וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בפרקליטות: הרב פינטו יזכה לקיצור עונשו ולא יתייצב למתן עדות

1.7.2016 / 0:11

פרסום ראשון: הפרקליטות ביקשה להקדים דיון שבו פינטו אמור למסור עדות, במשפט של מייסד עמותת "חזון ישעיה", אברהם ישראל. זאת, מחשש שעונשו של פינטו יקוצר והוא יעזוב את הארץ לאחר שחרורו ממאסר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: פינטו יוצא לחופשה ראשונה מהכלא לקראת ליל הסדר

בפרקליטות המדינה נערכים לאפשרות שהרב יאשיהו פינטו ישוחרר ממאסר לפני השלמת תקופת מאסרו ולא יתייצב למתן עדות במשפט עמותת "חזון ישעיה" - כך נודע לוואלה! NEWS. בפרקליטות צופים כי אם ינוכה שליש ממאסרו של פינטו הוא יטוס לחו"ל, וזאת בין היתר על רקע "הקשיים צפויים בשיתוף הפעולה עמו". זאת, נוכח מה שהגדירו "ניסיון העבר ביחס לשהיות ממושכות של פינטו בחו"ל".

פינטו הורשע במסגרת הסדר טיעון לאחר שהודה בעבירות של מתן שוחד לקצין המשטרה תת-ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט. הוא נשלח בחודש פברואר האחרון לשנת מאסר, ואמור להשלים את תקופת מאסרו ב-15 בפברואר 2017, אך אם יזכה לקיצור עונשו ישוחרר כבר ב-25 בספטמבר. חודש לפני כניסתו למאסר הגיש פינטו ערעור על עונשו, בטענה שבשל העובדה שהוא חולה במחלת הסרטן יש להפחית בעונשו, אך זה נדחה בידי בית המשפט העליון.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
מחתונת אחיו לליל הסדר: הרב פינטו יצא לחופשה של יומיים מהכלא
הדור הבא בחצר הרב פינטו: בנו יואל בן ה-16 מתקבל כאדמו"ר
הרב פינטו: הפרקליטות מקשה עליי לצאת מהכלא לבדיקות רפואיות

הרב המורשע יאשיהו פינטו משתחרר לחופשה מכלא ניצן, אפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
בפרקליטות צופים "קשיים בשיתוף הפעולה". פינטו יוצא לחופשה, בחודש אפריל/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

בעקבות ביטול דיון הוכחות במשפט "חזון ישעיה" שנקבע ל-13 בספטמבר, הגישה הפרקליטות בקשה באמצעות עו"ד שירה קני-טל לבית המשפט המחוזי בירושלים, לקבוע את מועד הדיון לפני התאריך שבו עשוי פינטו להשתחרר, כדי למנוע את האפשרות שלא יתייצב למתן עדות. "דחיית הדיון למועד אחר, לאחר שחרורו של העד, עלולים לסכל את האפשרות להביאו לעדות, ובכך לפגוע ביכולת הצדדים להגיע לחקר האמת", נכתב בבקשה שהוגשה השבוע.

פינטו אמור למסור עדות בתיק נגד אברהם ישראל, מייסדה של עמותת "חזון ישעיה". בכתב האישום נטען בין היתר כי ישראל גייס תרומות לעמותה כשהוא מוסר נתונים כוזבים בנוגע להיקף פעילותה וכמות הנזקקים שלה היא מסייעת, ובהם ניצולי שואה. כדי להסתיר את השימוש שעשה לכאורה בכספים שגויסו למען העמותה ואת האופן שבו פעל כדי לגייסם, פנה ישראל לפינטו, על מנת שייעץ לו כיצד לחמוק מגילוי.

ישראל מואשם בין היתר, כי הדיח כמה חברי עמותה שחשדו בו, ומינה במקומם את מקורביו של פינטו. עו"ד שמשון וייס, המייצג את ישראל, הסכים לבקשת הפרקליטות לקביעת מועד דיון שיחול לפני מועד שחרורו של פינטו.

(עדכון ראשון: 21:10)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חסידיו של פינטו מתכנסים לתמיכה בו מחוץ לכותלי הכלא, בחג הפורים/מערכת וואלה, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully