וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורים השליכו ילדים מעבר לגדר": כאוס ואימה בטיילת בניס

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לניס

15.7.2016 / 9:44

עוברי אורח שחגגו בעיר הצרפתית תיארו רגעים של בהלה כשמשאית דהרה לעבר הקהל ודרסה למוות 84 בני אדם, בהם 10 ילדים לפחות. "מעולם לא ראיתי כזאת היסטריה", סיפר תייר אמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כאוס ורמיסה המונית – כך תיארו הבוקר (שישי) עדי ראייה לפיגוע הדריסה שאירע הלילה בטיילת בניס שבצרפת. הם סיפרו כי ראו הורים משליכים את ילדיהם מעבר לגדרות כדי להציל אותם מהמשאית שדהרה בקהל החוגגים את יום העצמאות הצרפתי. בפיגוע נהרגו 84 בני אדם, בהם לפחות 10 ילדים, ויותר מ-200 נפצעו. כ-20 מהפצועים נמצאים במצב קשה.

"פתאום ראינו אנשים רומסים זה את זה בטיילת", סיפר ל"גרדיאן" איסמעיל חאלידי, סופר אמריקני שהיה בעיר כדי לבקר את אחותו. "זרם האנשים שהולכים ברחוב לא פסק. אנחנו מדברים על משפחות, מאות על גבי מאות של אנשים. מעולם לא ראיתי רמה כזאת של היסטריה, כאוס וטרור וכן חוסר אונים לגבי מה שקורה".

הסופר האמריקני סיפר לעיתון הבריטי כי הוא וחבריו עברו ברחובות צדדיים כדי לחמוק מהקהל משום "שבנקודה מסוימת הרמיסה ההמונית נראתה לא בטוחה". הוא העיד כי ראה אדם משליך את ילדיו מעבר לגדר ואז קופץ אחריהם.

טרור ביום העצמאות בצרפת || סיקור מיוחד:
עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"
"אנחנו יודעים על אדם מהקהילה היהודית שנפצע בפיגוע בניס"
זהות המחבל מתבהרת: "מוסלמי תושב ניס ממוצא תוניסאי"

זירת הטבח בניס – גופה מוטלת על הרצפה. רויטרס
גופה בטיילת בניס ולידה בובה/רויטרס

מעט אחרי השעה 23:00 (שעון מקומי) דהר נהג משאית – לפי דיווחים, צרפתי בן 31 ממוצא תוניסאי שהיה מוכר למשטרה אך לא לסוכנויות המודיעין – לעבר הקהל שצפה בזיקוקים לרגל חגיגות יום העצמאות הצרפתי, יום הבסטיליה. בטרם חוסל על ידי כוחות הביטחון הספיק המחבל לירות באקדחו לעברם ולעבר אזרחים במקום. גורם במשטרת צרפת מסר כי במשאית נמצאו רובים מזויפים ורימון בלתי שמיש.

עד ראייה אחר סיפר כי לקח לכוחות החירום יותר מ-25 דקות להגיע ל"טיילת האנגלים". "משאית התנגשה בכולם. בכולם", סיפר האיש, שסימן לכבאיות היכן לעצור. "לא הייתה אבטחה, לקח לכבאים 25 דקות להגיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אב ובנו מארצות הברית שנהרגו בפיגוע:

המשאית מפיגוע הדריסה בניס, צרפת ביום שאחרי האירוע. רויטרס
המשאית המחוררת של המחבל/רויטרס

חאלידי, שצפה בזיקוקים מחדר במלון שנמצא כ-800 מטרים מתחילת הטיילת, אמר כי המשטרה, בניסיון להרחיק את האנשים מהאזור, הוסיפה לכאוס ששרר. "אנשים הגיעו אלינו ואמרו שהשוטרים אמרו לכולם להתחיל לרוץ, מבלי לומר להם מדוע. לכן אנשים ברחו על נפשם מבלי לדעת למה".

סופי סדרלנדס, תיירת אוסטרלית, סיפרה לרשת חדשות בארצה כי ההמון סחף אותה עמו. "הייתה מוזיקה, כולם היו במצב רוח מרומם ופתאום משום מקום אלפי אנשים החלו לרוץ, לצרוח ולבכות ללא כל שליטה – לא הייתה לנו ברירה אלא לרוץ איתם", העידה.

סדרלנדס הוסיפה כי היא המשיכה עם המון האדם לאזור מסנה. "ראינו עגלות זרוקות על הכביש, אנשים הצטופפו בתוך מסעדות", ציינה. "בסופו של דבר לא ניתן היה להיכנס למסעדות משום שכבר לא היה מקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
ניס, צרפת – בבוקר שאחרי פיגוע הדריסה בו נרצחו למעלה מ 70 אנשים. AP
המון אדם ברח בלי לדעת למה. הטיילת בניס/AP
זירת פיגוע המשאית בניס צרפת – יום הבסטיליה. רויטרס
כאוס ובלגן. גופות על הטיילת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully