וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החשד להונאה: דרישה להשעות בכירים במועצה הדתית בירושלים

11.7.2016 / 19:55

נציבות שירות המדינה דרשה את השעייתם של חמישה בכירים במועצה בעקבות חקירת המשטרה המתנהלת נגדם. במסגרת הפרשה, שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS, עלה חשד גם למינוי מקורבים ולקבלת כספים שלא כחוק

המועצה הדתית בירושלים. גוגל מפות, אתר רשמי
אתמול נערכה פשיטה במשרדים ובבתי הבכירים. המועצה הדתית בירושלים/אתר רשמי, גוגל מפות

פרסום ראשון: נציבות שירות המדינה דרשה היום (שני) להשעות את חמשת העובדים הבכירים במועצה הדתית בירושלים בעקבות חקירת המשטרה שמתנהלת נגדם בשל חשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. היום שיגר נציב שירות המדינה מכתב לעובדים, שנעצרו ונחקרו אתמול, והודיע להם על אפשרות ההשעיה מתפקידם. החמישה מכהנים בתפקידים בכירים במועצה הדתית, והשעייתם עלולה להוביל לכך שרוב פעילותה תושבת.

אתמול פשטו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים על בתיהם של מספר עובדי המועצה ועל משרדיה. הפשיטה אירעה עם סיומה של חקירה סמויה במשטרת ירושלים, ובמסגרתה עוכבו החמישה לחקירה ולאחר מכן שוחררו בתנאים מגבילים. במסגרת הפרשה, שנחשפה בוואלה! NEWS, חשודים העובדים במינוי מקורבים, בטיסות לחו"ל על חשבון ספקים ונותני שירות ובקבלת כספים. כמו כן, אחד העובדים חשוד שהתגורר בדירה שכורה שהייתה אמורה לכאורה לשמש כמקווה של המועצה הדתית.

המכתבים שבהם פירטה הנציבות על אפשרות ההשעיה נשלחו לעובדים בידי עו"ד עמי כהן, התובע בתחום ההשעיות באגף המשמעות בנציבות שירות המדינה. על פי ההליך הנהוג, רשאי כל אחד מהעובדים הבכירים להעביר את תגובתו לפני שיתקיים לו שימוע.

לקריאה נוספת:
חשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים: מינויי קרובים, איומים והאזנות
פשיטה על המועצה הדתית בירושלים: בכירים נעצרו בחשד להונאה

יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים. יואב דודקביץ'
נטען כי בני משפחתו עובדים כמשגיחי כשרות במועצה. יו"ר המועצה יהושע שי/יואב דודקביץ'

כאמור, החשד לשחיתות במועצה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS, בעת שנטען כי בני משפחתו של יו"ר המועצה הדתית בעיר מכהנים כמשגיחי כשרות, בניגוד להוראת המשרד לשירותי דת לפיה אסור למועצה דתית למנות משגיחים שהם קרובי משפחה של היו"ר.

לפי מידע שהועבר ביולי אשתקד למבקר המדינה, עולה כי שני בני דודים של יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי מכהנים כמשגיחי כשרות בעיר. בנוסף, שלושה מאחיו של מזכיר אגף הכשרות במועצה, דוד מלכה – יהונתן, שלום ויוסף חיים, וכן גיסו יחיאל לוגסי וחמו יעקב לוגסי מכהנים בתפקיד משגיחי כשרות.

לוואלה! NEWS נודע כי ניסיונותיו של הרב הראשי לירושלים, אריה שטרן, לבדוק את המינויים הבעייתים, נענו במסרים מאיימים מצדו של ישי. שטרן אף ציין כי בשל חשש שגורמים במועצה הדתית התקינו מכשירי ציתות בלשכתו, נערכה בה בדיקה למציאת מכשירים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully