וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

56 ארגונים למען ניצולי שואה פנו לנתניהו נגד סגירתם: "מדאיג מאוד"

11.7.2016 / 10:00

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS כי שר הרווחה כץ יסגור את העמותות ויעביר את אחריותן לידי הביטוח הלאומי, פנו הארגונים לראש הממשלה. "העברת הטיפול לגוף כושל לא מהווה מרשם להצלחה", כתבו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: השר חיים כץ - "מאות מיליוני שקלים לא הועברו לניצולי השואה", באפריל)

56 ארגונים הפועלים למען ניצולי שואה פנו בשבוע שעבר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הביעו את התנגדותם הנחרצת להעברת הטיפול בניצולים לאחריות משרד הרווחה והביטוח הלאומי. "העברת הטיפול לגוף כושל כמו הביטוח הלאומי לא מהווה מרשם להצלחה", נכתב במכתב ששלחה יו"ר מרכז הארגונים ח"כ לשעבר קולט אביטל.

המכתב נשלח בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, כי שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ יקדם החלטת ממשלה לסגירת העמותות האמונות על הטיפול בניצולים, והעברת סמכויותיהן לידי משרדו ולידי הביטוח הלאומי.

עוד בנושא:
20 איש הגיעו להלוויית של ניצולת שואה ערירית: "מצווה גדולה"
פעילה למען ניצולי שואה מבקשת להישאר בארץ - משרד הפנים מסרב
ארה"ב: הרווחים ממכירת "מיין קאמפף" – תרומה לניצולי שואה

שר הרווחה כץ: "מאות מיליוני שקל לא הועברו לניצולי השואה". ניב אהרונסון
"משא השמצות נגד ועידת התביעות". השר כץ/ניב אהרונסון

"לאחרונה נחשפנו שוב למריבות והאשמות בין משרדי הממשלה בנושא גניבת כספי ניצולי השואה. זאת ועוד: הצהרותיו האחרונות של שר הרווחה על כוונותיו לחסל את הקרן לרווחת נפגעי השואה ואת ארגוני הניצולים ולהעביר את הטיפול בניצולים, לרבות הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר, למשרד הרווחה ולבטוח הלאומי - מדאיגות את כולנו עד מאוד", כתבה אביטל, וציינה כי "לפני שנתיים בערך חתמו יותר מעשרת אלפים ניצולים על עצומה שנמסרה למנכ"ל משרדך דאז, שבה הביעו את התנגדותם העזה להעברת הטיפול בענייניהם למשרד הרווחה".

לדברי הארגונים, התחומים בהם מתבקש טיפול בציבור הניצולים אינו כולל רק רווחה, אלא גם "תגמולים חדשים, הנצחה, וסוגיות בריאות מורכבות". אביטל, החתומה בתחתית המכתב, תקפה נחרצות את שר הרווחה כץ ואמרה: "אנחנו מתקוממים נגד מסע ההשמצות חסר הרסן נגד ועידת התביעות (ארגון הפועל להעברת פיצויים מגרמניה לניצולים ולהשבת רכושם – ד"י) המתנהל בימים אלה מפיו של שר הרווחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב מטעם הארגונים לראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתה, "ניסיון השנים האחרונות מוכיח כי גוף זה הוא היחיד שמנהל משא ומתן עם ממשלת גרמניה להשגת תקציבים שנתיים לטובת הניצולים בכל העולם. רק היום התבשרנו על תופסת של עוד 600 מיליון דולר לתקציבים הקיימים למימון שירותי רווחה לניצולים, ולפיכך אנחנו חוששים מפני הנזק שייגרם לכולנו".

קולט חתמה את המכתב בשבחים על התנהלותו של משרד האוצר. "לאור התנהלות שר הרווחה, אנו חייבים לציין את שביעות רצוננו מהיחס והטיפול לו זוכה ציבור הניצולים ממשרד האוצר", נכתב.

תכניתו של כץ לקדם את סגירת העמותות התפרסמה בשבוע שעבר. הוא מתכוון לממש אותה באמצעות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, במטרה "לשים סוף לעושק ניצולי השואה ולמנגנון המונופול הנוכחי, שלא מביא לתוצאות בשטח", לדבריו. בשיחה עם וואלה! NEWS כץ אף אמר כי "הקרן לרווחת נפגעי השואה היא גוף מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully