וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שנתניהו באפריקה: בכירי הליכוד יתכנסו לדון ביחסים עם הרשות

6.7.2016 / 0:08

הכנס יתקיים היום וישתתפו בו אנשי לשכת הליכוד, גוף אידאולוגי שחידש את פעילותו. נוסף על אלקין, ישאו דברים גם השר ישראל כץ, בני בגין ואבי דיכטר. הכינוס מגיע ימים לאחר שאלקין מתח ביקורת חריפה על התנהלות נתניהו מול הפלסטינים

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: נתניהו נושא דברים באנטבה, אתמול)

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בביקור במדינות מזרח אפריקה, יתכנסו הערב (רביעי) בכירי הליכוד בכפר המכביה לדיון מיוחד על יחסי ישראל והרשות הפלסטינית. השר זאב אלקין הודיע על כינוס לשכת הליכוד - גוף אידיאולוגי במפלגת השלטון שפעילותו חודשה בשנה האחרונה - לדיון מדיני על ההתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית, ובכלל זה יוזמת השלום הערבית ויוזמת השלום הצרפתית.

בנוסף לאלקין צפויים לשאת דברים גם השר ישראל כץ , ח"כ והשר לשעבר בני בגין, ויו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר. בלשכת אלקין אמרו כי הדיון, שבו צפויים להשתתף שרים וח"כים נוספים מהליכוד, תואם עם לשכת ראש הממשלה.

לשכת הליכוד היא מוסד האמון על דיון בנושאים המדיניים, הכלכליים והחברתיים על סדר יומה של המפלגה. יושבים בה ח"כים, ראשי ערים ופעילים. עם זאת, הלשכה היא גוף אידיאולוגי ללא סמכויות.

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד הצהיר שהשוויון בנטל ירד מהפרק ועורר זעם: "מתחנף לחרדים"
נתניהו על הדיווחים לגבי חקירה חדשה נגדו: "שטויות גמורות"
האו"ם: תכנית ישראל לבנות במזרח ירושלים מעלה שאלות לגבי כוונותיה

ח"כ זאב אלקין  מחוץ ללשכת ראש הממשלה בכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"מי שרוצה לרוב יהודי לא מקדם בנייה לערבים בלבד". אלקין/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר השבוע מתח אלקין ביקורת על החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון לאשר 600 יחידות דיור לפלסטינים בבית צפאפא במזרח ירושלים, וקרא לקדם במקביל תוכניות לבנייה יהודית בגבעת המטוס. השר נחשב לאחד הימניים מבין שרי הליכוד, ואומר בראש הלשכה. "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד", אמר. כמו כן, בתחילת החודש שעבר, אחרי שנתניהו התייחס בחיוב ליוזמת השלום הערבית בכפוף לשינויים, אלקין אמר לסוכנות הידיעות הרוסית כי "היוזמה כוללת דברים שישראל אינה יכולה לקבל, במיוחד בכל הנוגע לחלק שמדבר על נסיגה לגבולות 67".

במסגרת משאל שנערך על ידי וואלה! NEWS בחודש שעבר בין כל שרי הממשלה, עלה כי רק שר אחד בליכוד, צחי הנגבי, הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות, לו הצהיר נתניהו מחויבות לכך בנאום בר אילן. שישה שרים בליכוד - אלקין, יריב לוין, גילה גמליאל, אופיר אקוניס, מירי רגב וחיים כץ - השיבו בשלילה לשאלה אם הם תומכים בפתרון שתי המדינות. שלושה שרים - גלעד ארדן, ישראל כץ, ויובל שטייניץ - סירבו להשיב למשאל.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully