וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק בסכנה: בית הנבחרים בארה"ב אסר על מכירת מטוסי בואינג לאיראן

חבר קונגרס רפובליקני קידם את החוק שיסכל את העסקה בין טהראן לחברת הענק בשל החשש שכלי הטיס ישמשו למטרות צבאיות. עתה, יידרש הסנאט לאשר אותו. בטהראן זועמים: מצפים מהממשל למלא את הסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(חמינאי בחודש שעבר: "ארה"ב לא עומדת בהתחייבויותיה")

בית הנבחרים של ארצות הברית העביר חוק שימנע מכירת מטוסים אמריקניים לאיראן ושמסכן את העסקה בין טהראן לחברת בואינג ששוויה נאמד ב-25 מיליארד דולר. ברפובליקה האסלאמית זעמו על הצעד וטענו כי הוא פוגע בהסכם הגרעין שנחתם לפני כשנה ובמסגרתו הוסרו הסנקציות הכלכליות מעליה. החוק זקוק עוד לאישור הסנאט.

החוק, שאותו קידם חבר הקונגרס פיטר רוסקם, אוסר על עסקאות בין בואינג ויריבתה האירופית איירבוס בשל החשש שהמטוסים ישמשו למטרות צבאיות. אחד הסעיפים אוסר על המשרד לבקרה על נכסים זרים להשתמש בתקציבים כדי להוציא רישיונות הנדרשים למכירת כלי טיס לאיראן. הסעיף השני ימנע לקיחת הלוואות ממוסדות פיננסיים בארצות הברית כדי לרכוש כלי טיס שבהם ניתן לעשות שימוש צבאי. חבר הקונגרס מאילינוי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הדמוקרטים בבית הנבחרים לא הביעו התנגדות משמעותית ובמקרים רבים אף הצטרפו למאמצים לעצירת העסקה.

לפני כמה שבועות הודיעו חברת "איראן איר" ובואינג על הסכם זמני על מכירת מטוסי נוסעים. העסקה תוארה כנקודת מפנה ביחסים בין שתי האויבות. העסקה, שהיקפה נאמד ב-25 מיליארד דולר, תהיה הגדולה ביותר בין המדינות מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. דובר מטעם משרד החוץ בטהראן אמר כי ארצו רואה בממשל האמריקני אחראי ליישום הסכם הגרעין וכי היא אינה מתערבת בענייניה הפוליטיים של ארצות הברית.

עוד ידיעות מהעולם
אובמה בשיחות סגורות עם מנהיגי אירופה: "שמרו על האיחוד"
בשידור ישיר: מטאדור ננגח למוות בידי שור בספרד
הסכם השלום בסכנה: יותר ממאה הרוגים בקרבות בדרום סודאן

מטוס מדגם בואינג של חברת איראנייר בנמל התעופה בטהראן, איראן, 2011. רויטרס
העסקה בסכנה. מטוס בואינג של חברת איראן איר, 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully