וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות איבדה את הראיות – שודד הקשישה לא הואשם

4.7.2016 / 15:55

עורכת הדין שמונתה לייצג את הנאשם בניסיון השוד בירושלים ביקשה לקבל חומרים חסרים, כולל תיעוד החקירה, מסדרי זיהוי ושחזור המקרה – אולם אז התגלה כי הם אבדו. בשל כך, נאלצה הפרקליטות לחזור בה והאישום בוטל

סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים, נובמבר 2010. מגד גוזני
המתלוננת הייתה בדרכה לקופת החולים. סניף קופת חולים בירושלים/מגד גוזני

פרקליטות מחוז ירושלים נאלצה להודיע לבית המשפט המחוזי בעיר בשבוע שעבר על ביטול כתב אישום נגד אדם שהואשם בניסיון שוד של קשישה בת 79 בירושלים. הסיבה לביטול – אובדן חומרי חקירה מהותיים, שכללו תיעודי חקירות ועדויות.

בכתב האישום שנגנז בעקבות המחדל צוין כי בחודש ספטמבר 2012, הנאשם ניסה לגנוב את תיקה של הקשישה, שהלכה ברגל מביתה לקופת החולים הסמוכה. הקשישה ניסתה למנוע ממנו לקחת את תיקה, וכתוצאה מכך נפלה, נחבלה בראשה ופרקה את הכתף. בשלב זה, לפי כתב האישום, הגיעה למקום מכונית, ובעקבות כך הנאשם נמלט. הקשישה נותחה בעקבות האירוע, וסבלה מכאבים עזים במשך חודשים ארוכים.

עוד בוואלה! NEWS:
פתחו את המשאבות - ושרפו: 3 חשודים בניסיון הצתת תחנת דלק בבני ברק
"אכזרי": שבעה חודשי מאסר נגזרו על תושב ירושלים שהתעלל בכלבתו
לאחר פרסום וואלה! NEWS: הרבנות תוכל לשכור עורכי דין חיצוניים

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
"לא ניתן לשחזר חומרים מהותיים בתיק החקירה". בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

כתב האישום הוגש רק בחודש דצמבר 2015, ובחודש מאי האחרון מונתה עורכת הדין סנא ח'יר לייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית. מעיון ראשוני בחומר הראיות, התברר לעו"ד ח'יר כי חסרים בתיק החקירה חומרים רבים, כולל תיעוד קולי וחזותי של חקירות הנאשם, עדות מדובב, מסדרי זיהוי ותיעוד מלא של שחזור המקרה שנערך עם המתלוננת.

בעקבות בקשתה של עו"ד ח'יר לקבל את החומרים החסרים, נערכה בדיקה בפרקליטות, שהעלתה כי אותם החומרים כלל אינם קיימים ברשותה. "מבדיקה נוספת של התיק התגלה כי חומרים מהותיים שהיו בתיק החקירה אבדו ולא ניתן לשחזרם", נאלצה הפרקליטות למסור לבית המשפט. בשל כך, הודיעה הפרקליטות כי היא חוזרת בה מכתב האישום, והוא בוטל בהוראת בית המשפט.

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "לצערנו, במהלך הטיפול בתיק אבד חומר החקירה, בשל כך בלית ברירה נאלצה הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully