וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ של המזרח" הושבע לנשיאות הפיליפינים: "העם רעב לשינוי"

30.6.2016 / 8:30

רודריגו דוטרטה, שנודע בשל דבריו המתלהמים, הבטיח בנאום ההשבעה שלו לנהל קרב "מתמשך וללא הרף" נגד הפשיעה, והכריז כי ייאבק בשחיתות. בין היתר, הוא קרא לאזרחים לירות ולהרוג סוחרי סמים שמתנגדים למעצר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רודריגו דוטרטה, שנודע בכינוי "דונלד טראמפ של המזרח", הושבע היום (חמישי) לנשיאות הפיליפינים, לכהונה בת שש שנים. בנאום ההשבעה של הנשיא ה-16 של המדינה הוא הבטיח לנהל קרב "מתמשך וללא הרף" נגד הפשיעה, והכריז כי ייאבק בשחיתות. בנאום בארמון הנשיאות הוסיף כי אמונם של האנשים בהנהגה נשחק וכי העם "רעב לשינוי".

דוטרטה הססגוני עורר מצד אחד תקוות להזרמת דם חדש בהנהגת המדינה, שבה יותר ממאה מיליון תושבים, אולם מצד שני גם העלה חשש מפני פגיעה בדמוקרטיה הפיליפינית. זאת לאחר שהבטיח, בין היתר, להוציא להורג פושעים בכמויות גדולות. הוא החליף בתפקיד את בנגינו אקינו, שכיהן בתפקיד מאז שנת 2010.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא הפיליפינים הנבחר לציבור: "עזרו לי, צאו להרוג פושעים"
מדיניות הנשיא החדש בפיליפינים: עונש מוות, ירי בפושעים ועוצר
"טראמפ של המזרח" כבש את הפיליפינים: "על מושחתים לפרוש או למות"

השבעת נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, מנילה, 30 ביוני 2016. רויטרס
הבטיח להשיב את החוק והסדר במדינה. אקינו/רויטרס

במהלך הקמפיין הושווה דוטרטה למועמד המסתמן לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית דונלד טראמפ בשל הרטוריקה המתלהמת שלו. הוא זכה באהדה נרחבת בקרב הציבור בשל המיאוס כלפי האליטה השלטונית, שנכשלה בצמצום העוני ובאי-השוויון למרות שנים של צמיחה כלכלית גבוהה. הוא הבטיח להשיב את החוק והסדר במדינה, אך תמיכתו בהוצאות להורג ללא משפט של עבריינים ושל סוחרי סמים עוררה זיכרונות מדאיגים מעברה הדיקטטורי של הפיליפינים.

דוטרטה בן ה-71 ניצח בבחירות בחודש מאי לאחר שכיהן כראש עיריית דבאו שבדרום המדינה וכתובע ציבורי. הוא הבטיח לחסל את הפשע ואת השחיתות בתוך חצי שנה, בהבטחה שקרצה לאזרחים רבים המודאגים מהאלימות המתחוללת בארצם. עם זאת, רבים במשטרה הגדירו את מטרתו כבלתי-אפשרית. בנוסף לכך, ארגוני זכויות אדם הזהירו כי חזונו עלול להוביל להפרות זכויות נרחבות.

כך, למשל, הנשיא הנכנס קרא בתחילת החודש לציבור לסייע לו במלחמתו נגד הפשע המאורגן וביקש מאזרחים המחזיקים בנשק לירות ולהרוג סוחרי סמים שמתנגדים למעצר. בעצרת המונים בעירו דבאו, שחגגה את זכייתו בבחירות, אמר הנשיא הנכנס כי מי שיעזור לשלטונו במלחמה נגד הפשיעה יתוגמל. תחת ניהולו, יותר מאלף חשודים נהרגו מירי כוחות הביטחון בדבאו, מה שהעניק לו את הכינוי "המעניש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השבעת נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, מנילה, 30 ביוני 2016. רויטרס
"ראש העיר של הפיליפינים". הטקס בארמון הנשיאותי, היום/רויטרס

לאחר בחירתו פירט את קווי המדיניות שהוא מקווה ליישם בימיו הראשונים במנילה. בין היתר, הבטיח הנשיא לאסור על עישון במקומות סגורים ועל צריכת אלכוהול לאחר השעה 2:00. כמו כן, קטינים לא יורשו להסתובב לבדם בחוץ אחרי השעה 22:00 – ומי שייתפס בחוץ ייעצר.

דוטרטה, הנחשב לאנטי-ממסדי, גם התחייב להתנייד בטיסות מסחריות בלבד. "על כל עובדי הציבור לטוס במחלקת עסקים, אם הם משתמשים בכספי ציבור", אמר, על פי הדיווח ברשת CNN בפיליפינים. "אני אורה על המרת כל המטוסים הכפופים ללשכת הנשיא לאמבולנסים אוויריים". יתרה מכך, הוא הבטיח להפוך את הארמון הנשיאותי לבית חולים, ודרש מהציבור לקרוא לו "ראש העיר של הפיליפינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully