וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט בטקס למבצע אנטבה: "הטרור עדיין פושט ולובש צורה"

29.6.2016 / 19:46

בטקס לציון 40 שנה למבצע ההיסטורי, אמר איזנקוט כי בשמונת החודשים האחרונים "אנו מתמודדים עם טרור אחר", אך צה"ל מצליח "להפריד בין טרור לאוכלוסייה". פרס על המבצע: "היה זה שיא ה'אין' שהפך לניצחון מזהיר"

צילום: דוברות הנשיא לשעבר, עריכה: מתן חדד

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שרי הביטחון לשעבר שאול מופז ואהוד ברק והנשיא לשעבר שמעון פרס נשאו הערב (רביעי) דברים בטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה, שנערך במרכז יצחק רבין בתל אביב. "מאז, 40 שנים, הטרור פושט ולובש צורה, מטרת הטרור להגיע להישגים פוליטיים דרך אלימות", אמר איזנקוט בנאומו. "בשמונת החודשים אנחנו מתמודדים מול טרור אחר, טרור של יחידים וארגונים שמשלב דקירות וירי שהמטרה היא לזרוע פחד על ידי זריעת אלימות".

הוא הוסיף: "הבסיס לפעילות אפקטיבית נשען על יכולת מודיעינית גבוה מאוד ושילוב בין כוחות המודיעין ושילוב של מרכיבים פורצי דרך. המרכיב שיש לנו הוא האפשרות להפריד בין טרור לאוכלוסייה. הוא חשוב ואפקטיבי מאוד".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס סיום מחזור של המכללה לפיקוד ומטה, גלילות. מאי 2016. יותם רונן
"אנחנו מפרידים בין טרור לאוכלוסייה". איזנקוט/יותם רונן

"זה היה שיא ה'אין' שהפך לניצחון מזהיר לא רק בנינו, אלא גם בעיני העולם כולו", אמר פרס בדבריו. "אנטבה החזיר לנו את האמונה, את כושר ההתרעה וכבוד עולמי אדיר אחרי מלחמת יום כיפורים. באתי להודות לצבא ההגנה לישראל, על המבצע בגלל האמונה בצה"ל בלוחמים בכל העם כולו, כל העם היה לוחם. תאמינו בבלתי אפשרי, מפני שישראל עשתה ממד חדש של אפשרי. לקח של גאווה, לקח של תקווה, לקח של תעוזה, ואת זה אני רוצה לציין זאת היום".

מופז, שהיה סגן מפקד סיירת מטכ"ל בזמן המבצע, ביקש להזכיר "את דן שומרון ויוני נתניהו שהובילו את הלוחמים וקבעו אמת מידה לצה"ל ולעולם". "יוני נפל בקרב, הייתי סגנו", אמר. "המבצע יצא לדרך לפני שעבר בקבינט. היה לנו מספיק דלק כדי שאם לא יאושר, נוכל לשוב לישראל. רבין היה מוכן לקחת אחריות וכפי שעשה כל חייו, זה שיעור מהלב של מנהיגות ברמה הלאומית זו המניחה בצד את האינטרס האישי והכרה באינטרס הלאומי, והכרה שישראל תנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר הביטחון שמעון פרס מדבר עם חיילים אחרי מבצע אנטבה, 1976. GettyImages
פרץ משוחח עם חיילים לאחר המבצע/GettyImages

ראש מרכז יצחק רבין, דליה רבין, סיכמה את האירוע ואמרה כי "אין ספק שזהו כוכב נוצץ ביריעה הרחבה של ההיסטוריה הצבאית שלנו – פרק מכונן באתוס הגבורה הישראלי". לדבריה, "לא נכנענו לסחטנות. הלכנו כמעט הכי רחוק שיש - ולא הפקרנו את אזרחינו. וכמו בכל הצלחה צבאית - היה מחיר. ובשביל מי ששילם את המחיר, הסטטיסטיקה אינה מנחמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully