וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה טענה שבנה מפחד משני ערבים באוטובוס - והם הורדו ותוחקרו"

8.7.2016 / 0:20

עדי, שעלתה על קו 390 של אגד הנוסע מאילת לתל אביב, טוענת כי כוח מג"ב הוריד שני גברים מהמגזר הערבי בשל תלונת האם. "כולם היו אדישים, ממש מדהים שהגזענות מקבלת לגיטימציה". אגד: "השניים איימו שיזרקו את האוטובוס לים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האם ובנה התינוק עלו לאוטובוס במקום שני הערבים". תמונה מהאירוע שצילמה וינטרפול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי, פעילה חברתית, פרסמה אתמול (חמישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, ובו טענה כי שני גברים ערבים הורדו מאוטובוס לפני שיצא מאילת לתל אביב, רק בגלל שאישה טענה כי בנה הקטן מפחד מהם. עדי עלתה אחר הצהריים לקו 390 בתחנה המרכזית של אילת, שהיה אמור לצאת בשעה 17:00. אלא שלדבריה, מעט לפני מועד יציאתו עלו לאוטובוס שני שוטרי משמר הגבול, הורידו ממנו שני גברים ערבים והעלו במקומם אם ובנה התינוק.

"הבנתי שיש בעיה ויש מישהי שלא עולה", סיפרה עדי לוואלה! NEWS. "אחרי כמה דקות עלו שוטרי מג"ב, וביקשו משני גברים ממוצא ערבי לרדת מהאוטובוס. ירדתי אחריהם כדי להבין מדוע, ואחת השוטרות ביקשה ממני לעצור, וניסתה למנוע ממני להתקרב". עדי סיפרה כי בשלב זה היא הוציאה את המצלמה שהייתה ברשותה, אך השוטרים ניסו למנוע ממנה לצלם את המתרחש.

עדי ציינה כי השוטרים דיברו עם שני הגברים בצד, והאישה והתינוק עדיין לא עלו לאוטובוס. "היא אמרה שהילד שלה מפחד לעלות, והוא לא מפחד סתם", הדגישה. לדבריה, נהג האוטובוס החליט לחכות לשני הגברים עד לסיום הבידוק, אך השוטרים העלו את הנוסעת ואת בנה והורו לו לנסוע.

עוד בוואלה! NEWS:
תותחים ומסכי מגע: מכונת הלחימה שתחליף הנגמ"שים המיושנים מ"צוק איתן"
חיים שם קץ לחייו - שעות לאחר התאבדות בנו: "היה אב מסור"
צפו: ספינות הטילים של חיל הים משמידות ספינה ממרחק של יותר ממאה ק"מ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כולם היו אדישים למצב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אמרתי לנהג שהוא צריך להתבייש בעצמו, אף נוסע אחר לא התערב וכולם היו אדישים למצב", אמרה עדי. "הנהג אמר שהם בטח יעלו על האוטובוס הבא, מה שאומר שלא היה איתם שום דבר, והם לא מצאו כלום, ולא הייתה להם שום סיבה להשפיל את שני הגברים. ממש מדהים שהגזענות מקבלת לגיטימציה בצורה כה מזעזעת, שבה אנשים קונים כרטיסים לאוטובוס ומורידים אותם בגלל שמישהי אחרת מפחדת."

"זה היה נורא לראות כמה פשוט לקחת אנשים שלא עשו כלום, ופשוט להשפיל אותם מול כולם ולעכב סתם אנשים כי מישהי מרגישה לא בטוחה", הוסיפה עדי. "זהו פרצופה האמיתי של הגזענות במדינת ישראל".

רון רטנר, דובר חברת אגד, אישר את פרטי המקרה, אך הדגיש כי בטרם הורדו שני הגברים מהאוטובוס הם השמיעו איומים כלפי האם. "מבדיקה שערכנו עולה כי בעת עליית הנוסעים אל קו האוטובוס שיוצא מאילת לתל אביב, פנו שני בני מיעוטים אל גברת באוטובוס ואיימו בפנייה כי יזרקו את האוטובוס לים. בתגובה לכך, כמתבקש בימים אלו, הזמינה הגברת כוחות שיטור למקום שעצרו את שני הגברים החשודים לבידוק".

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully