וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי יוסף: "אם מחבל מגיע עם סכין - מצווה להרוג אותו"

13.3.2016 / 0:50

בדברים שנשא במהלך שיעורו השבועי, אמר הרב כי הריגת מחבלים היא מצווה משום ש"זה ירתיע אותם". הוא קרא לציבור שלא לפחד "שיבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר", תוך התייחסות לקריאת איזנקוט להפעלת כוח סביר מול המפגעים

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בכנס בנושא הטרדות בקהילה הדתית והחרדית, נובמבר 2015. אמיר שימור, מערכת וואלה! NEWS
"לא לפחד שיבוא רמטכ"ל ויגיד אחרת". הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, אמיר שימור

הרב הראשי יצחק יוסף אמר אמש (שבת) במהלך שיעורו השבועי בירושלים כי "אם מחבל מגיע עם סכין על מנת להרוג, מצווה להרוג אותו". יוסף אמר את הדברים בתגובה לנאום שנשא הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט לפני כחודש, שבו אמר כי "לא היה רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה בת 13". בהתייחסו לאמירה זו, הסביר הרב כי "הבא להרגך - השכם להרגו", וביקש מהציבור שלא "לפחד שיעשו עליו בג"ץ או שיבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר".

בהתייחסו למניעיהם של המחבלים המבצעים פיגועי דקירה במסגרת גל הטרור הנוכחי, אמר יוסף כי "ברגע שמחבל יודע שהוא בא עם סכין והוא לא חוזר חי, זה ירתיע אותם", והסביר כי זוהי הסיבה שמדובר ב"מצווה להרוג אותם".

עוד בוואלה! NEWS:
צמצום חומרי בנייה ויועצים מארה"ב: המאבק של ישראל במנהרות עולה שלב
בני חמש ושנתיים נפגעו קשה בשריפה בנגב; הנסיבות בבדיקה
"לא אחזה בסכין": הצהרת תובע תוגש נגד שירי סובול בסיוע לרצח אחותה

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, טקס לזכר חללי אסון המסוקים. 10 בפברואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
קרא להפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה בלבד. איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

דבריו של יוסף הגיעו ברקע נאומו של איזנקוט, שם התייחס הרמטכ"ל באופן ספציפי לפיגוע שהתרחש בשוק מחנה יהודה בירושלים, שבו נעשה שימוש במספריים על ידי נערה בת 13. "לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה", אמר אז איזנקוט, והוסיף כי "החיילים שלנו הם מקצועיים וערכיים מאוד, ועלינו לשמר את זה אם אנחנו רוצים לשמור על הרוח של צה"ל ועל התדמית של צה"ל. שנדע לנצח את הטרור, אבל להסתכל על עצמנו במראה יום אחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully