וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששוטר תועד תוקף עובד CIA במוסקבה: ארה"ב גירשה דיפלומטים רוסים

לפי מחלקת המדינה בארצות הברית, השוטר הרוסי תקף את האזרח שעובד בשירות ארגון הריגול האמריקני ליד בניין השגרירות. בתגובה לכך פרסמה רוסיה הודעה כי היא גירשה שני דיפלומטים אמריקנים

ספק 500

ארצות הברית גירשה שני דיפלומטים רוסים מהמדינה בתגובה לתקיפתו של דיפלומט אמריקני במוסקבה – כך נמסר היום (שבת) ממחלקת המדינה האמריקנית. ג'ון קירבי, דובר מחלקת המדינה, אמר כי שני הדיפלומטיים, ששמם לא נמסר, נדרשו לעזוב ב-17 ביוני.

לדבריו של קירבי, בחודש שעבר תקף שוטר רוסי דיפלומט אמריקני שעבד עבור ה-CIA ליד שגרירות ארצות הברית במוסקבה. "ההתקפה הייתה ללא הצדקה", אמר, "היא סיכנה את שלומו של אחד מעובדינו". קירבי הכחיש את ההסבר הרוסי, לפיו השוטר ביקש מהדיפלומט להזדהות – וזה סירב. "זה פשוט לא נכון", אמר.

"במקום עובד CIA במסווה, זה יכול היה להיות כל אדם אחר – גם טרוריסט, פעיל קיצוני או מחבל מתאבד", אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זקרובה, בניסיון להצדיק את התקרית. היא הוסיפה כי האמריקני סירב לספק מסמכי זיהוי ואף היכה את השוטר הרוסי בפניו. נוסף לכך, פרסמה התקשורת הרוסית את תיעוד התקרית בין השוטר לדיפלומט.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
בגלל החום הכבד: 12 בני אדם התייבשו למוות בפקק תנועה באינדונזיה

קטטה בין שוטר רוסי לדיפלומט אמריקני במוסקבה. יוטיוב, צילום מסך
"סיכנו את שלום אחד מעובדינו". השוטר הרוסי והדיפלומט האמריקני/צילום מסך, יוטיוב

לאחר שפרסמה מחלקת המדינה את הודעתה, הודיע משרד החוץ של רוסיה כי גם היא גירשה שני דיפלומטים משגרירות ארצות במדינה בחודש יוני, "לאחר מהלך לא ידידותי דומה מצד וושינגטון". לפי ההודעה, אחד מהדיפלומטים היה מעורב בוויכוח עם שוטר בכניסה לשגרירות במוסקבה. בהצהרה נכתב כי סגן שר החוץ, סרגיי רייבקוב, אמר כי "גם הדיפלומט השני היה ה-CIA".

בארצות הברית עלה בחודשים האחרונים מספר התלונות של פקידים אמריקנים על התעמרות מצד שירותי הביטחון והמודיעין הרוסי. בוושינגטון מסרו כי הבעיות החלו לפני שנתיים, אז הטילו ארצות הברית והאיחוד האירופי סנקציות על רוסיה עקב המשבר עם אוקראינה בחצי האי קרים. הרשויות לא העבירו מידע ספציפי ורשמי על תקריות אלימות בין הצדדים, אך בוושינגטון פוסט דיווחו כי במסגרת מאותה מתיחות נפרצו בתים של עובדי שגרירות ארצות הברית ברוסיה, ואף נהרגו חיות מחמד של משפחות. רוסיה לא מסרה התייחסות לטענות אלו.

(עדכון ראשון: 10:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully