וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשה שטני": המחבל מהפיגוע בארמון הנציב יסיים את חייו בכלא

11.7.2016 / 12:30

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שלושה מאסרי עולם ועוד 60 שנות מאסר במצטבר על בלאל אבו גאנם, שרצח שלושה אנשים בפיגוע בקו 78 בבירה באוקטובר האחרון. "לגמול למרצח על כל נפש שנקטפה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: המחבל מהפיגוע באוטובוס בארמון הנציב הורשע, בחודש שעבר)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם ו-60 שנות במצטבר מאסר על בלאל אבו גאנם, המחבל שהוציא לפועל יחד עם פלסטיני נוסף את הפיגוע בקו 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים בחודש אוקטובר. זאת, על אף שהפרקליטות ביקשה שייגזרו אליו עשר שנות מאסר נוספות. כמו כן, עליו לפצות את משפחות הקורבנות ואת הנפגעים ב-190 אלף שקלים בסך הכול.

השופט יורם נועם פירט כי "בגין שלוש עבירות הרצח נידון הנאשם לשלושה מאסרי עולם במצטבר זה לזה. בגין יתר העבירות הנוספות נידון ל-60 שנות מאסר במצטבר". הוא הוסיף כי "כל משפחה ממשפחות המנוחים תפוצה בסכום של 250 אלף שקלים. ארבעת הפצועים בעבירה יקבלו כל אחד סכום של 150 אלף שקלים. נהג האוטובוס יפוצה בסך מאה אלף שקלים בגין פגיעה נפשית".

עוד בנושא:
"הוא צעק 'לא לזוז' והחל לרסס": המחבל מארמון הנציב הורשע
מול המשפחות השכולות: המחבל מארמון הנציב סירב להודות ברצח
הפיגוע בארמון הנציב: חיכו שהאוטובוס יתמלא - והתחילו לרצוח

בלאל אבו גאנם: כתב אישום במחוזי ירושלים על השתתפות בפיגוע טרור באוטובוס בארמון הנציב. נובמבר 2015. יואב דודקביץ'
אבו גאנם בבית המשפט המחוזי בירושלים, בנובמבר/יואב דודקביץ'

בגזר הדין שניתן היום נכתב כי הפיגוע שהוציא לפועל אבו גאנם הוא "מעשה שטני, המוציא את מבצעיו מגדר בני אנוש". בשל כך גזרו עליו השופטים יורם נועם, רבקה פרידמן פלדמן ומשה ברעם עונש מאסר מצטבר, כך שיישא במאסר בגין כל אחת מהעברות בנפרד. הדבר נועד, כלשונם, להביא "לכליאתו של הנאשם בגין מרחץ הדמים בפיגוע הטרור הקטלני הנדון עד אחרית ימיו".

שלושת השופטים התייחסו גם לתופעת הטרור העולמית, וכתבו כי "דווקא בפיגועי טרור, המכים ללא רחם וללא אבחנה בחפים מפשע ומכוונים להשיג מסה גדולה ככל הניתן של קרבנות, על בית-המשפט לגמול למרצחים, כמו לנאשם בענייננו, במאסרים מצטברים על כל נפש שנקטפה, ועל כל ניסיון לקטול חיים שהסב פגיעות גופניות או פגיעות נפשיות".

הם הסבירו כי "גישה זו מתחייבת לשם מתן ביטוי ראוי לערך קדושת החיים, והיא הולמת אף את שיקולי הגמול, ההגנה על ביטחון הציבור וההרתעה שבענישה. הגישה אף מתיישבת עם מלחמת החורמה המתחייבת, חסרת הפשרות, בטרור המקומי כמו גם בטרור העולמי".

עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים התייחס למעשיו החמורים של אבו גאנם לאחר שניתן גזר הדין. "הנאשם, פעיל חמאס מוכר, ביצע טבח ברברי בשלושה אנשים חפים מפשע ופצע אחרים באמצעות אקדח וסכין. הנאשם ירה למוות בראשם של קשישים מטווח אפס, שעה ששותפו דקר אותם בסכין קצבים. לאחר שאזלו לנאשם הכדורים והסכין של שותפו נשברה, החלו השניים לחנוק נער למוות בידיהם", תיאר, וציין כי "הנאשם לא הביע כל חרטה על מעשיו". קורב הוסיף: "ליבנו עם משפחות הקורבנות ששום עונש לא ישיב להן את יקיריהן שנלקחו מהן באכזריות בטרם עת".

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע בארמון הנציב, בחודש אוקטובר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אבו גאנם הורשע לפני כחודש בשלוש עבירות רצח, בשבע עבירות של ניסיון רצח ובסיוע לאויב בעת מלחמה. בדיון שהתקיים בעניינו של אבו גאנם בחודש מרץ הוא סירב להודות במעשיו על אף שהדבר מנוגד להסדר טיעון שנחתם בין סנגוריו לפרקליטות המדינה. הוא הודיע כי אינו מקבל את סמכות בית המשפט, ולאחר התייעצות קצרה בין שלושת השופטים, הם הודיעו כי החליטו לדחות את הסדר הטיעון, שלפיו היה אמור לשאת בעונשים על ניסיונות הרצח במקביל, כך שיהיו חופפים אחד לשני.

אבו גאנם, סטודנט בן 22 שלמד אסלאם באוניברסיטת אל-קודס, ביצע את הפיגוע כאיש חמאס והיה חבר בתא הסטודנטים של הארגון באוניברסיטה. הוא התגורר בשכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים ועסק במכירת אלכוהול. לטענת אבו גאנם, שותפו שנורה למוות בזירת האירוע, בהאא עליאן, הוא זה שיזם את הרצח. עליאן, בן 24, היה גם הוא תושב ג'בל מוכבר ועבד בחנות דפוס. הוא נורה למוות מיד לאחר האירוע בידי כוח מג"ב, שאף פצע את אבו גאנם באורח קשה.

הפיגוע בארמון הנציב זכור כאחד מהאירועים הקשים שהיו בגל הטרור הנוכחי. בפיגוע נרצחו חביב חיים, בן 60, ואלון אנדרי גובברג, בן 51. כעבור שבועיים מת מפצעיו ריצ'רד לייקין, שנפצע באורח אנוש כתוצאה מירי ומדקירות בראשו ובחזהו. רעייתו של חביב, שושנה חיים, נפצעה באורח אנוש אולם טופלה ויצאה מכלל סכנה. כמו כן, נפצעה אישה נוספת כבת 40 באורח קשה, שני בני אדם נפצעו באורח בינוני ושלושה נוספים באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully