וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות הקשר אחרי קרב הצנחנים בלבנון נחשפים: "איבדנו 3 לוחמים"

12.7.2016 / 12:51

עשר שנים אחרי המלחמה פרסם דובר צה"ל את תדריך הערכת המצב שהעביר מפקד חטיבת הצנחנים דאז, תא"ל חגי מרדכי, אחרי הקרב הקשה. "כ-60-50 חיילים בתוך הכפר. יש התנגדות חזקה. הרבה מאוד נ"טים", נשמע אומר בקשר

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

במלאות עשור למלחמת לבנון השנייה פרסם היום (שלישי) דובר צה"ל את הקלטות הקשר של מפקד חטיבת הצנחנים דאז, תת-אלוף חגי מרדכי, מעביר תדריך למפקדי הגדודים ב-1 באוגוסט, יום אחרי הקרב בעייתא א-שעב. ההקלטות נחשפו באתר חדש להנצחת הקרבות שחנך צה"ל לציון עשר שנים למלחמה.

"תחנת אבירות כאן קודקוד, תמונת מצב, ההבנה שלנו זה שיש בסך הכול כ-60-50 מחבלים בתוך הכפר. התנגדות חזקה. הרבה מאוד נ"טים. מדובר בכוח המקומי, לדעתי זה גם היתרון היחסי שלו, מבחינת היכרות טובה עם השטח. מבחינת כוחותינו, לצערי, איבדנו שלושה לוחמים וכ-30 פצועים, עד כאן אשרו. עבור", נשמע המפקד אומר בהקלטה.

התדריך של המח"ט הועבר בקשר לאחר הקרב בכפר עייתא א-שעב שבדרום לבנון בין חיילי חטיבת גולני ללוחמי חיזבאללה. הכפר, הנמצא ק"מ ספורים מהיישוב זרעית, אירע ב-31 ביולי 2006, אז נתקלו הלוחמים באנשי חיזבאללה ובמקום התפתחו חילופי אש עזים. בקרב נהרגו שלושה לוחמי צה"ל: סגן אילן גבאי בן 22 מקריית טבעון, סמ"ר מיכאל לוין בן 21 מירושלים ויהונתן איינהורן בן 22 מיישוב גמזו שליד מודיעין.

לקריאה נוספת:
"הכוח של קליין הוריד עשרה מחבלים": תיעוד הקרב של גולני בבינת ג'בל
אב שבנו נהרג בקרב בינת ג'בל: "מעולם לא קיבלתי תחקיר רציני על מותו"
שקט מדומה: המשפחות שאיבדו את בניהן אחרי המלחמה בלבנון

חשיפת תמונות חדשות ממלחמת לבנון השנייה. יולי 2016. דובר צה"ל
"התנגדות חזקה". חיילים בתדריך, מלחמת לבנון השנייה/דובר צה"ל

ב-31 ביולי נכנסו כוחות צנחנים לכפר עייתא א-שעב ונתקלו בחוליית חיזבאללה. הכוחות ניהלו חילופי אש כבדים, שבמהלכם נורו טילי נ"ט ופצצות מרגמה. ביום השני ללחימה הסלימו חילופי האש ושלושה לוחמי צנחנים נהרגו ממטח טילים. כ-30 נפצעו, בהם מפקד פלוגה בגדוד 890 וסגנו. חילוצם מהשטח, כמו גם מבצע חילוץ של גופה של צנחן נוסף היו מורכבים מאוד, והתנהלו תחת אש כבדה ותוך לחימה במחבלים מטווח קרוב.

בלילה שבין 30 ביולי ל-31 ביולי הסביר מפקד החטיבה כי מטרת התקיפה היא לכתר את הכפר, לפגוע במחבלים הנמצאים בו, לאתר אמצעי לחימה ולאסוף מודיעין. הוא חילק את הגדודים כך שיוכלו לפעול במקביל בכל שטחי הכפר. במהלך סריקות הבתים בכפר הכוחות נתקלו במחבלים רבים.

מ-1 באוגוסט ועד 3 פעלו גדודי חטיבת הצנחנים בכפר עייתא א-שעב, ובהיתקלויות עם מחבלים נהרגו לוחם וקצין נוספים מהחטיבה מירי נ"ט לעבר הכוחות. ב-2 באוגוסט המשיכו הקרבות ולוחם נוסף נהרג מפגיעה של טיל נ"ט. ב-3 באוגוסט הורחבה הפעילות בכפר, והלוחמים נעזרו באש מסוקי קרב וארטילריה. הקרבות במרחב עייתא א-שעב היו מהקשים והמורכבים שידעה החטיבה במלחמה.

שלשום חשף דובר צה"ל לראשונה את הקלטות הקשר של גדוד 51 של חטיבת גולני מקרב בינת ג'בל שהתחולל ב-23 ביולי 2006, בשבוע השלישי של מלחמת לבנון השנייה ונחשב לאחד המשמעותיים והקשים ביותר. בקרב נהרגו שמונה קצינים וחיילים ושדרת הפיקוד ספגה פגיעה קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חשיפת תמונות חדשות ממלחמת לבנון השנייה. יולי 2016. דובר צה"ל
"הרבה מאוד נ"טים". טנקים במלחמת לבנון השנייה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully