וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ראשל"צ ניסתה לפתוח את הספריות לחרדים בלבד – והתחרטה

6.7.2016 / 10:55

העירייה הריצה פיילוט ובמסגרתו בימי רביעי נאסרה הכניסה לחילונים לספריות כדי להנגיש אותן לבני המגזר התורני. התושבים זעמו והעירייה הפסיקה את התכנית: "בימים אלה אנחנו בוחנים מענה אחר"

ספריית כותר ראשון בראשון לציון. רובי קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
"הספרנית טענה שיש 'סממנים חיצוניים' שמאפשרים להגיע בימי רביעי". ספריית "כותר ראשון" בעיר/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו

עיריית ראשון לציון בחנה בחודשים האחרונים את האפשרות לסגור את הספריות העירוניות לציבור החילוני בימי רביעי, שבהן הן סגורות בדרך כלל, כך שבני המגזר התורני יגיעו ביום ייעודי עבורם וייהנו והשירות. ההחלטה עוררה זעם רב בקרב תושבי העיר, ואתמול (שלישי) הוחלט לבטל את הפיילוט ולנסות למצוא אלטרנטיבה עבור הנגשת הספריות למגזר.

לי ויצמן, תושבת העיר, אמרה כי היא מקווה שהעירייה אכן חזרה בה מההחלטה ולא תקיים הפרדה מהסוג הזה יותר. "כולי תקווה שהעירייה תעמוד בדבריה ואכן תבוטל ההפרדה בספריות בעיר. מעודד אותי לראות שמחאה אזרחית קטנה יכולה להוביל לשינויים גדולים ולהעמיד אותו על טעותו", אמרה. "אני משחזרת את הסיטואציה ופשוט הייתי בהלם. לא ידעתי מה לענות לספרנית שאמרה לי שהיום לא תוכל להחליף את הספרים כי אינני מהקהילה מהתורנית דתית. בהמשך אף שאלתי איך היא בודקת למי לתת שירות ולמי לא, תשובתה של הספרנית הייתה עוד יותר מפתיעה – 'יש סממנים חיצוניים למי מותר ולמי אסור להיכנס בימי רביעי לספרייה'".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"מוכנים לנצח ביחד": אובמה התייצב לראשונה לצד קלינטון בכנס בחירות
ניסיון פיגוע ליד אריאל: פלסטינית ניסתה לדקור חייל ונורתה
ארה"ב על הבנייה במעלה אדומים ובירושלים: "תהליך כיבוש שיטתי"

אבי ארזי, יו"ר מרצ ראשון לציון. באדיבות המצולמים
"המגזר החילוני מקבל את החרדי וכך ראוי שיהיה גם הפוך". ארזי/באדיבות המצולמים

יו"ר מרצ בעירייה, אבי ארזי, פנה לפני כמה חודשים בשאילתא דחופה לראש העירייה דב צור וזכה להתעלמות. "חבל שבמקום לעשות את המובן מאליו ולאפשר כניסה לספריות לאורך כל השבוע לכל תושבי ראשון לציון, חילונים, דתיים וחרדים, החליטה העירייה לפתוח את הספריות בימי רביעי רק למגזר מסוים ובכך לפגוע במגזר אחר", אמר. "ספרייה היא מקום ציבורי וככזה יש לאפשר גישה אליו לכל הציבור. החילונים מקבלים את הציבור החרדי ומבקש לחיות איתו יחדיו, וכך ראוי שיהיה גם הפוך, ללא ניסיונות הדרה של ציבור שלם, ממקומות ציבוריים דוגמת הספריות העירוניות".

ארזי התייחס להתנהלותו של ראש העירייה, וטען כי הוא "נכנע ללחצים". "מי שאכזב כאן יותר מכל הוא ראש העיר דב צור, שבמקום לעמוד על משמר זכויות תושביו, העדיף להיכנע ללחציהם של החרדים. רק לאחר שהבין כי האפליה הזו עלולה לעלות לו בחיוב אישי, בגין תביעה אזרחית או לחילופין עתירה מנהלית נגד העירייה, החליט לחזור בו מההחלטה ובמקום להדיר רק את החילונים, החליט להדיר את כל תושבי ראשון מהספריות העירוניות במהלך יום רביעי", אמר. "תפקיד הרשות המקומית היא מתן שירותים לתושב ולא עסק פרטי שמנוהל על פי גחמות פוליטיות כאלה ואחרות".

מעיריית ראשון לציון נמסר עם הפסקת הפיילוט כי "לאחר בחינת תוצאות הפיילוט שנערך בספריות הציבוריות הוחלט שלא להמשיך את הפעילות במתווה הזה. בימים אלו אנו בוחנים מענה אחר לציבור החרדי". כמו כן, הדגישו כי "הפעילות הופסקה על רקע היעדר היענות מצד הציבור החרדי, ולא משום סיבה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully