וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב על כבוד? הרשות עצרה את העברת הסחורות הטורקיות לעזה

נציגים מרמאללה הודיעו לישראל כי העברת מוצרי היסוד לא תתקיים עד להודעה חדשה בשל עיד אל-פיטר. כעת קיים חשש שהסחורות ייפגמו בשל החום. גורם בפיקוד דרום: מלחמה על יוקרה בין הרשות לחמאס

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

בווידאו: דיון באולפן וואלה! NEWS - משפחת שאול חסמה את כרם שלום

משבר בכרם שלום: נציגי הרשות הפלסטינית הודיעו הבוקר (שלישי) כי מוצרים וציוד שהגיעו מטורקיה לא ייכנסו לרצועת עזה עד להודעה חדשה. הנציגים טענו כי הם אינם יכולים להמשיך לקבל את הסחורות בשל חג עיד אל-פיטר, אף שהוא יחל רק מחר. אך גורמים מעריכים כי מדובר במאבק פוליטי בין הרשות לחמאס.

הספינה הטורקית, שהגיעה לישראל כחלק מהחתימה על הסכם הפיוס, נשאה עליה כ-10,000 טונות של ציוד וסיוע שחלקו מוגדר הומניטרי ואמורים להיות מועברים על גבי כ-300-250 משאיות. הבוקר היו אמורות להיכנס לשטחי רצועת עזה דרך מעבר כרם שלום 30 משאיות הנושאות מוצרי מזון ויסוד שנשלחו מטורקיה עבור האזרחים הפלסטינים. אך נציגי הרשות הודיעו לגורמי הביטחון בישראל כי ההעברה לא תתקיים עד להודעה חדשה וכעת קיים חשש שהסחורות ייפגמו בשל החום הכבד ותנאי אחסון בעייתיים.

גורם ביטחוני אמר הבוקר לוואלה! NEWS, "הפלסטינים הודיעו שבגלל החג הם לא מתכוונים להגיע לעבודה. מבחינת ישראל הכול מתואם עד הפרט האחרון. כל מה שנשאר הוא להכניס את הסחורות". בשלב זה הוחלט כי המשאיות לא ייכנסו לרצועה עד לאישור סופי של גורמים ברשות הפלסטינית ברצועת עזה וברמאללה האחראים על התהליך.

ייתכן שהסיבה לעיכוב נובעת מכך שברשות הפלסטינית לא חיבבו את ה"פסטיבל" שארגן חמאס לרגל "הסרת המצור". גורם צבאי מפיקוד דרום העיד כי בין הרשות הפלסטינית לחמאס מתקיימת מלחמה על יוקרה וביסוס שלטוני בכל הקשור לרצועת עזה. "חמאס רוצה לקחת קרדיט על העברת הסחורות לעם הפלסטיני בזמן שהרשות הפלסטינית דורשת שכל התהליך מההתחלה ועד הסוף יעבור דרכה".

לקריאה נוספת:
"ואין נחמה לעזה": ארדואן ירד מהעץ של הסרת המצור והפקיר את חמאס
"הסכם הבושה": ברצועת עזה מתנגדים לפיוס הישראלי-טורקי
חמאס עם הגב לקיר: ההשלכות של הסכם הפיוס עם טורקיה

ספינת הסיוע "ליידי ליילה" בנמל מרסין, טורקיה, 2 ביולי 2016. צילום מסך מתוך טווויטר, צילום מסך
"בשל עיד אל-פיטר". ספינת הסיוע הטורקי/צילום מסך, צילום מסך מתוך טווויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully