וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תוקף את ארה"ב: גינוי הבנייה בירושלים לא מקובל עלינו

7.7.2016 / 0:10

ראש הממשלה התייחס במהלך ביקורו ברואנדה להודעה החריפה שמסרה מחלקת המדינה האמריקנית ביחס להחלטה על בנייה במעלה אדומים ובבירה. "הבנייה, עם כל הכבוד, לא מרחיקה את השלום", אמר

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (רביעי) במסיבת עיתונאים שערך ברואנדה לביקורת שמתחה מחלקת המדינה האמריקנית על ההחלטה לבניית 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. "אנחנו מכירים את העמדה האמריקנית, היא לא חדשה והיא גם לא מקובלת עלינו", אמר נתניהו. "הבנייה בירושלים והבנייה במעלה אדומים, עם כל הכבוד, זה לא מה שמרחיק את השלום. מה שמונע את השלום זה קודם כל ההסתה המתמדת נגד קיומה של מדינת ישראל בגבול כלשהו, והגיע הזמן שאומות העולם כולן יכירו באמת הפשוטה הזו".

שלשום מסר דובר מחלקת המדינה האמריקנית ג'ון קירבי כי אם אכן ייבנו 800 יחידות הדיור, "יהיה זה הצעד האחרון במה שנראה כמו תהליך שיטתי של כיבוש קרקעות, הרחבת התנחלויות והכשרה של מאחזים, שמערערים ביסודם את פתרון שתי המדינות".

המהלך הגיע בעקבות שורת פיגועים קטלניים בשבוע האחרון. במסגרת הבנייה, אישרו נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בין היתר בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. בנוסף לכך, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.

לקריאה נוספת:
בתגובה לפיגועים: אושרה בניית 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים
בנט קרא להחלת הריבונות בגדה: "כל עוד אנחנו מגמגמים, יכו בנו"

ביקור ראש הממשלה בקיגאלי, רואנדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רואנדה פול קגמה במהלך פגישתם במשכן הנשיא. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו ברואנדה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם השר לענייני ירושלים זאב אלקין תקף את החלטת ליברמן ונתניהו אך מכיוון אחר. אלקין אמר כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד". לדבריו, "600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסייה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית - גבעת המטוס". הוא הוסיף כי "ירושלים זקוקה לשכונה הזו וליותר מ-2,000 יחידות דיור באופן דחוף. שכונת גבעת המטוס היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפיתוחה של ירושלים בדומה לשכונת הר חומה בזמנו".

בסביבת ראש הממשלה דחו את הביקורת של אלקין על אישורי הבנייה. "מדובר בניסיון ציני לצבור נקודות פוליטיות", טען גורם בסביבת נתניהו. "כשר לענייני ירושלים הוא צריך לדעת שהבנייה בשכונות הערביות נעשית מתוקף החלטת בית המשפט ולא נתונה לשיקול דעת".

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully