וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האדמה מתבוססת בדם אבי": כאלף איש צעדו לזכר הנרצח בפיגוע בכביש 60

11.7.2016 / 0:32

הצועדים לזכרו של מיכאל מרק יצא מצומת אדוריים, שבו אירע פיגוע הירי, והמשיכו עד לעתניאל שבה גר. בתו: "אני מחייכת - וזה מדהים". אלי בן דהן: "גירוש משפחות המחבלים - ההרתעה הטובה ביותר"

צילום: מועצת ישע, עריכה: מתן חדד

כאלף בני אדם צעדו אמש (ראשון) מצומת אדוריים, הזירה שבה נורה למוות מיכאל מרק לפני כשבוע, לעבר ביתו שבהתנחלות עתניאל. מרק נרצח בפיגוע שבו נפצעה אשתו באורח קשה ושניים מילדיו באורח קל ובינוני. במהלך הצעדה עצרו המשתתפים במקום הפיגוע, אמרו קדיש וקראו פרק תהילים. לאחר מכן רצו לעתניאל.

למקום הגיעו כמה מילדיו של מרק, ובהם שלומי, נתנאל, פדיה ואורית. באירוע השתתפו חברי הכנסת יהודה גליק ואמיר אוחנה מהליכוד, ראש מועצת דרום הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת קריית ארבע-חברון מלאכי לוינגר, ראש מועצת גוש עציון דודי פרל, יו"ר מועצת יש"ע ובנימין אבי רואה ויו"ר מועצת קדומים חננאל דורני.

עוד בנושא:
"לקום בבוקר ולראות שיחה מאמא - לא להאמין": משפחת מרק קמה מהשבעה
"כל הטיפול השתנה": המערכת שעזרה להציל את חייה של הפצועה בפיגוע
"אבא איזן בין קודש לחול": בנו היוצא בשאלה של הנרצח בפיגוע מדבר

צעדה ממקום הפיגוע בכביש 60 שבו נרצח מיכאל מרק להתנחלות עתניאל שבה התגורר. 10 ביולי 2016. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
"אתם מלא, זה לא נגמר"/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן

"אני מסתכלת פה ואתם מלא, זה לא נגמר, והכל בשביל לומר שאנחנו לא נשברים וזה מדהים", אמרה אורית בת ה-17, בתו של מרק. "אבא עכשיו מסתכל והוא אומר 'ככה אני רוצה אתכם'. תודה רבה לכל מי שבא. אני מחייכת וזה מדהים, מה שקורה פה".

"באנו היום לספוג מהעוצמות, ללמוד מכם, מהעוצמה והיכולת לעמוד מול האויב למרות כל הרציחות, לומר שאנחנו כאן כדי להישאר", אמר יו"ר מועצת יש"ע. "לצערנו ממשלת ישראל לא מבינה את גודל הרגע ההיסטורי שבו היא יכולה להכיל ריבונות על השטח. העם בריא ומבין, הממשלה לא כל כך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
צעדה ממקום הפיגוע בכביש 60 שבו נרצח מיכאל מרק להתנחלות עתניאל שבה התגורר. 10 ביולי 2016. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
"לכו תגידו להורים שלכם כמה אתם אוהבים אותם". הצעדה, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שהגיע לעצרת בעתניאל, פנה לנוכחים ואמר: "צריך להבין שמטרת הטרור היא סילוקנו מאדמתנו. אנחנו נחזק את ההתיישבות ובכך נסכל את מטרתם. בחיזוק ההתיישבות אנחנו מודיעים לעולם כי חזרנו לארצנו כדי לא לעזוב אותה לעולם. אני מודע לכך שהצעדים הללו אינם שלמים ואינם פתרון מלא לבעיית הטרור. אין בלבי ספק שגירוש משפחות המחבלים היא ההרתעה הטובה ביותר והפתרון היעיל ביותר. זה לא משנה לאן, אין עוד מדינה במזרח התיכון שבה הם יוכלו לחיות בנוחות שבה הם חיים פה. שינסו את מזלם בעזה או בירדן".

שירה, ביתו של מרק, נשאה גם היא דברים בעצרת והודתה לנוכחים. "בכלל לא ברור לי איך אפשר לדבר על אבא בעבר, אך ברור לי הקשר החזק של אבא להר חברון. הכול בשקט, באהבה גדולה, הוא האמין במקום באנשים אנשי שלום ואהבה", אמרה. "האדמה שוב מתבוססת, הפעם בדמו של אבי, ואני מבקשת שמתוך זה תצמח שמחה וחיים. נוער יקר, לכו תגידו להורים כמה אתם אוהבים עשו זאת לזכר האבא היקר שהיה לנו".

צעדה ממקום הפיגוע בכביש 60 שבו נרצח מיכאל מרק להתנחלות עתניאל שבה התגורר. 10 ביולי 2016. מועצת יש"ע, מערכת וואלה! NEWS
"להשמיד את קני המחבלים". הצעדה לזכר מיכאל מרק, היום/מערכת וואלה! NEWS, מועצת יש"ע

יואל קופלד, יו"ר ועד עתניאל, אמר: "היישוב עבר בשבוע האחרון כאב עצום. עם זה, ראינו את העוצמות של הנוער והתושבים. ראינו את החיבוק של כל עם ישראל שבא לחבק. מי שראה את עתניאל בכאבה ראה אותה בשבוע האחרון גם באחדות ובאהבה. אנחנו רוצים להעביר מסר לעולם שאפשר לחיות באהבה ובעוצמות רוחניות גדולות. הטרור הכה באנו ובכל הארץ ורובו יצא מחברון. צריך לפתור את שורש הבעיה ולהשמיד את קני המחבלים כאן".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) הגיע גם הוא לעצרת בעתניאל ופנה משם לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אדוני ראש הממשלה, אם אתה צריך עזרה, מישהו שיקח אחריות על זה, אני מוכן לקחת אחריות על זה. מדברים על יוזמה סעודית, יוזמה צרפתית, מצרית, אני מכיר יוזמה אחת שאומרת ארץ ישראל לעם ישראל, ולא לישמעאל", אמר. "לי נמאס לשמוע אותך מדבר, מפריח סיסמאות באוויר, ואותי גם לא מפחיד אם תפגע לי בפריימריז. שנים שאנחנו אוחזים בשלטון ויותר ממשלות שמאל שבונים ביו"ש, אז אני מוכן להיות שמאלני. אדוני ראש הממשלה, חלאס, מספיק, אני לא קונה את הסיפור הזה. יש פה רק מדינה אחת, מדינת ישראל לעם היהודי. אני לא מסכים שרק כשדם נשפך מחליטים לבנות. אם לא כך, אין לנו זכות להיות בשלטון".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully