וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביזיון": המינוי לוועדת הערעורים של המשטרה מתעכב יותר משנה

7.7.2016 / 16:45

מאז פרישת נשיא ועדת הערעורים של בית הדין המשמעתי לא מונה מחליף. לוואלה! NEWS נודע כי בכוונת המשטרה למנות שופט אזרחי בדימוס. "יש חלל לא מוסבר, אף אחד במשטרה לא רוצה את התפקיד"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

בווידאו - אלשיך: "התאהבתי במשטרה, אני לא מתכוון להיות ראש השב"כ"

יותר משנה עברה מאז פרישתו של נשיא ועדת הערעורים של בית הדין המשמעתי במשטרה, תת-ניצב אמיר גור, אולם טרם מונה לו מחליף, שיפסוק בערעורי השוטרים. הסיבה לעיכוב במינוי המחליף, כפי שנודע לוואלה! NEWS, היא הכוונה במשטרה למנות בזמן הקרוב לתפקיד שופט בדימוס מחוץ לשורות המשטרה.

שוטרים שביקשו לערער על החלטות ועדת המשמעת בעניינם טוענים כי בעקבות העיכוב החמור במינוי נשיא לוועדה, נגרמו עיכובים רבים בטיפול בתיקי משמעת. "זה ביזיון שדבר כזה קורה", אמר שוטר, שעניינו נידון בוועדה. לדבריו, "ישנם עיכובים רבים, ואני עובר עינוי דין כבר זמן מה".

עוד בוואלה! NEWS:
סיכון לא גבוה מספיק: שוטרים מעבר לקו הירוק לא יקבלו תוספת שכר
המשטרה: ראש חטיבת המודיעין לא יכול לפקד על מי שהעיד נגדו
אלשיך: "התאהבתי במשטרה, אני לא מתכוון להיות ראש השב"כ"

יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה, 1 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"היה זה התפקיד של המפכ"ל הקודם והמפכ"ל הנוכחי". דנינו/נועם מושקוביץ

גורמים במשטרה הסבירו כי הסיבה לעיכוב נעוצה בדרישה מהמשטרה לארגון מחדש, כולל מינוי שופט בדימוס שיהיה בלתי-תלוי. "היה זה התפקיד של המפכ"ל הקודם, יוחנן דנינו, והמפכ"ל הנוכחי, רוני אלשיך, למנות נשיא קבוע, בדיוק כפי שיש בצה"ל, אבל כעת יש חלל לא מוסבר", הבהיר קצין לשעבר במשטרה. "כעת מה יוצא? שבכל הרכב של ערעורים יש נשיא אחר, ואין אחידות, פעם אחת לקולא ופעם אחת לחומרא. ניסו לחפש בתוך המשטרה נציג, ואף אחד לא רוצה".

ממשטרת ישראל נמסר כי מאז פרישת תנ"צ אמיר גור כבר מונו כמה הרכבים לדיון בערעורים של בית הדין למשמעת, כך שניתן מענה במועד לכל ערעור שהוגש. לדברי המשטרה, "קיימת הצעה לתיקון החוק לגבי דין משמעתי העומדת בפני קריאה שניה ושלישית, המתקנת מספר סוגיות ובכלל זה אמורה לאפשר גם מינוי של שופט בדימוס לתפקיד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully