וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון יאשר ל"טרנסג'נדרים מוחצנים" לשרת בצבא ארצות הברית

ההצהרה התפרסמה עם כניסתו של אריק פנינג, הומוסקסואל מוצהר, לתפקיד המזכיר הצבאי. בתוך כך, הכריז אובמה על הבר "סטונוול", שממנו צמחה התנועה לזכויות להט"ב בארה"ב, כאנדרטה לאומית

צילום: רויטרס

בווידיאו: הנחיה חדשה בארצות הברית: אין להפלות טרנסג'נדרים בשירותים בבתי ספר ציבוריים

שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, הודיע אתמול (שבת) כי הפנטגון יסיר את האיסור על הצטרפות נשים וגברים שהינם טרנסג'נדרים באופן גלוי לצבא האמריקני. לדבריו, מדובר ב"תקנה מיושנת, המזיקה לצבא".

פעילים למען זכויות הקהילה הטרנסג'נדרית בירכו על ההצהרה, שמגיעה לאחר כניסתו של אריק פנינג לתפקיד המזכיר הצבאי של ארצות הברית. פנינג הוא ההומוסקסואל המוצהר הראשון שעומד בראש ענף כלשהו של הצבא האמריקני. זאת, לאחר שרק ב-2011 בוטל האיסור על הומוסקסואלים ולסביות מוצהרים בארצות הברית לשרת בצבא.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
הממלכה הלא-מאוחדת: נתיב הבריחה של סקוטלנד וצפון אירלנד מבריטניה
וירג'יניה: 23 הרוגים בשיטפונות שלא נראו במדינה זה מאה שנה
בוטל מצעד הגאווה באיסטנבול: "צריך לחשוב על הסיכונים"

חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
"האג'נדה הפוליטית מעל למוכנות הצבא". חיילים אמריקנים בעיראק/AP

בכיר צבאי אמר לרשת BBC כי הביטול החדש ידרוש מענפי הצבא השונים ליישם תקנות חדשות בנוגע לגיוס, דיור והלבשה עבור מגויסים טרנסג'נדרים, שמספרם עומד על קרוב ל-15 אלף, על פי המרכז הלאומי לשיוויון לטרנסג'נדרים בארצות הברית. נשיאת אגודת השותפות הצבאית של ארצות הברית, אשלי ברודוויי מאק, אמרה כי "חברי השירות הטרנסג'נדרים שלנו ובני משפחותיהם נושמים עמוק לרווחה".

המחוקק הרפובליקני מאק תרונברי, שעומד בראשה של ועדת השירות הצבאי בבית הנבחרים, אמר כי שר ההגנה קרטר טרם סיפק תשובות לכל שאלות הוועדה על השינוי. "אם הדיווחים נכונים, אני מאמין שהשר קרטר שם את האג'נדה הפוליטית של הממשלה היוצאת מעל למוכנות הצבאית", טען תורנברי בהודעה רשמית.

עצרת זיכרון להרוגי הטבח באורלנדו, בפונדק סטונוול, ניו יורק, 12 ביוני 2016. רויטרס
אנדרטה לאומית. עצרת לזכר הרוגי הטבח באורלנדו מחוץ לבר הלהט"בי "סטונוול"/רויטרס

בתוך כך, הוכרז אתמול הבר הלהט"בי "סטונוול" בניו יורק, שבו נערכה פשיטה משטרתית ב-1969 וממנו יצאה התנועה לזכויות הלהט"ב בארצות הברית, כאנדרטה לאומית במדינה. שטחה של האנדרטה הראשונה לזכויות להט"ב יתפרס על כ-30 אלף מטרים רבועים, והיא תכלול בתוכה את "פארק כריסטופר" הסמוך לבר.

"אני מאמין שהפארקים הלאומיים שלנו צריכים לשקף את הסיפור המלא של ארצנו: את העושר והמגוון והייחוד של הנפש האמריקנית, שתמיד הגדירו אותנו", אמר אובמה בסרטון שבו הכריז על הקמת האנדרטה. מהבית הלבן נמסר כי הסרטון יוצג על שלטי חוצות בטיימס סקוור שבניו יורק סיטי במהלך השבת.

במהלך מהומות סטונוול, ביולי 1969, פעלה המשטרה לאכיפת חוק שאסר על מכירת משקאות אלכוהוליים ל"הומוסקסואלים". מאז המהומות, המוכרות כיום כ"מרד סטונוול", חוקקו חוקים שונים נגד אפליית להט"בים, לרבות חוק המאפשר להומואים ולסביות לשרת בצבא ארצות הברית תוך שהם גלויים לגבי נטייתם המינית.

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully