וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הנהגת דאעש בא-רקה הייתה מעורבת בתכנון הפיגוע באיסטנבול"

גורם בכיר בממשלת טורקיה מסר לרשת CNN כי ישנן עדויות מוצקות לכך שראשי הארגון בסוריה היו מעורבים בהוצאה לפועל של המתקפה הקטלנית בנמל התעופה. 43 בני אדם נהרגו ועוד מאות נפצעו

צילום: AP, עריכה: שניר דבוש

"ישנן עדויות לכך שהנהגת דאעש בא-רקה הייתה מעורבת בתכנון הפיגוע בנמל התעופה באיסטנבול" - כך מסר היום (חמישי) גורם בכיר בממשלת טורקיה לרשת CNN. שום ארגון עוד לא קיבל אחריות על המתקפה על נמל התעופה אטאטורק, שבה נהרגו 43 בני אדם ועוד מאות נוספים נפצעו. שר הפנים אפקן עלא חיזק מוקדם יותר את ההערכות ולפיהן הארגון הקיצוני אחראי למתקפה שאירע ביום שלישי.

מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת במדינה כי שלושת המחבלים היו אזרחים זרים - רוסי, תושב חבל דגסטן שבקווקז, אוזבקי וקירגיזי. כוחות הביטחון ביצעו גל מעצרים ועצרו 13 חשודים באיסטנבול ועוד תשעה בעיר איזמיר. שלושה מהם, כך דווח, היו שלושה אזרחים זרים.

מוקדם יותר היום פורסם תיעוד ראשון של שלושת המחבלים יחד, כשלוש דקות לפני תחילת הירי באולם הנוסעים בשדה התעופה, השלישי העמוס ביותר באירופה. בתמונות, מתוך צילומי האבטחה של שדה התעופה המרכזי, ניתן לראות את שלושת המחבלים בשדה התעופה, ככל הנראה אוחזים בקלצ'ניקוב ועם תיקי גב.

עוד על הפיגועים באיסטנבול
המחבלים מאיסטנבול - אזרחי רוסיה, קירגיזסטן ואוזבקיסטן
תיעוד ראשון: המחבלים משדה התעופה באיסטנבול לפני הפיגוע

תיעוד של המחבלים משדה התעופה אטאטורק לפני הפיגוע, איסטנבול, יוני 2016. האברטורק, צילום מסך
שניים מהמחבלים בנמל התעופה באטאטורק/צילום מסך, האברטורק

ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר אמש כי המתקפה בנמל התעופה החלה לאחר ששלושת המחבלים פתחו באש לעבר אנשי הביטחון במקום. בהמשך, אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים באנקרה, אחד מהם התפוצץ בכניסה לנמל אטאטורק לאחר שהם לא הצליחו לעבור את הבידוק הביטחוני. בתיעוד האירוע ממצלמות האבטחה, נראה כי אחד מהמחבלים נורה ככל הנראה על ידי שוטר. הוא נפל לקרקע והתפוצץ כ-20 שניות לאחר מכן.

לאחר מכן, סיפר יילדרים, ניצלו שני המחבלים את הכאוס ששרר ונכנסו לתוך הנמל, שם התפוצצו. ראש הממשלה הוסיף כי המתקפה חשפה את הצורך בתגבור האבטחה בנמלי התעופה במדינה, במיוחד נגד פיגועים פוטנציאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully