וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה במרכז קהילתי בשדרות; צה"ל תקף מטרות ברצועה

כוחות מד"א טיפלו בשני נפגעי חרדה בבניינים הסמוכים, וכוחות כיבוי פרצו למבנה על מנת לוודא שהוא ריק. בתגובה תקף חיל האוויר, על פי דובר צה"ל, מטרות "המהוות תשתיות טרור השייכות לחמאס"

צילום: שי מכלוף
"זה מזכיר לנו את הימים של המלחמות הקשות. אנחנו לא רוצים לחזור לימים האלה"

רקטה פגעה אמש (שישי) במרכז קהילתי להורים ולילדים בשדרות, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. זאת לאחר שנשמעה התרעת צבע אדום בעיר וביישובי המועצה האזורית. צוותי מד"א טיפלו בשני נפגעי חרדה בסביבת המרכז, שלא נזקקו לפינוי לבית החולים, וכוחות שהגיעו למקום פרצו למבנה על מנת לוודא שהוא אכן ריק מאדם.

מספר שעות לאחר הירי תקף חיל האוויר "ארבע מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה", לשון הודעת דובר צה"ל. עוד נמסר כי צה"ל "יוסיף לפעול בעוצמה כנגד כל גורם המפעיל טרור נגד מדינת ישראל ותושביה ולשמירת השקט ביישובי הדרום. האחריות לאירוע מוטלת על חמאס באופן בלעדי והוא שיישא באחריות לכל הנעשה בתחומי רצועת עזה".

הרקטה בשדרות פגעה ב"בית הפתוח", שבו בכל יום נערכות פעילויות לילדים ולהוריהם, וחדרה את גג המבנה. "מזל שזה לא קרה בבוקר, אחרת היה קורה פה אסון גדול. הבית הפתוח' ממוגן באופן חלקי", אמר אחד התושבים.

עוד בוואלה! NEWS:
כתר על חברון: הסבלנות פקעה אחרי פיגוע רביעי ביומיים
פלסטיני נהרג בעימותים בקלנדיה; 40 נפגעו משאיפת גז
איזנקוט בטקס למבצע אנטבה: "הטרור עדיין פושט ולובש צורה"

פגיעת רקטה בשדרות, 1 ביולי 2016. צילום: שי מכלוף, שי מכלוף
הרקטה חדרה את גג המבנה/שי מכלוף, צילום: שי מכלוף

רפי צ'יבוטרו, תושב שדרות שהרקטה נפלה בסמוך לביתו, סיפר: "ראינו משחק כדורגל, פתאום שמענו צבע אדום וכל הילדים רצו. שמענו פיצוץ חזק, כל הבית שלנו רעד. לא הבנו מה קורה, זה היה נשמע כמו משהו משמעותי יותר מקסאם רגיל".

לדבריו, "הכול היה עשן ואש. כל הזכוכיות בבית שלנו התנפצו. כמעט פגעה בנכדה שלי חתיכת זכוכית ובנס לא קרה לה כלום". הוא הוסיף: "זה מזכיר לנו את הימים של המלחמות הקשות. אנחנו לא רוצים לחזור לימים האלה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בית סמוך לזירת נפילת הרקטה בשדרות, יולי 2016. שי מכלוף
נזק שנגרם בבית סמוך לזירה/שי מכלוף
פגיעת רקטה בשדרות, 1 ביולי 2016. צילום: שי מכלוף, שי מכלוף
זירת הנפילה בשדרות/שי מכלוף, צילום: שי מכלוף

ביום רביעי נשמעה התרעה ביישובים נירים ועין השלושה שבמועצה האזורית אשכול. לא זוהו יציאות רקטות משטח רצועת עזה ודובר צה"ל אישר כי מדובר בהתרעת שווא.

לפני כחודש גם הופעלה אזעקה ביישובים חולית, ניר יצחק וסופה שבמועצת אשכול. מדוברות המועצה האזורית אושר כי האזעקה הופעלה בכמה יישובים, אך זמן קצר לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעת שווא. חודשיים קודם לכן נשמעו שתי התרעות בעוטף עזה, האחת במועצה האזורית שער הנגב והשנייה כשבועיים מאוחר יותר, באזור כרם שלום שבמועצה האזורית אשכול. בשני המקרים לא אותרו נפילות בשטח ישראל.

הפעם האחרונה שאותרה נפילה בשטח ישראל הייתה לפני כשלושה חודשים, אז שוגרה רקטה מרצועת עזה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי אירע יומיים אחרי המטח ששוגר לעבר שדרות, אז התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים בעוטף עזה.

(עדכון ראשון: 23:10)

בית סמוך לזירת נפילת הרקטה בשדרות, יולי 2016. שי מכלוף
חלון שבור בדירה הסמוכה לזירה/שי מכלוף
פגיעת רקטה בשדרות, 1 ביולי 2016. צילום: שי מכלוף, שי מכלוף
חלקי הרקטה/שי מכלוף, צילום: שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully