וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכי לעזה": נוסעת יהודייה מנעה מערבייה לשבת בקרבתה ברכבת

5.7.2016 / 16:50

הודא, צעירה מצפון הנגב, ביקשה להתיישב בכיסא פנוי ברכבת כשאחת הנוסעות צעקה לעברה: "לא רוצה שתשבי כאן". נוסעים אחרים התערבו: "פה זה לא גרמניה", אך הדבר לא ריכך את ההשפלה: "נפגעתי אנושות". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

צעירה ערבייה מהיישוב לקיה שבפזורה הבדואית בצפון הנגב, עשתה אתמול (שני) את דרכה ברכבת מתל אביב לדרום ונתקלה ביחס גזעני. נוסעת יהודייה מנעה מהודא אבו עובייד להתיישב במקום פנוי ברכבת בגלל מוצאה – אבו עובייד מגדירה את עצמה מוסלמית, בדואית פלסטינית וערבייה. כשפקח הרכבת התערב ענתה לו, "לא בא לי שהיא תשב פה ואם לא מתאים לה שתלך לעזה".

אבו-עובייד, עלתה על הרכבת בשעות אחר הצהריים, שבהן הרכבת עמוסה בנוסעים שבדיוק סיימו את עבודתם. היא ביקשה לתפוס מקום פנוי, וכשהצליחה פנתה אליה נוסעת שישבה בסמוך לה ופתחה בקריאות גזעניות. הנוסעת היהודייה הרימה את קולה כך שנוסעים רבים שמעו, וצעקה כמה פעמים: "אני לא רוצה שתשבי כאן, הכיסא לא ריק ואת לא תשבי כאן". לאחר מכן פנתה אבו עובייד לפקח שניסה לסייעה לה, אך אז הגיעה צעירה שצידדה בזו שהתנהגה בגסות, והתיישבה בדיוק במקום שבו רצתה אבו עובייד לשבת.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התיק נסגר סופית: העליון לא יקיים דיון נוסף על הרשעת זדורוב
שב"כ: חשפנו מידע על מנהרות מתחת למבנים אזרחיים ברצועה
נפט דלף למי הים במפרץ חיפה: חופי הקריות נאסרו לרחצה

הודא אבו-עובייד, צעירה ערבייה בדואית שנתקלה בגזענות מצד נוסעת יהודייה ברכבת, 4 ביולי 2016. באדיבות המצולמים
"מאוד כואב לי". הודא אבו-עובייד/באדיבות המצולמים

מיד לאחר התקרית המשפילה וכשהיא עדיין על הרכבת, פרסמה אבו עובייד את שאירע בעמוד הפייסבוק שלה. היא צילמה את הנוסעת שהעליבה אותה, וכתבה "פני הגזענות הן כפניה של האישה הזו". בשיחה עם וואלה! NEWS שחזרה אבו עובייד את תקרית הגזענות. "אני נוסעת ברכבת ישראל כמעט בכל יום ואף פעם לא נתקלתי בסיטואציה כזאת מכוערת. אני לר יודעת מאיפה היה לאותה גברת את האומץ להתנהג באופן כזה בוטה ופוגעני", אמרה.

אבו עובייד הוסיפה: "מאוד כאב לי, נפגעתי אנושות. התגובות של שאר נוסעי הרכבת היו מאוד מעודדות. נוסעים רבים התנפלו על הנוסעת שצעקה עליי ואמרו לה 'פה זה לא גרמניה, זאת לא הרכבת שלך, תני לה לשבת'. אני מקווה שמקרים מזעזעים כאלה לא יחזרו על עצמם, בינתיים המצב פה רק הולך ומדרדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"גזענות ממארת"

מרכבת ישראל נמסר: "אנו מתאמצים לתת את השירות הטוב ביותר לכל נוסע באשר הוא. חשוב לחברה כי הנסיעה ברכבת תהיה, יעילה נוחה ותרבותית".

עו"ד נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, מסר: "קיימים בקרבנו מי שעדיין חיים במערות מחשבתיות. אנו מחזקים את ידי הודא האמיצה שהתעקשה לממש את זכויותיה מול גזענות ממארת. על רכבת ישראל להנחות את פקחיה בדחיפות כיצד לנהוג במקרים כאלו, ולא לאפשר לגזענות להרים ראשה המכוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully