וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 30, כשהוא כמעט עיוור, מת דוב הקוטב האחרון של ארגנטינה

ארתורו התגורר בגן חיות באזור שבו הגיעו הטמפרטורות ל-30 מעלות. למרות עצומה שנחתמה בעבר כדי להעבירו, הוא נותר במקום לשארית חייו. "הטבע עשה את זה שלו", נמסר מהגן שעשוי להפוך לפארק אקולוגי

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

דוב הקוטב האחרון של ארגנטינה מת בגיל 30 לאחר שסבל מדיכאון בשנים האחרונות – כך הודיע הגן הזיאולוגי מנדוזה שבו הוא הוחזק. ארתורו זכה לתשומת לב עולמית לפני שנתיים, אז אלפי אנשים חתמו על עצומה שקראה להעביר אותו לאזור קריר יותר בקנדה. עם זאת, הבקשה נדחתה מאחר שלטענת הנהלת הגן הוא היה מבוגר מדי.

לפי הודעת גן החיות, חוסר איזון במחזור הדם של הטורף הגדול גרם להידרדרות במצבו הרפואי עד שמת ביום ראשון האחרון. שותפתו פלוסה מתה מסרטן ב-2012 והוא ככל הנראה פיתח דיכאון לאחר מכן. ארתורו היה חלש בשל גילו המתקדם והוא סבל מראייה לקויה ומאובדן חוש הריח. במהלך ימיו האחרונים, הוא איבד את התיאבון והשיל קילוגרמים רבים ממשקלו. צוות מטעם הגן פיקח עליו לאחרונה ושקל להרדימו כדי להקל על סבלו, אך לפי הנהלת הגן "הטבע עשה את שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
ביחד נגד טראמפ: אובמה התייצב לראשונה לצד קלינטון בכנס בחירות
בן זוגה של מחבלת ממבצע אנטבה: "הייתה לוחמת חופש"
עוד משאל עם באיחוד: אזרחי הונגריה יכריעו אם לקלוט מהגרים

דוב הקוטב ארתורו בגן החיות מנדוזה, ארגנטינה, 2014. AP
איבד את חוש הריח שלו. הדוב ארתורו בגן החיות במנדוזה, 2014/AP

ארתורו הובא לגן החיות מארצות הברית בגיל שמונה והוא בילה במקום במשך שארית חייו. בעיר מנדוזה הטמפרטורות יכולות להגיע ליותר מ-30 מעלות, הרבה יותר מהאקלים הטבעי של דובי הקוטב. פעילים למען איכות הסביבה טענו כי מסוכן מדי להחזיק אותו במזג אוויר כזה ופעלו למען העברתו. ואולם, גורמים רשמיים בגן אמר כי הוא "קרוב מדי למטפלים שלו" ושללו את העברתו.

ארתורו היה דוב הקוטב האחרון שהוחזק בארגנטינה, אחרי שווינר, שהיה בגן החיות בבואנוס איירס הבירה, מת ב-2012 במהלך גל חום. בחודש שעבר נסגר גן החיות במנדוזה למבקרים לאחר שיותר מ-60 חיות מתו בתקופה של חצי שנה בעקבות התפשטות של בקטריות ובשל צפיפות יתר. הרשויות טוענות כי הן רוצות להפוך את הגן לפארק אקולוגי.

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully