וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנוען אחד לבד: הגיבור שקפץ למשאית בניס כדי להשתלט על המחבל

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לניס

15.7.2016 / 11:31

בפיגוע בו נרצחו לפחות 84 בני אדם, תועד רוכב אלמוני נוסע בסמוך למשאית המחבל, וקופץ על חלון הנהג. זמן קצר לאחר מכן המחבל חוסל. "לא אשכח את המבט של השוטרת שירתה ברוצח", סיפר עד ראייה

ספק 500

בין ההמולה הרבה בפיגוע הדריסה בניס, הצליחו המצלמות לתעד הלילה (שישי) אופנוען אחד שקפץ מרכבו ונתלה על חלון המשאית בניסיון אמיץ להשתלט על המחבל. בסרטון ניתן לראות כי האופנוען מתאים את קצב הנסיעה שלו לזה של המחבל במשאית, ממתין לשעת כושר, זונח את האופנוע ונתלה על החלון - מבלי שהוא יודע אם המחבל חמוש או אם הוא לבד במשאית.

רגעים אחדים לאחר ניסיון ההשתלטות של האופנוען העלום, הצליחה שוטרת משטרת צרפת לירות במחבל - שרצח 84 בני אדם - ולהרוג אותו. "אדם אחד קפץ למשאית וניסה לעצור אותו", סיפר אריק קיוטי לרדיו "Europe 1". "זה היה ברגע שבו המשטרה הייתה יכולה לנטרל את הטרוריסט. אני לא אשכח את המבט של השוטרת שירתה ברוצח".

עוד בנושא:
"הורים השליכו ילדים מעבר לגדר": כאוס ואימה בטיילת בניס
עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"
תיעוד מניס: המשאית דוהרת אל תוך הטיילת - ודורסת מאות

אופנוען שניסה להשתלט על המחבל מהפיגוע בניס, יולי 2016. ספק 500
הרגעים שלפני ינסיון ההשתלטות על המשאית/ספק 500

לפחות 84 בני אדם נהרגו, יותר ממאה נפצעו - בהם 20 במצב קשה - ועשרות מוגדרים נעדרים בפיגוע הרצחני. המחבל, תושב העיר, דרס את החוגגים במסע הרג של יותר משני קילומטרים לאורך הטיילת ובמהירות של 50 קמ"ש.

אף ארגון אמנם לא לקח אחריות לפיגוע, אך נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבהיר הלילה כי המדינה "תמשיך את התקיפות בעיראק ובסוריה". אמירה המרמזת כי האחראי, גם הפעם, הוא ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בעקבות הפיגוע הולנד האריך את מצב החירום בצרפת - שהיה אמור להסתיים בעוד 11 יום - בשלושה חודשים. בהמשך היום יכנס את הממשלה לדיון חירום בפריז.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
העיר ניס – ביום שאחרי פיגוע המשאית. רויטרס
הטיילת בניס, הבוקר/רויטרס

על פי דיווחים מקומיים, המסמכים שנמצאו במשאית, שהושכרה לפני ימים אחדים, מעידים כי המחבל הוא צרפתי מוסלמי בן 31 ממוצא תוניסאי. המחבל לא היה מוכר לגופי המודיעין במדינה, אך שמו מוכר במשטרה בעקבות עבירות קטנות שביצע. בטרם נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון, שלף אקדח ופתח בירי. במשאית שבה נהג, נמצאו רימון וכלי נשק מזויפים.

זירת הטבח בניס – גופה מוטלת על הרצפה. רויטרס
בובה לצד אחת הגופות בזירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully