וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להסכם עם איראן: "נוכל לחדש את תכנית הגרעין בתוך זמן קצר"

"אנחנו עומדים במילה שלנו", הבהיר הנשיא חסן רוחאני בנאום מיוחד, שבו טען כי טהראן לא נהנתה מהפיתוח הכלכלי שהובטח לה במגעים. לדבריו, "אם, בשלב כלשהו, המעצמות יסרבו למלא את התחייבויותיהן", איראן תשוב לפתח גרעין

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

נשיא איראן חסן רוחאני ציין אתמול (רביעי) את יום השנה הראשון לחתימת הסכם הגרעין בין טהראן לשש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – ואיים כי "אם, בשלב כלשהו, המעצמות יסרבו למלא את התחייבויותיהן", איראן תשוב לפתח גרעין. זאת, בטענה כי המדינה לא נהנתה מהפיתוח הכלכלי שהובטח לה במסגרת המגעים.

"אנחנו עומדים במילה שלנו", הבהיר הנשיא בנאום שנשא בישיבת ממשלה חגיגית לציון ההסכם, "אבל אם הם רוצים להפר את התחייבותם, היכולות הגרעיניות שלנו ברמה כזו שנוכל להגיע לשלב שאנחנו רוצים בתוך זמן קצר". רוחאני הציע לכנות את יום החתימה על ההסכם, 14 ביולי, "יום הקשר עם העולם" והוסיף כי הסכם הגרעין "מועיל לכל המדינות, לשלום העולמי, לביטחון, ליציבות ולפיתוח, והפרה שלו תזיק לכולם".

עוד בוואלה! NEWS:
עסקת הענק בסכנה: בית הנבחרים בארה"ב אסר על מכירת מטוסי בואינג לאיראן
רבבות הפגינו באיראן: "עשרות אלפי טילים מוכנים לשיגור לישראל"
מיתוס "השטן הגדול" נשבר: הקשר החשאי בין חומייני לממשל האמריקני

נשיא איראן חסן רוחאני בישיבת ממשלת לציון שנה להסכם הגרעין, 13 ביולי 2016. נשיאות איראן, אתר רשמי
"מי שייזום את הפרת ההסכם יהיה המפסיד". רוחאני, אתמול/אתר רשמי, נשיאות איראן

לדבריו, "מי שייזום את הפרת ההסכם יהיה המפסיד בזירה הבינלאומית". הנשיא קרא לכל הצדדים המעורבים לפעול למען "יישום וביסוס הסכם הגרעין, לטובת הכלל". הנשיא האיראני שב והבהיר כי איראן מעולם לא ביקשה לפתח נשק גרעיני. "מה שמשנה לנו הן יכולות ההעשרה, מבחינת טכנית ומדעית", הסביר. "המשא ומתן הבהיר כי פעילות גרעין והעשרת אורניום הן חלק מזכויותיה הטבעיות של איראן".

"ביום הזה, הרפובליקה האסלאמית של איראן הוכיחה לעולם כולו כי יש לה את היכולת ואת המקצועיות בנושאים מדיניים, טכניים וחוקיים, לצד ההיגיון לשאת ולתת עם המעצמות הגדולות, על מנת לפתור סוגיה בינלאומית סבוכה ולהגן באופן הולם על זכויותיה של האומה האיראנית", קרא רוחאני. הוא הוסיף כי האיום של פלישה צבאית לאיראן הוסר, וטען כי הוכח שאיום זה היה ריק מתוכן, לדבריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא איראן חסן רוחאני בישיבת ממשלת לציון שנה להסכם הגרעין, 13 ביולי 2016. נשיאות איראן, אתר רשמי
הפער עם אחמדינג'אד מצטמצם. ישיבת הממשלה בטהראן, אתמול/אתר רשמי, נשיאות איראן

על פי סקר שפרסמה לאחרונה אוניברסיטת מרילנד האמריקנית, ובוצע על ידי אתר IranPoll, כשלושה רבעים מהציבור האיראני חש כי לא כל שיפור כלכלי מאז החתימה על הסכם הגרעין והסרת הסנקציות החמורות נגד טהראן. במקביל, הסקר מעלה כי פער התמיכה בין רוחאני ליריבו המסתמן בבחירות הבאות, הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד השמרן, הצטמצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully