וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ביטלה את האיסור על גיוס טרנסג'נדרים: "למדנו מישראל"

שר ההגנה הכריז על התכנית החדשה לשילובם של אנשים ששינו את מינם הביולוגי, שתתפרס על פני שנה. "זה הדבר הנכון לעשות", הכריז. "הצבא שלנו, והאומה שעליה הוא מגן, יהיו חזקים יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, הודיע אמש (חמישי) כי הפנטגון ביטל את האיסור על גיוס טרנסג'נדרים מוצהרים לצבא ארצות הברית. לדבריו, מדובר ב"תקנה מיושנת, המזיקה לצבא". קרטר ציין כי ההחלטה תיושם באופן מידי ולא ניתן יהיה לפסול מועמדים לשירות רק על בסיס זהותם המגדרית.

"משרד ההגנה והצבא צריכים להשתמש בכל הפוטנציאל שעומד לרשותנו במטרה לשמור על מי שאנחנו - הכוח הלוחם הטוב ביותר שהעולם ידע", אמר קרטר במסיבת עיתונאים בפטנגון. התכנית לשילובם של טרנסג'נדרים בצבא מוקדם יותר השבוע ואושרה בידי שר ההגנה. "אנחנו לא רוצים שמכשולים שאינם קשורים ליכולותיהם של מי שרוצה לשרת ימנעו מאיתנו לגייס את מי שיכול לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר".

לדברי קרטר, יש כ-2,500 טרנסג'נדרים המשרתים בצבא ארצות הברית מתוך שלושה וחצי מיליון חיילים. במסגרת המדיניות החדשה, לא יתאפשר לגייס אנשים ששינו את מינם הביולגי עד שהתכנית תיושם במלואה במשך פרק זמן של שנה. שר ההגנה הוסיף כי ארצות הברית למדה מהמדיניות שנוקטות מדינות כמו ישראל, בריטניה ואוסטרליה. "אני בטוח שיש לנו סיבה להיות גאים במשמעות שיש לכך עבור הצבא שלנו", אמר קרטר. "זה הדבר הנכון לעשות. הצבא שלנו, והאומה שעליה הוא מגן, יהיו חזקים יותר".

לקריאה נוספת בנושא
הפנטגון יאשר ל"טרנסג'נדרים מוחצנים" לשרת בצבא ארצות הברית
צעד היסטורי: ארה"ב התנתה תקציבים ביחס שווה לטרנסג'נדרים בבתי ספר

(עדכון ראשון: 22:00)

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר, 30 ביוני 2016. AP
צעד היסטורי. קרטר מכריז על התכנית, הערב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully