וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-400 חרדים הפגינו בהרצליה נגד יוזמת קווי השירות בשבת

1.7.2016 / 14:21

המחאה הגיעה לאחר הכרזת העירייה כי החל בחודש יולי, יופעלו קווי שירות חינמיים בשבתות ובחגים ברחובות המרכזיים, לחופי הים. ח"כ גפני שהגיע להפגנה: "באתי להגן על מדינת ישראל כאן בהרצליה"

הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
אחד השלטים בהפגנה בהרצליה, היום/ניב אהרונסון

כ-400 חרדים תושבי העיר הרצליה והאזור הפגינו היום (שישי) מול בית הכנסת הגדול בעיר במחאה על החלטת עיריית הרצליה להפעיל שירותי הסעות אל חופי הים העירוניים בשבתות.

המפגינים פתחו בתפילת מנחה בהנחייתו של הרב הראשי העירוני, יצחק יחיאל יעקובוביץ', אשר נמנה על מתנגדי הפעלת הקווים בשבת. המוחים הגיעו מכל הזרמים הדתיים בעיר, ובהם חרדים ספרדים, דתיים לאומיים, אנשי חב"ד ועוד. חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) נכח גם הוא במקום, יחד עם רבה הראשי של הרצליה, יחיאל יעקבוביץ'.

"הגעתי להפגנה היום כי לא מדובר כאן באירוע מקומי, אלא על בפגיעה חמורה בסטטוס קוו שהיה נהוג פה במדינה", אמר ח"כ גפני. "באתי להגן על מדינת ישראל כאן בהרצליה. מדובר בראש עיר שנתמך על ידי כל הציבור, כולל הציבור החרדי והדתי. דיון כזה ערכי וחשוב לא יכל להתקיים רק במועצת העיר. לדיון כזה יש משמעות ארצית שמשפיעה על ציבור שלם. ראש העיר היה צריך לשבת עם המנהיגות הדתית ולא לעשות זאת בכפייה דתית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חסינים להרתעה: גדרות חכמות לא ירסנו את יצר הנקמה של הנוער הפלסטיני
חשש בפרקליטות: הרב פינטו יזכה לקיצור עונשו ולא יתייצב למתן עדות
לאחר שאף אישה לא התלוננה: התיק נגד סילבן שלום נסגר אחרי חצי שנה

קווי אוטובוס חדשים בהרצליה לקראת הקיץ. צילום מסך פייסבוק, צילום מסך
"זו לא שנאת חינם, אלא פגיעה ברוטלית בסטטוס קוו". הכרזה על יוזמת הקווים/צילום מסך, צילום מסך פייסבוק

חזן העצרת שהשתתף בתפילה ובהפגנה אמר: "התכנסנו כל ראשי הישיבות בעיר לזעוק על רמיסת כבוד השבת, נתאחד כאיש אחד בלב אחד בתפילה ובהתעוררות". מארגן העצרת, חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב, הוסיף: "אנחנו מוחים על חלול השבת בעירנו הרצליה תוך פגיעה חריפה בסטטוס קוו בישראל כולה. דרך תפילה ודרך מזמורי תהלים אני מוחים על הפגיעה בשבת".

יוזמת השאטלים בשבת נולדה לאחר שעיריית הרצליה, בראשותו של משה פדלון, משכה עתירה שהוגשה לבג"ץ בעבר על ידי קודמתו בתפקיד, ראש העיר לשעבר יעל גרמן. עם משיכת הבג"ץ, התחייב ראש העירייה כי יפעיל שאטלים לחופי הים בחינם לתושבים.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, לפני כשבועיים הודיעה העירייה, כי החל מ-1 ביולי תפעיל בעיר שירות קווי שאטל כשברוב של 12 תומכים במועצה, ההצעה אושרה. הקווים יעברו ברחובות המרכזיים בעיר את דרכם אל חופי הים בחינם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
ההפגנה בהרצליה, היום/ניב אהרונסון

אלעד צדיקוב, יו"ר סיעת "גשר" וחבר מועצת העיר הרצליה, ממארגני עצרת המחאה, מסר: "אנו מתנגדים מאוד להפעלת התחבורה הציבורית וחילול השבת, לא ממקום של התנגחות ושנאת חיים, אנו מחויבים למחות על הפגיעה בקדושת השבת. הפעלת קווים ציבוריים בשבת מהווים פגיעה ברוטלית וסדק גס בחומת הסטטוס קוו שהייתה נהוגה עד היום בישראל. אנו מוחים במטרת אחת – להראות את דרכה וקדושתה של התורה. כמי שעושה מילואים ולחם במלחמות ישראל למען מדינת ישראל. אני חש סתירה פנימית - מצד אחד אני משרת ומגן על המדינה ומצד שני פוגעים ביום הקדוש הזה. כולי תקווה שהנושא ירד מסדר היום וראש העיר יסוג בו מהחלטתו".

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה פועלת בהתאם להחלטת מועצת העיר. אנו במדינה דמוקרטית וזכות המחאה שמורה. מקווים ומבקשים שתהיה מחאה והפגנה על פי חוק, תוך שמירת הסדר הציבורי".

(עדכון ראשון: 11:00)

הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
מוחים דרך תפילה ודרך מזמורי תהילים. הרצליה, היום/ניב אהרונסון
הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
"פגיעה ברוטלית וסדק גס בחומת הסטטוס קוו". הרצליה, היום/ניב אהרונסון
הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
המפגינים בהרצליה, היום/ניב אהרונסון
הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
"אנו מחויבים למחות על הפגיעה בקדושת השבת". הרצליה, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully