וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם לא מתלהבים מהמינוי של ג'ונסון: "שקרן ולא אמין"

14.7.2016 / 16:16

שר החוץ של צרפת ביקר בחריפות את עמיתו החדש מבריטניה ואמר כי הוא "עומד עתה עם הגב אל הקיר". בטורקיה הזהירו מפני האפשרות ששר החוץ מלונדון ישוב על הערותיו נגד ארדואן

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק אירו אמר היום (חמישי) כי ברטניה מינתה שקרן עם הגב לקיר לתפקיד שר החוץ בזמן שהיה צריך למנות מישהו אמין לתפקיד. אירו התייחס להחלטת ראש ממשלת בריטניה החדשה תרזה מיי לבחור בבוריס ג'ונסון למשרה הרמה, אחרי שהאחרון ויתר על ראשות הממשלה לאחר ניצחון מחנה הברזיקט במשאל העם.

ג'ונסון, ששכנע את התושבים בעד עזיבת האיחוד האירופי, נתפס בצרפת - אחת המדינות המייסדות של הגוש - כמי שפוגע בחזון האירופי שאותו מקדמת פריז. "אני לא מודאג לגבי בוריס ג'ונסון בכלל, אבל במהלך הקמפיין הוא שיקר רבות לעם הבריטי ועתה הוא זה שעומד עם הגב לקיר", אמר אירו בריאיון לתחנת הרדיו "אירופה 1".

לאחר ההצבעה ב-23 ביוני, ויתר ג'ונסון על החלפת ראש הממשלה דייוויד קמרון, שהתפטר בעקבות ההפסד. אתמול הוא נכנס לממשלה בתור שר החוץ, אך האחריות על ניהול המשא ומתן עם האיחוד לא יהיה בידיו. מיי מינתה את דייוויד דייוויס, מנהיג המפלגה לשעבר ותומך בברקזיט, לשר מיוחד המומנה על הסוגיה.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שוויתר על ראשות הממשלה: בוריס ג'ונסון מונה לשר החוץ של בריטניה
תרזה מיי מונתה רשמית לראשות ממשלת בריטניה: "אלחם בחוסר הצדק החברתי"
ונדליזם ואיומים: הקרב על ראשות הלייבור בבריטניה מתחמם

בוריס ג'ונסון מכריז על פרישה מהמרוץ לראשות הממשלה, לונדון, 30 ביוני 2016. רויטרס
קבלת פנים צוננות. ג'ונסון בחודש שעבר/רויטרס

למרות זאת, ראש ממשלת צרפת לשעבר שאינו נוטה להתבטא בחריפות, הזהיר מפני מדיניות החוץ החדשה של בריטניה. "אני צריך בעל ברית שעמו אני יכול לשאת ולתת ומישהו שהוא ברור, אמין ומהימן", אמר אירו. "אנחנו לא יכולים לתת למצב האמביוולנטי והמטושטש הזה להימשך, גם מבחינת האינטרסים של הבריטים עצמם".

שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר גם לא נשמע נלהב מעמיתו החדש. לדבריו, מינויו של ג'ונסון הוא מסר ברור לכך שבריטניה אכן מתכוונת לעזוב את האיחוד. הוא הפציר במיי לסיים את חוסר הוודאות במהרה.

בטורקיה התייחסו בזהירות למינוי, לאחר שג'ונסון השתתף בתחרות שירה סאטירית על הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ואף זכה בה. עם זאת, גורם טורקי בכיר ציין כי באנקרה יתעלמו מהערותיו הקודמות, אך הזהירו כי היחסים עם לונדון ייפגעו אם הוא יחזור עליהן. במהלך הקמפיין שקרא לעזיבת האיחוד, הזהיר ג'ונסון מפני האפשרות שטורקיה תצטרף לגוש יחד עם 79 מיליון התושבים שלה.

העיתון הפרו-ממשלתי דיילי סבאח תיאר את ג'ונסון כמי שידוע "בעמדותיו נגד טורקיה ונגד האיחוד עוד מימיו כראש עיריית לונדון" וכתב כי מינויו "מעלה שאלות לגבי היחסים הבינלאומיים העתידיים של בריטניה". לג'ונסון שורשים טורקיים, עם סבא רבא שנולד במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully