וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון: להסיר שמו של בן אליעזר משכונה בכפר תבור

29.2.2016 / 21:28

התנועה פנתה לראש המועצה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS ולפיו היישוב מנציח את שר הביטחון לשעבר המואשם בעבירות שחיתות. "מסר בעייתי ביותר לציבור רוכשי הדירות, ולציבור בישראל בכלל"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

"קריאת שכונה על שמו של בן-אליעזר בעת הזו מהווה זלזול בוטה בחשדות הכבדים, ברשויות שלטון ואכיפת החוק ומעבירות מסר בעייתי ביותר לציבור רוכשי הדירות בשכונה המיועדת, ולציבור בישראל בכלל" - כך כתב היום (שני) עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון ליוסי דולה, ראש מועצת כפר תבור. זאת בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS כי היישוב מנציח את שמו של בנימין בן אליעזר בשכונת "כרמי בנימין" המוקמת בימים אלו בישוב.

בישוב שבגליל התחתון עלתה לאחרונה דרישה להסיר את שמו של שר הביטוחן לשעבר מהשכונה לאחר הגשת כתב אישום נגדו באשמת שוחד ועבירות נוספות, שאותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו הציבוריים השונים, בין היתר בזמן כהונותו כשר הבינוי והשיכון.

"אנו סבורים כי קריאת שכונה על שמו בעת הזו מהווה זלזול בוטה בחשדות הכבדים, ברשויות שלטון ואכיפת החוק ומעבירות מסר בעייתי ביותר לציבור רוכשי הדירות בשכונה המיועדת, ולציבור בישראל בכלל", כתבה התנועה לאיכות השלטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שלט שהוצב באזור שבו תוקם השכונה החדשה/מערכת וואלה, צילום מסך

עו"ד נאור הוסיף כי אכן ל"מר בן אליעזר חזקת החפות עד אשר יוכח אחרת. עם זאת, אין אנו סבורים כי הפתרון שלפיו ישונה שם השכונה בעתיד במידה ויורשע מר אליעזר הוא פתרון סביר ומידתי. הגם שעומדת למר בן אליעזר חזקת החפות כאמור, אנו סבורים כי לעת הזאת הן מבחינת המצב המשפטי, והן מבחינת הנראות הציבורית, השמירה על אמון הציבור ברשויות וברשויות אכיפת החוק בפרט, מחייב הימנעות מקריאת השכונה על שמו מר בן אליעזר – וזאת כל עוד לא תוכח חפותו בבית המשפט".

בתנועה התבססו על תקדים שבו קרא בית המשפט לעיריית רמת-גן לעכב ההחלטה להנציח את שמו של צבי בר, לשעבר ראש העירייה, בעת שהיה חשוד בפלילים. "לעת הזאת, הן מבחינת המצב המשפטי, והן מבחינת הנראות הציבורית, השמירה על אמון הציבור ברשויות וברשויות אכיפת החוק בפרט, מחייב הימנעות מקריאת השכונה על שמו מר בן אליעזר – וזאת כל עוד לא תוכח חפותו בבית המשפט".

מעבר לכך, הוסיפה התנועה כי "בשולי הדברים, אך לא בשלהי חשיבותם, נבקש להעיר כי הפרקטיקה לפיה מונצח שמו של נבחר ציבור מכהן בעודו בתפקיד, כמעין "פרס" על פעילות אשר ממילא עליו לעשות הינה פסולה מן היסוד ופותחת פתח מסוכן ביותר להתנהלות בלתי תקינה הגובלת אף בשחיתות ציבורית. אין בדברים אלו, כמובן, כל טענה כי כך נעשה במקרה דנן, אולם ראוי כי דברים אלו יאמרו אף הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully