וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי שצילם את ביגפוט מתחרט: "זה הרס לי את החיים"

14.7.2016 / 5:51

בוב גימלין הוא הבמאי שצילם את התיעוד שנחשב לאמין ביותר של ביג פוט, אבל הוא טוען שנמאס לו שאנשים מכנים אותו שקרן למרות שהוא בטוח לחלוטין שבאמת נתקל ביצור האגדי. "בניגוד למה שרבים חושבים התיעוד מעולם לא אושר כמתיחה"

התיעוד הכי מפורסם של ביגפוט צולם ב-1967/Roger Patterson

האדם שעומד מאחורי ה"תיעוד המשכנע ביותר" לקיומו של היצור המיתולוגי "ביג פוט" טוען כי החוויה הרסה את חייו. בוב גימלין צילם את היצור האגדי יחד עם רוג'ר פטרסון בצפון קליפורניה בשנת 1967. כמעט 50 שנה לאחר מכן, גימלין הודה שהוא מצטער שאי פעם עזב את ביתו באורגון, ארצות הברית, כדי לחפש אחר ביג פוט.

בסרט של השניים ניתן לראות יצור גבוה ושעיר שהולך לאורך ערוץ נחל במרחק מה משני הגברים. הוא מסתכל לאחור לרגע אחד דרמטי וממשיך בדרכו. כל האירוע נמשך פחות מדקה אך גרם לגרימלין לשנים של יסורים, בעקבות סכסוך עסקי עם פטרסון והלעג הרב שספג ממכריו.

לדברי גימלין הוא היה קרוע בין שתי אפשרויות גרועות: אם יכיר בכך שהוא מאמין בקיומו של ביג פוט הוא יהפוך לליצן השכונה, אך אם יאמר שלא הוא יצטייר כשקרן. "אני יכול להבין למה לא מאמינים לי, גם אני לא האמנתי בהתחלה", הוא נזכר. "אבל ראיתי ביג פוט ואני יודע מה ראיתי. זה לא היה גבר בחליפה, זה לא יכול להיות!".

תיעוד של ביגפוט. רוג'ר פטרסון, צילום מסך
אולי זה בסך הכול גבר בחליפה?/צילום מסך, רוג'ר פטרסון

למרות שחוקרים רבים מעריכים כי היצור בסרט הוא רק אדם בתחפושת קוף מוצלחת, האמיתות של הסרט של פטרסון-גימלין מעולם לא נפסלה לחלוטין. "בניגוד למה שרבים חושבים התיעוד מעולם לא אושר כמתיחה", אמר מאט מאנימייקר, מייסד הארגון לחקירת ביג פוט. אוקי, אז השתנכנו

עוד באותו נושא

האם זו ההוכחה לקיומו של "יטי" הספרדי? איש שלג מסתורי תועד

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully