וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הירי בדאלאס: "הצלף שר שירים, צחק ושאל כמה שוטרים הרג"

מפקד המשטרה בעיר סיפר כי מייקה ג'ונסון, שהיה חייל בצבא ארה"ב, התגרה בכוחות בזמן המשא ומתן שניהלו עמו לאחר שרצח חמישה שוטרים. לדבריו, הוא תכנן מתקפות נוספות באמצעות פצצות עוצמתיות

צילום: עומרי נחמיאס

הצלף שרצח חמישה שוטרים בדאלאס התאמן על פיצוץ מטענים ותכנן מתקפות נוספות בטרם התנקש בחמישה שוטרים במסע הירי שמסעיר את ארצות הברית – כך סיפר היום (ראשון) מפקד משטרת דאלאס דייוויד בראון. עוד סיפר המפקד כי מייקה ג'ונסון, ששירת בעבר בצבא ארצות הברית ונלחם באפגניסטן, התגרה בשוטרים בזמן שהתבצר.

"הוא שיחק משחקים, צחק עלינו ושר. הוא שאל כמה שוטרים הוא הרג ואמר כי הוא רוצה להרוג עוד", מסר המפקד. בשלב מסוים, סיפר בראון, כתב היורה שהיה ככל הנראה פצוע את הכיתוב "rb" בדמו של על קיר בקולג' הקהילתי, משם ניהל את המשא ומתן עם המשטרה. הוא הוסיף כי לא ברור מה משמעות הכיתוב.

עוד בנושא:
זרועה הארוכה של המשטרה: היורה בדאלאס חוסל עם רובוט - וארה"ב סוערת
עיר בכוננות: סגר הוטל על בנייני משטרה בדאלאס עקב התרעות
אובמה על היורה מדאלאס: "אדם מטורף שלא מייצג אמריקנים"

שוטרים ממשטרת דאלאס שבטקסס בסמוך למבני המשטרה שנסגרו עקב התרעות. 10 ביולי 2016. רויטרס
התגרה בשוטרים בזמן שהתבצר. כוחות משטרה בדאלאס/רויטרס

המפקד סיפר כי ג'ונסון בן ה-25 דרש לדבר רק עם שוטרים שחורים במהלך השעות שבהן התבצר במבנה הסמוך לזירת הירי. החייל המיומן פתח באש לקראת סיומה של עצרת שלווה בעיר, שמשתתפיה מחו על האלימות של המשטרה כלפי אזרחים שחורים ברחבי ארצות הברית. המתקפה שלו הייתה כה יעילה, עד שבתחילה סברו כי היה מדובר בכמה יורים שפעלו בצורה מתואמת. לאחר חיסולו של ג'ונסון באמצעות רובוט של המשטרה, התברר כי הוא פעל לבדו.

בחיפוש בביתו התגלו חומרים להכנת פצצות ומדריכים שכתב על טקטיקות צבאיות. בריאיון לרשת CNN אמר מפקד משטרת דאלאס כי הם סבורים שג'ונסון תכנן לפעול זה זמן רב וכי שני מקרי המוות של אזרחים שחורים בידי שוטרים בשבוע שעבר היו הטריגר לירי. לדבריו, חומרי הנפץ היו כה חזקים עד שהם עלולים היו לגרום לתוצאות הרסניות בעיר ובצפון טקסס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות המשטרה בזירת האירוע שבה נורו למוות חמישה שוטרים במהלך הפגנה נגד אילמות משטרתית נגד שחורים בדאלאס, טקסס, יולי 2016. AP
שוטרים בזירת הירי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully