וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: לא יתנהל משפט נגד בן אליעזר בשל מצבו הרפואי

11.7.2016 / 20:00

שופט המחוזי קיבל את חוות הדעת שהגישה המדינה ולפיה השר לשעבר, שהואשם בקבלת שוחד, צפוי לסיבוכים רפואיים ואינו יכול להעיד. עם זאת, התיק לא ייסגר והצדדים נשלחו להליך הידברות. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: אור כהנא

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא קבע היום (שני) כי השר לשעבר בנימין בן אליעזר, שהואשם בקבלת שוחד, אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו ושלח את הצדדים להידברות בסוגיה. לפיכך, לא יתנהל משפט נגד בן אליעזר אך התיק לא ייסגר. בתחילת החודש אושפז בן אליעזר בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב לאחר שעבר אירוע מוחי קל בעקבות טיפול דיאליזה, אך מאז שוחרר.

לנוכח החלטת בית המשפט, ייאלץ כעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשקול שוב את בקשת עיכוב ההליכים שהגישו עורכי דינו של בן אליעזר, יעקב וינרוט ועמית חדד. מנגד, הפרקליטות, שמעוניינת למצות את האינטרס הציבורי נגד בן אליעזר, תרצה להגיע להסדר טיעון עמו, אך נכון לעכשיו אפשרות זו נראית קלושה.

חוות דעת מומחה מטעם המדינה שהוגשה היום בדיון סברה כי בן אליעזר אינו יכול להשתתף בדיונים, אלא אם מדובר בשיחת ועידה המשודרת בווידאו ותחת תנאים מסוימים. לפי חוות הדעת, בן אליעזר אינו יכול להשתתף במשפט משום שהוא סובל מסיבוכים ודימומים ואינו ערני רוב שעות היום. השופט שגיא דחה את האפשרות לקיים את הדיון בשיחת ועידה.

לקריאה נוספת:
היועץ המשפטי דחה את בקשת בן אליעזר לעיכוב ההליכים נגדו
"אירועים שלמים נשכחו ממני": גרסת בנימין בן אליעזר לאישום בשוחד
התנועה לאיכות השלטון: להסיר שמו של בן אליעזר משכונה בכפר תבור

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
בן אליעזר/נועם מושקוביץ

השופט שגיא מסר כי חוות הדעת של המדינה קובעת שמדובר בנאשם המצוי בדרגה הרפואית הנמוכה ביותר, שעובר טיפולי דיאליזה ומצוי במצב תשישות מתמיד, אשר שיאו ביום וחצי שלאחר ביצוע הדיאליזות, כלומר בימים שיועדו לשמיעת ההוכחות.

עוד ציין השופט כי "הנאשם צפוי לסיבוכים בלתי ניתנים לחיזוי ואינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו ואף לא להעיד". לדבריו, "במצב דברים זה יש לאפשר לצדדים לאפשר את מהלך ההידברות ולנסות למצוא פתרון, שבמסגרתו ניתן יהיה להמשיך את ההליכים המשפטיים ולו נגד הנאשמים האחרים בפרשה".

באפריל האחרון דחה היועץ המשפטי לממשלה את בקשתו של השר לשעבר לעיכוב ההליכים הפליליים נגדו בשל מצבו הרפואי. בקשה זו הוגשה לאחר שבן אליעזר אושפז לתקופה בבית החולים בשל סיבוכים והידרדרות במצבו. מנדלבליט לא מצא שיש בנימוקים אלה כדי להצדיק את עיכוב ההליכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עורכי הדין: "בכך תם למעשה משפטו של מר בן אליעזר"

עורכי דינו של בן אליעזר יעקב וינרוט, עמית חדד, אושר רובינגר ונועה מילשטיין מסרו הערב: "הגשנו כמה חוות דעת בעניינו של מר בן אליעזר. שלושת המומחים קבעו, פה אחד, כי מר בן אליעזר אינו יכול לנהל משפט. היום, לאחר מאבק ארוך, קיבל מומחה מטעם המדינה את עמדתנו כשהוא קובע בקול ברור וצלול, כי מר בן אליעזר אינו יכול לנהל משפט. בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע, כי לא ניתן לנהל את המשפט, לא בדרך של התייצבות ולא בדרך של היוועדות חזותית ("וידאו קונפרנס"). בכך תם למעשה משפטו של מר בן אליעזר".

(עדכון ראשון: 12:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully