וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בית משפט ביטל את העברת שני האיים לערב הסעודית

פסיקת בית המשפט המנהלי בקהיר למעשה מבטלת את הסכם הגבול הימי שנחתם בחודש אפריל ועורר מחאה בציבור המצרי, אולם הממשלה צפויה לערער בפני ערכאה גבוהה יותר. "טיראן וסנפיר מצריים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: הנשיא א-סיסי דוחה את הביקורת על ההסכם, אפריל

בית המשפט המנהלי בקהיר פסק היום (שלישי) כי הסכם הגבול הימי שנחתם בחודש אפריל בין מצרים לערב הסעודית, במסגרתו יעברו האיים טיראן וסנפיר לריבונות סעודית, אינו חוקי. החלטת בית המשפט למעשה מבטלת את ההסכם, אולם לממשלה נשמרת הזכות לערער על ההחלטה בפני ערכאה גבוהה יותר.

טרם נמסר התייחסות רשמית מהממשלה בקהיר. עם זאת, אזרחים רבים שהתנגדו להסכם מיהרו להגיב להחלטה ברשתות החברתיות. "בית המשפט קבע: טיראן וסנפיר מצריים", כתבו משתמשים רבים בטוויטר.

עוד בוואלה! NEWS:
מצרים: 152 איש שהפגינו נגד העברת שטחים לסעודיה יישלחו לכלא
"יום האדמה" במצרים: נעצרו 50 מתנגדים להעברת האיים לערב הסעודית
סיסי דוחה הביקורת על העסקה עם סעודיה: "לא מוכרים את אדמתנו"

הפגנה נגד העברת שני איים לערב הסעודית, קהיר, 15 באפריל 2016. רויטרס
עונשי מאסר לעשרות מפגינים. הפגנה נגד העברת האיים לערב הסעודית, קהיר/רויטרס

ההסכם עורר ביקורת בקרב הציבור המצרי, בעיקר בחוגים לאומניים, ורבים יצאו להפגנות מחאה בתקופה שלאחר חתימת ההסכם. בחודש שעבר, 152 בני אדם נידונו לעונשי מאסר של בין שנתיים לחמש שנים, לאחר שהפגינו בסוף חודש אפריל בקהיר. על פי דיווח בעיתון "אל-אהראם" המזוהה עם השלטון במדינה, המפגינים כולם הורשעו בקיום הפגנה ללא אישור משרד הפנים, הנדרש על פי חוק.

אלפי בני אדם השתפו בהפגנה נוספת שהתקיימה בבירה המצרית ב-15 באפריל, במחאה על ההחלטה של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי להעביר את האיים לשליטת ערב הסעודית. הם חזרו על סיסמאות נגד המשטר שהושמעו במדינה בשנת 2011, במסגרת המחאה שהורידה מכס השלטון את הנשיא לשעבר חוסני מובארק, לאחר 30 שנה. על פי הודעת הרשויות במצרים, יותר ממאה בני אדם נעצרו באותה ההפגנה, אך מרביתם שוחררו מבלי שהועמדו לדין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההכרזה על ההחלטה המצרית נעשתה במהלך פגישתו של א-סיסי עם סלמאן מלך ערב הסעודית בתחילת אפריל. האיים נמצאים כשישה קילומטרים משארם א-שייח. הם נכבשו בידי ישראל במהלך מלחמת ששת הימים והושבו במסגרת הסכם השלום בין המדינות. גם מצרים וגם ערב הסעודית טענו בעבר כי האיים העומדים בלב עסקת ההעברה הופקדו באופן זמני למשמורת של קהיר בשנת 1950.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully