וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה משמחת לרוחצים: המדוזות החלו לעזוב את חופי ישראל

13.7.2016 / 16:10

נחיל המדוזות מזן החוטית הנודדת ששטף את חופי הארץ בשבועיים האחרונים החל לעזוב את האזור. עדיין מורגשות צריבות קלות במי הים, אך נותרו רק מדוזות בודדות במרחק מאות מטרים מהחוף

צילום: ערן גילוארג, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן" לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

נחיל המדוזות ששטף את חופי ישראל בשבועיים האחרונים החל לעזוב את אזורנו - כך נמסר היום (רביעי) מהמכון לחקר ימים ואגמים. עוד נמסר מהמכון כי שוליו האחוריים של נחיל הקיץ נמצאים עדיין מול חופי הארץ, אך רוב החופים נקיים ממדוזות. למרות זאת, צריבות קלות מורגשות עדיין במים בשל הימצאותן של מדוזות בודדות במים.

נחיל המדוזות מזן החוטית הנודדת הגיע לפני שבועיים לחופי ישראל והתרכז תחילה בעיקר באשדוד ובאשקלון, ולאחר מכן בחופי מפרץ חיפה והצפון. הוא התאפיין בצפיפות של מדוזה בכל כעשרה מטרים. כעת, המדוזות שעדיין נשארו באזורנו נמצאו במרחק כ-400 עד 500 מטרים מהחוף.

עוד בנושא:
חשיפה לצפון: נחיל המדוזות שהגיע לישראל מתרכז במפרץ חיפה
"להסתכל טוב על המים": כך תימנעו ממפגש עם נחיל המדוזות בחופי ישראל
ישראל תחת מתקפת מדוזות

מדוזה על חוף ים. פליקר, אתר רשמי
הנחיל התאפיין בצפיפות גבוהה מאוד. מדוזה בחוף הים/אתר רשמי, פליקר

המדוזה החוטית הנודדת היא אחד הזנים שפלשו בעשרות השנים האחרונות לחופי ישראל, והיא הפכה לנפוצה ביותר מול חופי הארץ. היא אותרה לראשונה ב-1976, ובשלהי שנות ה-80 גדלה אוכלוסייתה מאוד. מידי קיץ נחילי ענק בני מיליוני מדוזות משייטים לאורך חופינו. בשנים האחרונות, החלו נחיליה להופיע גם במקומות מרוחקים יותר, כמו חופי תוניסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מדוזות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully