וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: ארבעה הרוגים בפיגוע התאבדות סמוך לקברו של הנביא מוחמד

מחבל מתאבד התפוצץ ליד מסגד הנביא בעיר מכה, האתר השני בחשיבותו לאסלאם. כמעט במקביל, פוצץ את עצמו מחבל בסמוך למסגד שיעי במזרח המדינה, מבלי לגרום לנפגעים. זאת תקרית הטרור השלישית בממלכה ביממה האחרונה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ארבעה אנשי ביטחון נהרגו אמש (שני) בפיצוץ מחבל מתאבד בסמוך לקברו של הנביא מוחמד בעיר מכה שבערב הסעודית - כך דיווחו כלי תקשורת בממלכה. האתר, שנמצא במסגד הנביא, הוא השני בחשיבותו באסלאם. זמן קצר לפני כן, אירע פיגוע אחר בעיר קטיף שבמזרח המדינה, שם מתגורר רוב המיעוט השיעי בממלכה הסונית. לפי הדיווחים, המחבל לא הצליח להיכנס למסגד ופרט אליו לא היו נפגעים.

זאת הייתה התקרית הביטחונית השלישית בערב הסעודית ביממה האחרונה, אך עד כה שום ארגון לא קיבל אחריות לכך. בשנתיים האחרונות ביצע דאעש כמה מתקפות ברחבי הממלכה.

לפי רשת אל-ערביה, הפיגוע במדינה - העיר השנייה בקדושתה באסלאם לאחר מכה - התרחש עם סיום צום הרמדאן. הפיצוץ, שאירע בכניסה למפקדת כוחות הביטחון במסגד הנביא, גרם לשריפתם של כמה כלי רכב שחנו באזור. דקות ספורות לפני כן התפוצץ מחבל מתאבד בסמוך למסגד שיעי בקטיף מבלי שגרם לנפגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
"קצינים ירדנים גנבו נשק אמריקני שיועד לסוריה ומכרו בשוק השחור"
מצרים: בית משפט ביטל את העברת שני האיים לערב הסעודית
עלייה בנתוני הסחר בנשק בעולם: ערב הסעודית היא שיאנית ייבוא הנשק

פיצוץ במסגד בעיר מדינה בערב הסעודית. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיגוע במדינה, אמש/צילום מסך, טוויטר

בשעות הבוקר המוקדמות התפוצצה מכונית תופת ליד הכניסה לקונסוליה האמריקנית בעיר ג'דה. שני שוטרים נפצעו באורח קל. לפי הערכות, המחבל רצה לפגוע במבנה על רקע יום העצמאות של ארצות הברית, שחל אתמול. מחלקת המדינה בוושינגטון מסרה כי היא מודעת לפיצוץ בג'דה, ויצרה קשר עם כל אנשי הסגל שבמקום. עוד נמסר כי בשלב זה היא פועלת יחד עם הרשויות הסעודיות כדי לאסוף מידע נוסף על הפיגוע.

מתקפה דומה על הקונסוליה אירעה בשנת 2004. אז, פשטו חמישה חמושים על המקום. לאחר שפוצצו את שער הכניסה, הם התבצרו במבנה והחזיקו ב-18 מהעובדים כבני ערובה. ארבעה אנשי ביטחון סעודים ועוד חמישה מעובדי המקום נהרגו. לאחר שהשתלטו על הקונסוליה, הסירו התוקפים את דגל ארצות הברית ושרפו אותו. בסופו של דבר, הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על החמושים – שלושה מהם נהרגו ושניים נעצרו.

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully