וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המערכת שתגן על המל"טים מפני מתקפת טילים

13.7.2016 / 16:45

מערכת "Light SPEAR" מבית "אלביט מערכות" מסוגלת לשבש תשדורות של סוללות טילי קרקע-אוויר, לאתרן ולהעביר את מיקומן לחדרי בקרה שיורו על תקיפתן. המערכת עברה סדרת ניסויים מוצלחת בישראל ותוכרז מבצעית בחודשים הקרובים

צילום: אלביט, עריכה: יאיר דניאל

צבאות בעולם הרחיבו בשנים האחרונות את השימוש בכלי טיס בלתי-מאוישים לאיסוף מודיעין מגוון ולתקיפה, אך במקביל גברו האיומים שהם ניצבים בפניהם. חברת "אלביט מערכות" פרסמה השבוע בתערוכה ביטחונית בבריטניה מערכת הגנה עצמית מפני טילים ושיבושם, המיועדת למטוסים ללא טייס (מל"טים) ונקראת "Light SPEAR".

המערכת עברה בתקופה האחרונה סדרת ניסויים מוצלחת בישראל, ובעוד כמה חודשים היא צפויה להיות מבצעית. למערכת יכולות לוחמה אלקטרונית ואיסוף מודיעין מבוסס אותות אלקטרוניים (סיגינט), שפותחו בחברת "אלישרא", שייצרה בעבר רכיבים דומים עבור מטוסי קרב ומסוקים הנמצאים בשימוש חיל האוויר הישראלי וצבאות בעולם. כך, לדוגמה, מסוגלת המערכת לשבש פעילות של סוללות טילי קרקע-אוויר ואף להעביר מידע אודות מיקומן לחדר בקרה, שם ינותב למטוסי קרב או למפעילי אמצעי תקיפה מסוג אחר על מנת להשמידן.

עוד בוואלה! NEWS:
המג"ד נגד אזריה: הרגשתי שהוא לא דובר אמת, הוא לא חשש ממטען
מחאה נגד מינוי הרב הצבאי הראשי; מקורבו: "סיפור מהבוידעם"
תביעת ענק על סך מיליארד דולר נגד פייסבוק בארה"ב: "תומכים בחמאס"

מערכת LIGHT SPEAR להגנה נגד טילי קרקע אוויר על מטוסים ללא טיס. מערכת וואלה! NEWS
סדרת ניסויים מוצלחת בישראל. מערכת ההגנה/מערכת וואלה! NEWS

סמנכ"ל שיווק אלביט מערכות, אירמין מנשר, אמר לוואלה! NEWS כי "האיום על מל"טים הולך וגדל בשנים האחרונות ובהתאמה הצורך להגן עליהם". לדבריו, מטוס קרב רוסי הצליח לפני כמה חודשים להפיל מל"ט של צבא אוקראינה לאחר ששיגר לעברו טיל. "צבאות רבים מציבים כמטרה פגיעה במל"טים שנושאים מגוון של יכולות", הוסיף.

האיום שציין מנשר מתחלק לכמה שכבות: לוחמה אלקטרונית התקפית, טילים אלקטרומגנטיים (טילים נגד טנקים, א"ב) וטילים אלקטרואופטיים. איום נוסף נשקף מסוללות טילי קרקע-אוויר שמפעילות מכ"ם לאיתור כלי טיס, המסוגל לאתר את המל"טים, חרף גודלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מל"ט רוסי שהופל בסוריה, באוקטובר האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי מנשר, המערכת מבוססת על פרוטוקול תקשורת המאפשר שיבוש תדרים בכמה ערוצים, מסוג DRFM (ר"ת Digital Radio Frequency Memory), ומיועדת למל"טים מגודל בינוני, דוגמת ה"הרמס 450", או גדולים יותר. היא אמורה לשפר את משך הזמן שיוכלו לשהות באוויר מבלי שייורטו, במטרה לספק להם יתרון משמעותי במרחב האווירי. "המל"טים פועלים באזורים מאוד עוינים מאחר והם לא מאוישים אך בעידן המודרני אנחנו רוצים להגן עליהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully