וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גורם בכיר לשעבר אישר כי ישראל תקפה בסיני בשנים האחרונות

הגורם אמר לאתר בלומברג כי מל"טים ישראליים הפציצו פעמים רבות עמדות של חמושים בחצי האי באישורה של מצרים. זאת ברקע הידוק היחסים בין קהיר לירושלים סביב המלחמה המשותפת בארגוני הטרור

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

"מל"טים ישראליים תקפו בשנים האחרונות פעמים רבות עמדות של חמושים בחצי האי סיני באישור מצרים" – כך אמר גורם ישראלי בכיר לשעבר לאתר בלומברג, בריאיון שפורסם היום (שני). זאת ברקע הידוק היחסים בין שתי המדינות במלחמה המשותפת בארגוני הטרור באזור ובמאמצים לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים.

רק אתמול הגיע שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי לביקור בארץ ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. היה זה ביקור ראשון של שר חוץ מצרי בישראל זה תשע שנים. מאז עלה לשלטון עבד אל-פתאח א-סיסי ביולי 2013, קהיר מנהלת מלחמת חורמה בארגוני הטרור בחצי האי, בראשם שלוחה של דאעש שבעבר אף שיגרה כמה רקטות לעבר ישראל.

לקריאה נוספת בנושא
דאעש בסיני מאיים לתקוף את ישראל: "ייתן לארגון שואו תקשורתי"
דאעש בסיני באיום ישיר על ישראל: "מתקרב היום שבו נגיע לאילת"
דאעש בסיני קיבל אחריות על הירי: "שיגרנו רקטות לפלסטין הכבושה"

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
לוחמי דאעש בחצי האי סיני, פברואר/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

בשנים האחרונות פורסמו שורת דיווחים שלפיהם תקפה ישראל בחצי האי סיני, שאותה החזירה למצרים במסגרת הסכם השלום ב-1979. באוגוסט 2013, כחודש בלבד לאחר הפלת שלטונו של הנשיא מוחמד מורסי, דווח כי חיל האוויר חיסל חוליה של אנסאר בית אל-מקדס - שהכריז לפני יותר משנה על נאמנות ל"מדינה האסלאמית" - שעמדה לשגר רקטות לישראל.

ביולי שעבר שגורו שלוש רקטות לישראל מכיוון חצי האי ושלוחת דאעש קיבלה אחריות לכך. מאז הוא פרסם כמה סרטוני תעמולה ובהם איים לפגוע באילת. בחודש אפריל אמר גורם באחד מארגוני הטרור הפועלים בסיני ומשתפים פעולה עם שלוחת דאעש כי "היו כבר תקיפות ישראליות רבות, במטוסי F16 ובמזלטי"ם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של מצרים סאמח שוכרי , צופים בגמר היורו, 10 ביולי 2016. : חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
שוכרי ונתניהו צופים בגמר היורו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, : חיים צח

אתמול נפגש נתניהו עם שוכרי בירושלים וכינס עמו מסיבת עיתונאים. "אני מברך את ההצעה של א-סיסי ליוזמה בהובלה מצרית להשיג שלום עם הפלסטינים ושלום אזורי", אמר. "אני קורא שוב לפלסטינים ללכת בעקבות מצרים וירדן ולשבת למשא ומתן. זו הדרך היחידה שאנחנו יכולים ליישב את המחלוקות ולהשיג חזון שלום על בסיס פתרון שתי מדינות לשני עמים".

הוא פנה לשוכרי והתייחס להסכם השלום בין ישראל למצרים. "שתי המדינות היו בשלום מאז ההסכם ההיסטורי. השלום בין מצרים וירדן הוא אבן היסוד לשלום אזורי וליציבות אזורית. אני מקבל את ההצעה של הנשיא המצרי א-סיסי לקדם שלום עם הפלסטינים ושלום נרחב באזור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully