וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילה למען ניצולי שואה מבקשת להישאר בארץ - משרד הפנים מסרב

6.7.2016 / 10:36

ג'ניפר אלן גייסה 14 מיליון דולר תרומות, אך נתקלה בסירוב להאריך את אשרת השהייה. דרעי דרש מכתבי המלצה משני שרים - על אף שהחוק לא מחייב זאת. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוסף תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה:תום רוכלין.

פעילה הומניטרית שגייסה 14 מיליון דולר לשם סיוע לאוכלוסיות מוחלשות מתקשה להאריך את אשרת השהייה שלה בישראל. כדי לסייע לפעילה, ג'ניפר אלן, ארבעה פרופסורים בעלי שם קראו לשרים להמליץ בפני דרעי על הארכת האשרה. פרופסור יונה רוזנפלד, חתן פרס ישראל לשנת 1988, ואברהם דורון, חתן פרס ישראל לשנת 2004, הם שניים מתוך הארבעה החתומים על המכתב.

בחודש ינואר פנתה אלן למשרד הפנים בבקשה להאריך את האשרה, אך נתקלה בדחייה. היא לא ויתרה ופנתה לשר הפנים אריה דרעי, שבתגובה דרש לקבל מכתבי המלצה להארכת האשרה משר האוצר משה כחלון ומשר הרווחה חיים כץ. זאת, על אף שהחוק לא מחייב זאת.

כץ העביר מכתב כזה, אך כחלון טרם עשה זאת, על אף שמכתב הפרופסורים נשלח באמצע חודש יוני. אלן מתגוררת בירושלים והקימה מפעל סיוע שדרכו גייסה את הכסף לטובת טיפול בילדים, במשפחות ובניצולי שואה מכל רחבי הארץ. כעת, היא מנהלת מאבק להישאר בארץ לטובת המשך פרויקט חייה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התיק נסגר סופית: העליון לא יקיים דיון נוסף על הרשעת זדורוב
החובש שלח SMS לאביו של אזריה: "צריך לשפוט את מי שלא וידא הריגה"
"לכי לעזה": נוסעת יהודייה מנעה מערבייה לשבת בקרבתה ברכבת

ג'ניפר אלן, פעילה הומניטרית. באדיבות המצולמים
"כמו משפחה לניצולי השואה". ג'ניפר אלן/באדיבות המצולמים

"אנחנו פונים אישית אלייך, כשר האוצר בישראל, בבקשה דחופה לסייע בהארכת תוקף השהות של הגברת ג'ניפר אלן. אם לא יוארך תוקף הוויזה שברשותה, תצא הגברת אלן מישראל וסיועה החשוב ייקטע", נכתב בפנייה אל כחלון. "אנו מכירים את הגברת אלן ואת תרומתה המשמעותית לקבוצות וליחידים בישראל. בחמש שנות פעילותה בארץ כנציגת ארגון החסד הנוצרי הא-פוליטי Operation Blession Israel, OBI, הגישה הגברת אלן סיוע חומרי ונפשי לאוכלוסיות חלשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השר דרעי מכריז על מחיר גג לקייטנה בפריפריה: "לא יותר מ-850 ש"ח". רוני כנפו
המשרד מערים קשיים. דרעי/רוני כנפו

אלן סיפרה כי הגיעה לישראל מוושינגטון, ובעיניה "ישראל תמיד הייתה מדינה כל כך מיוחדת". היא הוסיפה: "הייתי בהמון מקומות בעולם, אבל ישראל היא המקום הכי מיוחד. כאן הקמתי את מפעל העמותות OBI. אנחנו עובדים עם ניצולי שואה ב-31 ערים שונות, עוזרים לילדים בסיכון ולנשים מוכות. אנחנו עמותה המוניטרית שעוזרת לאנשים להגיע ממקום של אי עצמאות לעצמאות".

לדבריה, היא "כמו משפחה" לניצולי השואה, וגירושה עלול להרוס את פעילות העמותה. "אני יודעת בדיוק איך לעזור לאנשים בכל מקרה, אי אפשר להביא מישהו שיחליף אותי בעבודתי, הלב שלי הוא בשבילם. אתה נפגש בכל פעם עם מקרה שונה, ואתה צריך לדעת איך לתפעל אותו", טענה, ופנתה לדרעי: "אני מבקשת משר הפנים שיאפשר לי להמשיך לעזור אנשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הפרופסורים לשר האוצר כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' רוזנפלד אמר כי היה מכנה את אלן חסידת אומות עולם. "היא לא יהודייה ואין כל הרבה אנשים לא יהודים שרוצים לעזור דווקא לישראלים, ולא רק לישראלים אלא ליהודים שהיו בשואה", אמר. "היא מנסה לראות איך אפשר לעזור לבני נוער שחיים חיים לא טובים, איך אפשר לעזור בעניינים כספיים, עניינים של בריאות וחינוך וממש יוצאת אליהם, לא מחכה שיבואו אליה. היא בת ברית שלהם ושל העובדים הסוציאליים, זה נדיר ומרגש, מאוד מעסיק אותי".

רוזנפלד הוסיף: "קשה לי מאוד להבין למה לא מאריכים את השהות שלה כאן, לפעמים נראה לי שזה מפני שהיא לא יהודייה".

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
טרם הגיב למכתב. כחלון/נועם מושקוביץ
"אלן הקימה מפעל נתינה למען הזנוחים בחברתנו, או כפי ששר הפנים מכנה אותם, 'השקופים'".

דוד רוט, עובד סוציאלי בעיריית ירושלים המסייע לאלן במאבקה, אמר כי "ג'ניפר אלן, נציגת OBI, הקימה בחמש שנות שירותה בירושלים מפעל נתינה רב השראה למען הזנוחים ונעדרי המשאבים שבחברתנו, או כפי ששר הפנים מר אריה מכלוף דרעי מכנה אותם, 'השקופים'". לטענתו, "עזיבתה תהיה מכה קשה מאוד וזעזוע לאנשים שממילא אף אחד לא רואה".

עו"ד קיבורק נלבנדיאן, הסביר על התהליך שאותו עוברת אלן בימים אלו. "על פי החוק היבש, שני שרים אמורים בהתייעצות עם שר הפנים להחליט אם להאריך את האשרה של אדם אשר זמן שהותו ארוך מחמש שנים, במידה שהוא אכן מסייע ותורם לחברה הישראלית באופן הומניטרי".

לדבריו, "חודשיים אחרי שפג התוקף קיבלנו שקיבלנו ארכה כדי לפנות לשר הפנים". נלבנדיאן הדגיש כי דרעי אינו מחויב להתייעץ עם משרד האוצר והרווחה, אך בכל זאת דרש מכתבי המלצה משני השרים.

כחלון: "המכתב התקבל רק היום"

מלשכת שר האוצר כחלון נמסר: "המכתב התקבל רק היום בלשכת השר והנושא ייבחן".

מלשכת שר הרווחה כץ נמסר: "אכן התקבלה פנייה כזאת והמלצתנו הועברה להחלטתו של שר הפנים".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "גברת ג'ניפר אלן שוהה בישראל מעל חמש שנים, שבמהלכן החזיקה ברישיון שהייה ועבודה מסוג ב/1 לעבודה בארגונים בינלאומיים. משכך, בהתאם לחוק הכניסה לישראל וכפי שכבר נמסר לה כמה פעמים, אם ברצונה להאריך את תוקף הרישיון שבידה, עליה לפעול על פי דרישות החוק ולהמציא את אישור השר הרלוונטי לתחום עבודתה, בטרם הגעת הבקשה לשר הפנים. טוב יעשה מי שעוסק בכך, אם ילמד את כללי החוק בטרם יעלה טענות נגד הרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully