וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הבושה: שוטרים הובילו חשודים באזיקים ברחובות - בניגוד לנהלים

5.7.2016 / 21:00

שני צעירים החשודים בתקיפת שוטר הובלו ברחובות הסמוכים לבית משפט השלום בתל אביב כשהם אזוקים בידיהם וברגליהם, בניגוד לנהלי המשטרה. השופטת נזפה: "יש לעשות כל שניתן על מנת להימנע מהבאת חשודים לדיון באופן שכזה"

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
החשודים הולו על ידי השוטרים בניגוד לנהלים/ShutterStock

שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי כץ מתחה היום (שלישי) ביקורת על משטרת תל אביב, שהובילה שני עצורים ברחובות הסמוכים לבית המשפט כשהם אזוקים בידיהם וברגליהם. הם הובלו כך על אף שלפי נהלי המשטרה אין להוביל עצורים במסדרונות בית המשפט וברחובות כשהם אזוקים, אלא רק במקרים חריגים. מטרת נוהל זה היא למנוע את השפלתם של העצורים.

"מדובר בחשודים אשר הובאו לבית המשפט על ידי שוטרים ולא באמצעות יחידת נחשון (של שירות בתי הסוהר – א"א), ומן הטעם הזה הובאו שלא דרך הכניסה הפנימית. משמעות הדברים הינה שהחשודים נדרשו ללכת במדרכות הסמוכות לבית המשפט כשהם אזוקים. אין המדובר בדרך ראויה, ויש לעשות כל שניתן על מנת להימנע מהבאת חשודים לדיון באופן שכזה", כתבה השופטת פוזננסקי כץ.

השופטת אף דרשה את תגובתה של יחידת נחשון, על כך שהיא נוהגת לנעול את הכניסה לבית המעצר בבית המשפט בחלק משעות היום, ולא מאפשרת למשטרה להוביל את העצורים דרך השער הנעול בלי שייאלצו ללכת ברחובות עם אזיקים. "יש לבחון נוהל זה כך שתתאפשר פתיחת המעבר המיועד להעברת חשודים, בדרך שמגינה על פרטיותם ועל כבודם", הדגישה פוזננסקי כץ.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צל של ספק: פתחי המילוט המשפטיים שנותרו בידיו של זדורוב
ה-FBI סיים את חקירת פרשת המיילים: אין מקום לאישום נגד קלינטון
"לסמן בעיגול את מי שלא יחזרו": התיעוד האחרון של של הצוות מלבנון

בית משפט השלום תל אביב, מאי 2016. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

שני העצורים, יעקב תומאס פדר וזכרי אבן פרידמן, הם צעירים שעלו מארצות הברית לישראל כדי לשרת בצה"ל ואף השתתפו במבצע "צוק איתן" כלוחמים. לאחר שהשתחררו, החל אחד מהם לעבוד כסוחר בניירות ערך בבורסה והשני פנה ללימודי תקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה.

הם חשודים בכך שתקפו אתמול שוטר שביקש לבדוק את זהותם לאחר בילוי במועדון בתל אביב. בעת הבדיקה, נגח אחד מהם לכאורה בפניו של שוטר ושב את השן שלו. לטענת המשטרה השניים נהגו באלימות ובזלזול בשוטרים גם בתחנת המשטרה. מנגד, הצעירים טענו כי השוטרים תקפו אותם ואחד מהם נחבל בעינו.

בדיון שהתקיים היום החליטה פוזננסקי כץ לשחררם בערבות, "בלי להקל ראש באשר לחומרת המעשים המיוחסים לחשודים". היא הוסיפה כי "דווקא בשל היותם נורמטיביים הדעת נותנת כי היה עליהם להישמע להוראות השוטרים, ובוודאי שלא לנהוג באלימות כלפי רשויות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully