וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק על סך מיליארד דולר נגד פייסבוק בארה"ב: "תומכים בחמאס"

12.7.2016 / 2:20

בתביעה שהוגשה לבית משפט בניו יורק נכתב כי פייסבוק מסייעת לחברי ארגון הטרור לתקשר, לגייס פעילים ולתכנן ולהוציא לפועל פיגועים. את התביעה הגישו קרוביהם של ארבעה אזרחים ישראלים-אמריקניים ותייר אמריקני אחד שנרצחו בפיגועים בשנתיים האחרונות

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
"מספקת ביודעין תמיכה חומרית ומשאבים לחמאס". פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

קבוצת ישראלים ואמריקנים הגישו אתמול (שני) תביעת פיצויים בסך מיליארד דולר מפייסבוק בטענה כי הרשת החברתית עזרה לארגונים פלסטיניים להרוג את קרוביהם בפיגועים. מגישי התביעה, קרוביהם של ארבעה אזרחים ישראלים-אמריקניים ותייר אמריקני אחד שנרצחו בפיגועים בתל אביב, בירושלים ובגדה המערבית בשנתיים האחרונות, מאשימים את האתר בסיוע לחמאס.

לפי התביעה, שהוגשה לבית משפט בניו יורק, פייסבוק "מספקת ביודעין תמיכה חומרית ומשאבים לחמאס, מסייעת לחברי ארגון הטרור הזה לתקשר, לגייס פעילים, לתכנן ולהוציא לפועל מתקפות ולזרוע פחד בקרב אויביו".

פייסבוק לא הגיבה ישירות לתביעה, אך מסרה כי היא מחויבת לתקנות שלה למניעת תוכן פוגעני. נציג של החברה בישראל אמר כי החברה רוצה "שאנשים ירגישו בטוחים" כשהם משתמשים באתר. "אין מקום לתוכן שמעודד אלימות, לאיומים ישירים, לטרור או לדברי שנאה בפייסבוק", אמר. "בקהילה יש שורת ערכים ואנחנו קוראים לאנשים להשתמש בכלי הדיווח שלנו אם הם מוצאים תוכן שהם סבורים שמפר את הסטנדרטים שלנו, כך שנוכל לחקור את הנושא ולנקוט פעולה.

זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת הפיגוע ביפו שבו נרצח תייר אמריקני, מרץ/תצפית TPS, איתן אלחדז

התביעה מגיעה ברקע הביקורת החריפה שהשמיע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שטען כי פייסבוק לא מסייעת באיתור טרוריסטים פלסטינים ובצמצום ההסתה. בתגובה לדבריו, פייסבוק הגנה על תקנותיה למניעת אלימות באינטרנט.

חמאס קיבל אחריות על אחד הפיגועים שהופיעו בכתב התביעה. פרקליטת התובעים הישראלים, עו"ד ניצן דרשן-ליית'ר מארגון "שורת הדין", אמרה כי יש בידיהם הערכות של מומחים המקשרות את חמאס גם לפיגועים הנוספים. חמאס מוגדר ארגון טרור בארצות הברית והתביעה הוגשה תחת החוק נגד טרור שאוסר על עסקים אמריקניים לספק סיוע כלשהו, כולל שירותים שונים, לארגוני טרור ולמנהיגיהם.

דובר חמאס ברצועת עזה, סאמי אבו זווהרי, אמר כי התביעה היא ניסיון סחיטה ישראלי של פייסבוק. הוא האשים את ישראל בניסיון להפוך את הרשת החברתית לכלי ריגול אחרי הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully