וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: ישראל היא חברתנו האמיתית במזרח התיכון, נגן עליה ב-100%

המועמד הרפובליקני המסתמן ענה לאדם שיצא נגד "בזבוז הכוח הצבאי למען ישראל הציונית", כי "ישראל היא בעלת ברית חשובה מאוד". אחר כך הוסיף: "זאת הייתה שאלה קשה ומלוכלכת"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

טראמפ: צריך לשקול לעשות פרופיילינג למוסלמים, כמו בישראל

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המסתמן בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הבהיר הלילה (שישי) כי ממשל בראשותו ימשיך לפעול במטרה להגן על מדינת ישראל מהאיומים השונים המופנים כלפיה.

באירוע בחירות במדינת ניו המפשייר יצא אחד הנוכחים נגד פעולותיה של ארצות הברית למען ישראל, ואמר: "אני מתנגד לבזבוז הכוח הצבאי שלנו במזרח התיכון בשם ישראל הציונית". טראמפ דחה בתגובה את הדברים ואמר כי "ישראל היא בעלת ברית חשובה מאוד של ארצות הברית ואנחנו נגן עליה במאה אחוז".

איל הנדל"ן הוסיף כי "ישראל היא חברתנו האמיתית באזור". כעבור זמן מה, טראמפ התייחס שוב לאותה השאלה ואמר: "השאלה על ישראל הייתה קשה, היא הייתה מלוכלכת. וואו".

עוד כתבות בנושא:
דיווח בארה"ב: טראמפ בוחן את מושל ניו ג'רזי כמועמד לסגנו
נשיא צרפת מזהיר: בחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב - מסוכנת
ניסיון נוסף לייצב את הקמפיין: טראמפ שכר את היועץ של טד קרוז

דונלד טראמפ בנאום במנהטן, 22 ביוני 2016. רויטרס
"ישראל היא בעלת ברית חשובה מאוד". טראמפ/רויטרס

במהלך העצרת, שבמסגרתה הופנו לטראמפ שאלות מהקהל, תהו רבים לגבי מדיניותו כלפי המוסלמים. זאת, ברקע קריאותיו החוזרות ונשנות לעצור זמנית כניסת מהגרים מוסלמים למדינה בצל הפיגועים האחרונים בסן ברנרדינו ובאורלנדו. אחת הנשים בקהל יצאה נגד המאבטחים המוסלמים בנמלי התעופה, ואמרה כי יש להחליף אותם ביוצאי צבא. טראמפ לא התנגד לדברים ואמר: "אנו בוחנים את הנושא".

בחודשים האחרונים דיבר טראמפ רבות על חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. "עלינו להמשיך לעצב את השותפות שלנו עם ישראל ולוודא את ביטחונה", אמר טראמפ בנאום בחודש שעבר.

בנאום אחר שנערך לפני שבועות ספורים הוא יצא נגד נשיא ארצות הברית ברק אובמה ואמר: "לעתים נראה שהנשיא תומך יותר במוסלמים מאשר בישראל". הוא נתן כדוגמה את הסכם הגרעין שנחתם בין איראן והמעצמות. לדבריו, "ההסכם העביר 150 מיליארד דולר למשטר קיצוני, ועמם הם יוכלו לממן פעולות טרור ולהתקדם לעבר מטרתם המוצהרת – השמדה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully