וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ: חשפנו מידע על מנהרות מתחת למבנים אזרחיים ברצועה

5.7.2016 / 16:16

מחקירת שני תושבי רצועת עזה החשודים בהעברת כספי חמאס לגדה עולה כי פתחי מנהרות טרור קיימים בריכוזי אוכלוסייה של בלתי מעורבים ואף בסביבת מסגדים. השניים נתפסו מבריחים בנעליהם עשרות אלפי אירו מהרצועה ליהודה ושומרון

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו - שר הביטחון לשעבר משה יעלון מדבר על חשיפת המנהרה בסמוך לקיבוץ סופה לפני כשלושה חודשים

שב"כ חשף מידע על מיקומם של פתחי מנהרות מתחת למבנים אזרחיים ומסגדים ברצועת עזה, וכן נקודות שיגור טילים הממוקמות בסמוך להם, בחקירה של שני תושבי הרצועה שנעצרו בגין מעורבות בהברחות כספים עבור חמאס ליהודה ושומרון – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. השניים, פאיז עטאר ואיתאללה סרחאן, נעצרו במעבר תרכומיא ובמעבר ארז בחודש שעבר. לפי המידע שהגיע מהם, חמאס חופר את מנהרותיו ושומר את הנשק שלו באזורים שבהם הם עשויים לסכן את האוכלוסיה האזרחית ברצועה.

עטאר, בן 65, מבית לאהיא ברצועת עזה, וסרחאן, בן 37 מכפר ג'בליה, שניהם מצפון הרצועה, בעלי היתרי כניסה לישראל ומשמשים על פי החשד שליחים של כספי טרור. השניים נתפסו מבריחים בנעליהם עשרות אלפי אירו מרצועת עזה ליהודה ושומרון.

בחקירתם הסתבר כי עטאר ובני משפחתו פעילים בארגון וחלקם אף עוסקים בחפירת מנהרות. סרחאן עובד כמה חודשים כנהג משאית בחברה המפנה חול מאתרי חפירת מנהרות של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי. מתוקף עבודתו, נחשף סרחאן לאתרי חפירת מנהרות רבים ומסר מידע רב על אודות הפתחים שלהן, על ארגוני הטרור שאחראים על חפירת המנהרות השונות, על מיקום מדויק שבו נעשית החפירה ואף על מצבה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
התיק נסגר סופית: העליון לא יקיים דיון נוסף על הרשעת זדורוב
השיחה האחרונה שלי עם יוני: שאול מופז כותב על מפקדו בסיירת מטכ"ל
החובש שלח SMS לאביו של אזריה: "צריך לשפוט את מי שלא וידא הריגה"

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
מנהרה שנחשפה בסמוך לקיבוץ סופה שבעוטף עזה לפני כשלושה חודשים/דובר צה"ל

"מעבר למידע הרב שהתקבל במהלך חקירה זו, החקירה ממחישה, מעל לכל, את האופן שבו חמאס מנצל באופן ציני את נכונותה של מדינת ישראל להקל על האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. הארגון משתמש בבעלי היתרי כניסה לישראל לטובת מסחר, כדי לקדם את מטרות הטרור שלו. חמאס מביא במו ידיו לפגיעה באוכלוסייה האזרחית ברצועה", נמסר משב"כ.

"מדינת ישראל מאפשרת, מדי חודש בחודשו, כניסה של אלפים מתושבי רצועת עזה למדינת ישראל לצרכים הומניטריים, רפואיים ואחרים. לא אחת, גורמי הטרור מנצלים היתרים אלו למטרות לא חוקיות ובהן העברת כספי טרור", נטען בשב"כ. "מדובר באירוע חמור הממחיש את הניצול של נכונות ישראל להענות לצרכים ההומניטאריים של האוכלוסיה ברצועת עזה, ומדינת ישראל תפעל לסיכול פעילות זו ולמיצוי הדין עם המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully