וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול המשפחות השכולות: המחבל מארמון הנציב סירב להודות ברצח

13.3.2016 / 11:20

בלאל אבו גאנם, שביצע את הפיגוע בקו 78 בבירה שבו נהרגו חביב חיים, אלון גובברג וריצ'רד לייקין, סירב לעמוד בפני השופטים ולהודות במסגרת הסדר הטיעון ברצח ולפיכך הוא נדחה. כעת, עלול בית המשפט לזמן את הפצועים להעיד נגדו במשפט הוכחות. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום:גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

בלאל אבו גאנם, שביצע יחד עם פלסטיני נוסף את הפיגוע בקו 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, סירב לעמוד היום (ראשון) בפני הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים ולהודות בשלוש עבירות רצח, בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין סניגורו לפרקליטות המדינה. אבו גאנם הודיע כי הוא לא מקבל את סמכות בית המשפט, ולאחר התייעצות קצרה בין השופטים, הודיעו כי הם דוחים את הסדר הטיעון, שבו היה אמור להודות ברצח ולא בשבעה ניסיונות רצח נוספים שהיו מיוחסים לו בכתב האישום.

בקהל ישבו בני המשפחות השכולות שהיו אמורים להעיד בפני בית המשפט בשלב הטיעונים לעונש, שמגיע לאחר הכרעת הדין. בשל דחיית ההסדר, כעת עשוי להתקיים משפט הוכחות ובית המשפט עלול לזמן את קורבנות הפיגוע שנותרו בחיים ועדי הראייה.

עוד בנושא:
הרב הראשי יוסף: "אם מחבל מגיע עם סכין - מצווה להרוג אותו"
שני חיילים נפצעו קל בפיגוע ירי במחסום על כביש 443; היורה נמלט
בן 39 נפצע בינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, המחבל נלכד

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
. זירת הפיגוע, אוקטובר 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עורך הדין מוחמד מחמוד, המייצג את אבו גאנם, מסר כי "זה היה צעד שכולנו הופתענו ממנו. מלבד הכבוד שצריך לתת לבית המשפט, אני לא יכול להכריח אותו לעמוד. זו גישתו וזה מה שהוא עשה". לדבריו, בהתייחסות להסדר הטיעון, "אי העמידה צריכה לבוא לידי ביטוי בכך שההסדר לא יתקבל. יש הבדל בין העמידה בפני השופטים ובין קבלת האחריות וההודאה כי ההסדר מקובל עליו. אני מקווה שזה לא יפגע בהליך".

"נשקול את כל הצעדים לאחר קבלת ההחלטה", הוסיף, וטען כי מרשו יתייצב מול בית המשפט בדיון הבא. לדבריו, "יכול להיות שנלך בסוף לדיון הוכחות אם זה מה שבית המשפט יחליט. אנחנו נטען בבוא העת, יש לנו הרבה מה לומר בעניין".

ריצ'ארד לייקין. באדיבות המצולמים
"כבר ראיתי אותו בבית החולים שוכב מול אבא שלי ומקבל טיפול, אבל זו המדינה שלנו". לייקין/באדיבות המצולמים

מאיה לייקין, בתו של ריצ'רד שנהרג בפיגוע, סיפרה: "הושג הסדר טיעון שהיה מקובל עלינו, ואנחנו מכבדים את הזמן של הפרקליטות וכן של בית המשפט, אבל הסירוב שלו לקום הוא מבחינתנו אמירה שפוגעת לא רק בנו, אלא בבית המשפט ובכבוד המדינה. לקבל אמירה כזו ולהמשיך נכון לעת הזו בדיון היה בלתי אפשרי, ואנו שמחים על החלטת בית המשפט".

"בנקודה הספציפית הזו, היינו מוכנים בטיעונים לעונש לספר את הסיפור שלנו, שאבא שלי נשחט ומה שהוא היה צריך לעבור, אבל נראה מה יהיה בדיון הבא", הוסיפה. "כבר ראיתי אותו בבית החולים שוכב מול אבא שלי ומקבל טיפול, אבל זו המדינה שלנו. זה קשה לקבל את זה שהם גם יכולים לשבת בדיון כמו כל אחד, אבל אנחנו חזקים, אנחנו לא פוחדים, הוא ישלם על מה שהוא עשה. זה רק עניין של זמן".

ניסיון פיגוע בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 17 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
עורך דינו של אבו גאנם: "זה היה צעד שכולנו הופתענו ממנו". זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

אבו גאנם, סטודנט בן 22 שלמד איסלאם באוניברסיטת אל-קודס ועבד במכירת אלכוהול, ביצע את הפיגוע כאיש חמאס והיה חבר בתא הסטודנטים של הארגון באוניברסיטה. לטענת אבו גאנם, שותפו שחוסל בזירת האירוע, בהאא עליאן, הוא זה שיזם את הרצח. עליאן, בן 24 הוא תושב ג'בל מוכבר, שבה התגוררו שניהם, ועובד בחנות דפוס. עליאן חוסל מיד לאחר האירוע בידי כוח מג"ב, שפצע את אבו גאנם באורח קשה.

עוד סיפר כי שניהם רכשו סכין ואקדח ב-20 אלף שקלים ועלו על האוטובוס. הם חיכו שיתמלא, ואז פתחו במסע הרצח, שכלל דקירות וירי. כתב האישום מתאר בפירוט את הדרך שבה נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו שבעה; המחבלים ניסו לנעול את הדלתות במטרה "לגרום למותם של נוסעים רבים ככל הניתן". עוד תואר, כי לאחר שלהב הסכין שננעצה בגופו של ריצ'רד לייקין שנהרג בפיגוע נשברה, ניסו השניים לחנוק נוסעים במטרה לרצוח אותם.

הפיגוע בארמון הנציב זכור כאחד מהאירועים הקשים שהיו בגל הטרור הנוכחי. בפיגוע נרצחו חביב חיים, בן 60, ואלון אנדרי גובברג, בן 51. כעבור שבועיים מת מפצעיו ריצ'רד לייקין, שנפצע אנוש כתוצאה מירי ומדקירות בראשו ובחזהו. רעייתו של חביב, שושנה חיים, נפצעה באורח אנוש אולם טופלה ויצאה מכלל סכנה. כמו כן, נפצעה אישה נוספת כבת 40 באורח קשה, שני בני אדם נפצעו באורח בינוני ושלושה נוספים באורח קל.

(עדכון ראשון: 11:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully