וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הקוף ש"הייתה מהירה מסוס" - לא הייתה אנושית

במאה ה-19 חייתה ברוסיה זאנה, אישה בעלת שיער על כל גופה השרירי שהתנשאה לגובה שני מטרים וזכתה לשם "אשת הקוף". חוקר שבדק את הדי.אנ.איי של צאצאציה קבע: ייתכן שהיא ה"ייטי" המיתולוגי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אשת פרא בעלת מאפיינים של חיית בר". כך נראתה זאנה על פי ציור של בן תקופתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלפי אנשים הקדישו את חייהם לחיפושים אחרי היצור המיתולוגי ביגפוט, יצור דמוי אדם גדול שעיר, אשר על פי הפולקלור הצפון אמריקאי, חי ביערות מרוחקים ומבודדים. יש האומרים, כי הביגפוט הוא קרוב משפחה של הייטי, דמוי אדם שעיר המככב במיתולוגיה בנפאל ובטיבט. כעת טוען גניטקאי בכיר כי ייתכן שמדובר ביותר מסתם מיתוס וכי נמצאה ההוכחה לקיומו של הייטי – ומדובר באישה שחייתה ברוסיה.

על פי הדיווח של ה"דיילי טיימס", פרופסור בריאן סייקס מאוניברסיטת אוקספורד טוען כי אישה ענקית בשם זאנה, שחייתה במאה ה-19 ברוסיה הייתה "חצי אדם-חצי קוף" וייתכן שהיא הייתה ה"ייטי". זאנה הייתה על פי עדי ראייה מהתקופה "אשת פרא בעלת מאפיינים של חיית בר", עם שיער חום-זהוב עבות על כל גופה האתלטי שהתנשא לגובה שני מטרים. היא נתפסה ב-1850 על ידי קבוצת סוחרים ששכרו ציידים בכדי ללכוד אותה בזמן שהסתובבה בהרים המבודדים שליד עיר החוף או?צ?'מצ'יר?ה, ליד הים השחור באבחזיה, הרפובליקה הבדלנית של גאורגיה.

הסוחרים שלכדו אותה החזיקו אותה בתעלה מוקפת ביתדות חדים והיא נמכרה מספר פעמים, עד שהגיעה להיות משרתת בביתו של אדם בשם אדג' גנבה, שהצליח "לביית" אותה והיא חייתה אצלו עד מותה ב-1890. היא התפרסמה באזור בשם "אשת הקוף", ועל פי הפרסומים, מספר גברים, כולך גנבה, כפו את עצמם עליה מינית והיא ילדה לפחות ארבעה ילדים. צאצאיה עדיין חיים כיום באזור והם נראים נורמליים לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"100 אחוז אפריקאית" - קהוויט, בנה של זאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא הכי דומה לחיית פרא" ,כתב זואולוג רוסי שחקר את תולדותיה ב-1996, והצליח למצוא מספר עדויות של אנשים שראו אותה ותיארו את "הכוח הפיזי הלא יאמן שלה". לפי התיאורים שלהם, "היא הייתה מהירה יותר מסוס והצליחה לחצות נהר גועש בשחייה אפילו בזמן סערה, כשהוא עלה על גדותיו". בנוסף סיפרו העדים שהיא הייתה ישנה מחוץ לבית ורצה ערומה בשדות.

פרופסור סייקס ערך מבדקי די.אנ.איי לדגימות רוק שנלקחן משישה מצאצאיה החיים ומשן שנלקחה מגולגלתו של אחד מבניה, קהוויט. ניתוח הדי.אנ.איי חשף ממצא מפתיע – מהדגימות ניתן לקבוע כי היא הייתה "100 אחוזים אפריקאית" ויתכן שהיא הייתה צאצאית של עבדים אפריקאים שהובאו לאירופה, אולם אין כל דמיון בין הגנטיקה שלה לאלו של אף קבוצה גנטית שנמצאת כיום באפריקה. מעבר לכך, החוקר טוען כי הדי.אנ.איי - אינו תואם לזה של בני האדם.

עוד באותו נושא

צייד אמריקני: "יריתי בביגפוט, ויש לי הוכחות"

לכתבה המלאה

חלק מהמומחים העריכו שזאנה הייתה שפחה עות'מאנית שנמלטה מהשבי, אולם פרופסור סייקס טוען שה"די.אנ.איי חסר התקדים שלה" סותר את הסברה הזו. הוא מאמין שאבות-אבותיה הגיעו מאפריקה לפני יותר מ-100 אלף שנים וחיו באזורים הנידחים של הקווקז במשך דורות. למרות שאין לו כל הוכחה מוחשית לטענה כי זאנה היא ה"ייטי" המיתולוגי ,הוא אמר כי אחרי שדיבר עם עשרות עדי ראייה, יש לו "תחושה חזקה שיש שם משהו". הוא לא היה יכול להגיד בבטחה כי היא היתה ייטי, ביגפוט או אלמסטי רוסי (יצור פרא מיתולוגי נוסף שאגדות עליו נפוצו במרכז אסיה) , אולם אמר כי "הרבה מאוד אנשים מנסים למצוא את ביגפוט, אבל אני מניח שהיא הייתה ייטי או אלמסטי, שחיו באזורים לא נגישים ומאוכלסים. זו הסברה הכי הגיונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully