 15.7.16. טוויטר, צילום מסך
גולשים רבים מחו על התעלמות התקשורת העולמית מהמלחמה בסוריה וסיקורה את הפיגועים במערב/צילום מסך, טוויטר

מנהיגי המדינות במזרח התיכון מיהרו לגנות את הפיגוע. זמן קצר לאחר היוודע דבר האירוע פרסמה ערב הסעודית גינוי חריף, ובעקבותיה גם הליגה הערבית ושורה של מנהיגים באזור, בהם גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ונשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן.

"טורקיה, כמדינה שחוותה אירועי טרור רבים, מבינה היטב את רגשות הצרפתים. אנו מצפים מכל מי שנוקט עמדה מהוססת כלפי הטרור שילמד מההתקפות המתרחשות בצרפת", נכתב בהודעה מטעם ארדואן.

זירת פיגוע המשאית בניס צרפת – יום הבסטיליה. רויטרס
המשאית מנוקבת החורים, הלילה בניס/רויטרס
זירת הטבח בניס – גופה מוטלת על הרצפה. רויטרס
"הילדים והחפים מפשע הם תמיד הקורבנות"/רויטרס
הדגל בארמון האליזה בפריז מורד לחצי התורן עקב הפיגוע בניס 15 יולי 2016. רויטרס
דגל צרפת מורד לחצי התורן/רויטרס
זירת הטבח בניס – היום שאחרי האירוע. AP
ניס בבוקר שאחרי הטבח, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully