וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של הנרצח מעתניאל: "הבנתי שאבא הלך, התפללתי שאימא תחיה"

אורית סיפרה על הרגעים שלאחר פיגוע הירי: "אף אחד לא אמר לנו מה קורה. לא חשבתי שמשהו רציני קרה, אולי מישהו נפצע". אחיינו של ההרוג הגיע ראשון לזירה: "אמרתי לעצמי, 'אל תסתכל, לא ככה אתה רוצה לזכור את דוד שלך'"

צילום: בני בן סימון

אורית מרק, בתו של מיכאל (מיכי) שנהרג בפיגוע הירי בכביש 60 ביום שישי, סיפרה היום (שני) מחוץ לבית המשפחה בעתניאל על הרגעים הראשונים שלאחר הפיגוע. "ישבנו בסלון, ואף אחד לא אומר לנו מה קורה", אמרה, "לא חשבתי שמשהו רציני קרה, אולי מישהו נפצע, הכי נוראי שיש".

"ואז אמרו שאבא ואמא פצועים קשה", סיפרה. "היה ברור שאבא הלך, שהוא כבר לא פה. הלכתי להתפלל שאימא תחיה". לדבריה, "פשוט ישבנו וחיבקנו את רינת ואסתר, שכל כך לא צריכות לחוות את זה. כאלה גיבורות וכאלה קטנות, לא מגיע להן את זה, לאף מאיתנו לא מגיע את זה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגוע בקריית ארבע: נעצרו שני אחיו של המחבל שרצח את הלל אריאל
בתגובה לפיגועים: אושרה בניית 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים
"מכה שאין בתורה": אלמנתו של מרק טרם התבשרה על רצח בעלה בפיגוע

אורית מרק בתו של מיכאל מרק שנרצח בפיגוע בכביש 60, ואלחנן קלמנוביץ בעתניאל. נועם מושקוביץ
"נפיץ את האור של אבא". משפחת מרק, היום/נועם מושקוביץ

היא הוסיפה: "אבא שלנו לא היה מסכים לנו להישבר, הוא חינך אותנו שאנחנו חזקים, ולא נתן לאף אחד מאיתנו להישבר. הוא עשה הכול שנהיה חזקים ומאושרים. עכשיו אנחנו ביחד כל הזמן, מחזקים אחד את השני, נותנים כוחות, ועם ישראל כל כך עוזר לנו, ומחזק אותנו".

"תפיצו את האור שלו", קראה אורית. "אנחנו לא רוצים שאנשים יישברו, כי אבא שלי היה חזק וגיבור. כולנו ביחד.
עם ישראל, אנחנו אהבים אתכם, אנחנו איתכם. זה מחזק אותנו. אנחנו נקום ונעוף עם זה, ונפיץ את האור של אבא שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיכאל (מיכי) מרק שנהרג בפיגוע ירי בדרום הר חברון ואשתו חוי שנפצעה באורח קשה, יולי 2016. באדיבות המשפחה
עדיין לא קיבלה את הבשורה המרה. חווי ומיכאל מרק/באדיבות המשפחה

אלחנן קלמנזון, אחיינו של מרק, היה הראשון שהגיע לזירה. "ביום שישי בבוקר נסעתי לבקר חבר טוב", סיפר. "חזרתי הביתה בערך ב-14:30. ב-14:52 קיבלתי הודעה על אירוע ירי באזור אדוריים". קלמנזון, חבר בכיתת הכוננות, הוקפץ לזירה. הוא שחזר: "יחד איתי מגיע אמבולנס. אני רואה את הרכב, וחושב למי יש אוטו כזה בעתניאל".

"זה לא יכול להיות מיכי", נזכר קלמנזון במחשבותיו באותו הרגע. "אני רואה שמעמיסים פצועה, ואני מזהה שזאת חוי, שזאת דודה שלי, ואני קורא לה. 'אוקיי, היא פצועה אנוש', אני אומר לעצמי בראש. 'טוב, בואו נלך לראות של מי הרכב', ואני רואה בכיסא של הנהג את מיכי, ובמיכי לא היה מה לטפל כבר, לצערנו".

אורית מרק בתו של מיכאל מרק שנרצח בפיגוע בכביש 60, ואלחנן קלמנוביץ בעתניאל. נועם מושקוביץ
"את הילדים לא ראיתי".משפחת מרק, היום/נועם מושקוביץ

הוא סיפר כי פתח את תא הכפפות, על מנת לוודא של מי כלי הרכב שהיה מעורב בפיגוע. "בגלל שהרכב התרסק היה צריך לשבור את תא הכפפות", סיפר. "כל הזמן אמרתי לעצמי, 'אל תסתכל ימינה, אתה לא רוצה לזכור ככה את הדוד שלך'. אני לוקח את הרישיון רכב. שאלו בחפ"ק מי זה, ואמרתי 'לא משנה, עזוב, אני יודע, לא חשוב'".

"את הילדים לא ראיתי", המשיך קלמנזון. "פדיה היה בג'יפ צבאי, ואת תהילה כבר לקחו לטיפול בצד. הבנתי שאני חייב לעוף משם. בדרך התחלתי לעדכן, להודיע לאימא, להודיע לילדים, להודיע לאורית היקרה, שהיא והילדים היו צריכים להיות אצלי בשבת. הגעתי, ואורית הייתה פה בחוץ. היא הבינה שקרה משהו".

הלוויית הרב מיכאל מרק מעתניאל שנהרג בפיגוע הירי בכביש 60 בהר מנוחות 3 יולי 2016. נועם מושקוביץ
"זו טרגדיה נוראית שמחברת את כולם". הלווייתו של מרק/נועם מושקוביץ

חוי, שנפצעה קשה בפיגוע, עדיין לא יודעת על הטרגדיה שפקדה את משפחתה. אתמול היא התעוררה ומצבה מוגדר יציב, אך היא טרם קיבלה את הבשורה המרה. היא מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "היא בהכרה והיא מגיבה טוב, אך היא עדיין מתאוששת מהניתוח ומחומרי ההרדמה", סיפרו היום בבית החולים.

הרב בני קלמנזון, גיסו של מיכאל, סיפר כי מצבה של חוי משתפר. לדבריו, עד שהיא לא שבה להכרה לא היה ברור מה מצבה, אולם לאחר שהכרתה שבה, הרופאים יותר אופטימיים. ההודעה על מות בעלה תימסר לה על ידי ילדיה היום או מחר, בהתאם לאישור הרופאים.

תהילה, בתה בת ה-14, עדיין מאושפזת אף היא בבית החולים, אך היא צפויה להשתחרר כבר מחר. ליד מיטתה יושבת כל הזמן מורתה מבית הספר. ביניהן יש קשר מיוחד, לאחר שהמורה ילדה לפני כמה חודשים ותהילה הייתה זו שטיפלה בילדיה בזמן שהתאוששה מהלידה. "זו טרגדיה נוראית שמחברת את כולם. זה מרגש מאוד", סיפר גורם רפואי.

נשיא המדינה ראובן ריבלין סופד בהלוויית מיכאל מרק, עתניאל. 3 ביולי 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס ההלווייה של מיכאל מרק, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בבית החולים סיפרו כי תהילה אף החלה ללכת ואתמול אפשרו לה הרופאים להתחיל לאכול, בעיקר נוזלים. היא ביקשה גלידה בטעם וניל ואנשים שנכחו במקום סיפרו כי הגלידה שימחה אותה מאוד. שאר תשעת הילדים שליוו אתמול את אביהם למנוחות פוקדים את מיטת אמם ואחותם לפרקים, תוך כדי השבעה. לבית החולים מגיעים גם קרובי משפחה רחוקים יותר וחברים.

אתמול יצאה תהילה מבית החולים והשתתפה בהלוויית אביה בהר המנוחות בירושלים. אתמול קראו ילדיו של מיכאל לציבור הרחב להגיע להלווייה, ומאות נענו לקריאתם. אחותו, יוכי, הקריאה מתוך דברים שכתבה אחייניתה תהילה. גם ראש המוסד יוסי כהן, בן דודו של מיכאל, ספד לו במהלך הטקס, כמו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

"אבא, הכול נראה כמו חלום. ראיתי אותך ברגעיך האחרונים כששמעתי את היריות ישר התכופפנו, וגם אימא, אבל אתה לא. נשארת על ההגה ועד השנייה האחרונה ניסית להציל אותנו", אמרה בשם אחייניתה, ששכבה במיטת בית החולים לצדה. "אני גאה בך כל כך, אתה גיבור, נרצחת בידי מחבלים כשקידשת את שם השם. אבל אנחנו נהיה חזקים ונמשיך בחיים, חיים מאושרים, בשבילך. תתפלל מלמעלה על אימא, אימא האהובה שלנו שנלחמת על חייה בשבילנו. אלוקים לקח אותך כי צריך עוד צדיקים לשמור עלינו מלמעלה. אוהבת אותך מאוד, תהילה".

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully